...

Kokius pokyčius prekių ženklams atnešė praėjęs pavasaris?

Verslas

2020.06.25

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: .

Kokius pokyčius prekių ženklams atnešė praėjęs pavasaris?

Pastarasis laikas, 2020-ųjų pavasaris bei atėjusi vasara, neišvengiamai įeis į istoriją. Susidūrėme su dideliais pokyčiais, kurie sveikatingumą bei sveikatos apsaugą asmenėje prioritetų skalėje neabejotinai kilstelėjo gerokai aukščiau. Kita vertus, kaip pastebi agentūros „Ad Fingers“ vadovė Marta Jurkšaitienė, šis laikas parodė, koks svarbus yra santykis tiek asmeniniam, tiek dalykiniam bendravimui. Tvarus santykis su esamu ir potencialiu klientu ne ką mažiau aktualus tapo ir prekių ženklams. 

Savo įžvalgomis ir patarimais pranešėja dalijosi Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotuose mokymuose „LiMA ONLINE: Turinio marketingas 2020“.

Tik pereiti į elektroninę erdvę neužtenka

Prasidėjus karantinui, prekių ženklai ieškojo būdų prisitaikyti prie komunikacijos virtualioje erdvėje. Atsirado begalės e. parduotuvių ir e. paslaugų sistemų. Su visomis šiomis sistemomis dabar reikės nuosekliai dirbti norint išlikti konkurencingiems. 

„Svarbu įsivertinti, ar, prekių ženklui persikėlus į skaitmeninius sklaidos kanalus, prasiplečia konkurencinė aplinka. Tarkim, jei perkame videokonsultaciją – galime rinktis bet kurį pasaulyje esantį ekspertą. Vadinasi, konkurencinis laukas tik dar labiau išauga.

Nemažai prekių ženklų vienu ar kitu būdu perkėlė platinimą į skaitmeninę erdvę. Ir svarbu atsakyti sau į klausimą, kas nutiks su jūsų prekių ženklo platinimui skaitmeniniais kanalais pasibaigus pandemijai: ar tie kanalai bus išjungti ir bus planas B, jei ištiktų antroji banga? Ar bus vystomi kaip strategiškai svarbus kanalas? Jei bus vystomi, kaip konkuruosime su visais kitais skaitmeniniais kanalais, atsiradusiais Lietuvoje ir tarptautinėje rinkoje?“, – komentuoja pašnekovė.

Daugiau galimybių, kurias reikia tinkamai išnaudoti

Anot M. Jurkšaitienės, kertiniai komunikacijos skaitmeninėje erdvėje momentai yra tie patys, kaip ir bet kuriuose kituose kanaluose: vertybės, žinutės, nuoseklumas. 

„Esminis skirtumas yra tas, kad skaitmeniniuose kanaluose mes galime gan aiškiai identifikuoti skirtingas vartotojų grupes ir sukurti patogius kelius, kurie padės pasiekti tikslų tiek auditorijai, tiek verslui. Svarbu susidėlioti veikiančią ekosistemą su skirtingais keliais skirtingoms grupėms kuriant unikalią patogią patirtį: kokiais kanalais keliaus esami klientai? Kokiais – nauji? Kokiais keliais potencialūs partneriai, norintys dirbti jūsų prekių ženklui? Kokiame etape pateiksime kokį informacijos ar emocijos kąsnelį? Ir kaip užtikrinsime, kad visiems šiems keliams neprireiks daugiau resursų, nei turime?“ – kviečia atkreipti dėmesį M. Jurkšaitienė.

Kaip atsidurti laimėtojų pusėje? 

Dabar vis daugiau prekių ženklų atsisuka į vartotoją ir dėlioja patirtį, kuri būtų maksimaliai patogi pirkėjui. Tiek tam, kuris perka pirmą kartą, tiek tam, kuris perka reguliariai. 

„Tai suteikia kompleksiškumo, taip pat poreikį nuolat tobulėti ir augti kartu su klientais ir kintančiais jų lūkesčiais. Reikia nenuvertinti tos nuolat vykstančios kaitos, kurią formuoja ir didieji pasauliniai žaidėjai. Turbūt daugelis pamena, kad prieš 10–15 metų viena iš pagrindinių svetainės kūrimo rekomendacijų buvo parengti puslapius, telpančius į ekraną, nes žmonės „nepaslenka teksto“. Tada atsirado „Facebook“ ir išmanieji telefonai. Didžiųjų žaidėjų įtaka vartotojų lūkesčiams ir supratimui, kas yra „normalu“, yra milžiniška – kas yra „normalus“ pristatymo terminas, kokia yra „normali“ grąžinimo, apmokėjimo politika. Šis nuolatinis augimas niekada nesibaigia – nėra tolio dalyko kaip pabaigta elektroninė parduotuvė. Jei reikėtų ieškoti palyginimo, sakyčiau, kad skaitmeninė erdvė yra gerokai labiau panaši į sodą nei į pastatą. Čia nuolat reikia kažką patręšti, įskiepyti, apgenėti“, – įžvalgomis dalijasi „Ad Fingers“ vadovė.

Anot jos, kol kas panašu, kad sėkmingiausiai šį laikotarpį įveikė tie, kuriems nereikėjo persiorientuoti ir kurti visko nuo nulio. 

„Prekių ženklai, kurie turėjo veikiančias skaitmenines platformas ir patikimus platintojus, žiūrėjo į augančias kreives. Mažiau pasisekė tiems, kurių skaitmenizacijos projektai gulėjo stalčiuose. Nors turime pavyzdžių, kai projektai buvo paleisti per savaitę. Dabar bus labai įdomu pasižiūrėti, kaip vystysis visa ši gausa naujų internetinių platformų. Konkurencija skaitmeninėje erdvėje neišvengiamai bus gerokai aršesnė. Dalis prekių ženklų nuspręs, kad užtenka tiesiog turėti internetinę platformą. Kita dalis vystys ir augins šiuos kanalus. O kam pasiseks labiau, matysime ilgesnėje perspektyvoje“, – komentuoja M. Jurkšaitienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.