...

Kokie reklaminiai skydeliai sulaukia daugiausia naudingų demonstracijų?

Verslas

2015.02.12

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

Kokie reklaminiai skydeliai sulaukia daugiausia naudingų demonstracijų?

„Adnet Media“ projektų vadovas Gytis Bajorinas Asmeninio archyvo nuotr.

Reklaminio skydelio naudingos demonstracijos (angl. Click-through rate, CTR) – vienas populiariausių interneto reklamos efektyvumo rodiklių, leidžiančių įvertinti, kiek reklama sudomino vartotoją. Šis rodiklis atskleidžia santykį tarp reklamos rodymo ir reklaminio skydelio paspaudimų skaičiaus.

Apie tai, kokie reklaminiai skydeliai sulaukia didžiausio CTR, šnekučiavomės su pirmojo ir didžiausio interneto reklamos tinklo Baltijos šalyse „Adnet Media“ projektų vadovu Gyčiu Bajorinu. Ši bendrovė yra pirmųjų reklaminių skydelių standartų ir jų apskaitos iniciatorė, per 14 metų sukūrusi daugybę reklaminių skydelių formatų. Pašnekovo teigimu, „Adnet Media“ per metus pristato daugiau nei 2 tūkst. skirtingų reklamos skydelių kampanijų. Tad ilgametė patirtis leidžia tiksliai prognozuoti vieno ar kito kūrybinio sprendimo efektyvumą.

Kas yra reklaminio skydelio CTR?

„Tai vienas populiariausių interneto reklamos efektyvumo rodiklių. Jis rodo santykį tarp reklamos rodymo ir reklaminio skydelio paspaudimų. Skaičiais tai būtų paspaudimų ir rodymo santykis, pateiktas procentine išraiška“, – naudingų demonstracijų sąvoką aiškina ekspertas.

G. Bajorinas pabrėžia, kad CTR anaiptol nėra vienintelis rodiklis, leidžiantis įvertinti reklaminio skydelio efektyvumą ir aktualumą. „Iš vienos CTR kampanijos sudėtinga nustatyti, ar kūrybinis sprendimas bei žinutė sudomino vartotojus. Šį rodiklį galime įvertinti tik palyginę su analogiškos kampanijos duomenimis“, – pasakoja pašnekovas. CTR rodiklis gali priklausyti nuo daugybės veiksnių: vietos, kur transliuojamas reklaminis skydelis, kūrybinio sprendimo, animacijos trukmės, žinutės aktualumo, konkurencinės aplinkos, sezoniškumo ir kitų veiksnių.

Atsivesti į reklamos užsakovo svetainę tūkstančius nesegmentuotų lankytojų su klaidingais lūkesčiais – lengva užduotis. Tačiau, norint sudominti būtent tikslinius potencialius klientus ir juos paskatinti ne vieną kartą užsukti į užsakovo svetainę ir joje pasilikti, reikia daug geriau pasiruošti.

G. Bajorinas

„Populiariausias reklaminio skydelio formatas iki šiol išlieka horizontalusis skydelis tinklalapio viršuje, kurio matmenys siekia nuo 750 x 100 iki 1 000 x 200 pikselių. Pastaraisiais metais didėjančios ekranų rezoliucijos, spartėjantis internetas smarkiai pastūmėjo skydelių ploto didėjimą, o tai suteikė kūrybininkams gerokai daugiau laisvės kuriant reklaminio skydelio dizainą ir animaciją“, – praktinėmis įžvalgomis dalijasi specialistas.

Kriterijai, lemiantys aukštą paspaudžiamumą

Reklaminio skydelio formatas: kuo didesnis, tuo geriau jį pastebės vartotojai ir tuo dažniau spaus.

Reklaminio skydelio veikimo principas: ar skydelio animacija gali per itin trumpą laiką perteikti kūrybinės minties kulminaciją, motyvuojančią vartotoją sąveikauti su skydeliu.

Reklaminio skydelio vieta tinklalapyje: prieš vartotojo nosį iššokantys reklaminiai skydeliai pasiekia aukščiausią CTR. Tačiau abejonių kelia tai, kiek iš visų skydelį paspaudusių vartotojų šį veiksmą atliko sąmoningai, o ne tiesiog norėdami išjungti reklaminį skydelį.

Reklaminė žinutė: aktualios, vartotojo smalsumą ir veiksmus skatinančios žinutės ar pasiūlymai sulaukia kur kas daugiau vartotojų dėmesio.

Reklaminio skydelio transliavimo kanalai ir tikslinės auditorijos atitikimas: ekspertas pateikia pavyzdį: „Automobilių tinklalapyje rodoma automobilio reklama susilauks daug didesnio kokybiško atsako nei maisto gaminimo svetainėje. Jaunimo tinklalapiuose daug aktualesnė bus jaunimui svarbi reklama.“

Raginimas veikti: skatinimas atlikti kokį nors veiksmą didina reklaminės žinutės spaudžiamumą. Kvietimas „Spauskite čia“, „Pirkti“ atrodo primityviai, tačiau padidina vartotojo veiksmo tikimybę.

Paklaustas, koks dažniausiai būna reklaminio skydelio CTR, pašnekovas sako, kad pirmiausia reikėtų apsibrėžti reklaminių skydelių pozicijas ir dydžius: „Pavyzdžiui, standartinių reklaminių skydelių viršutinėse tinklalapių pozicijose (995 x 200, 980 x 200, 750 x 100) vidutinis CTR būna 0,1–0,2 proc. (reklaminį skydelį paspaudžia 1–2 kartus per 1 tūkst. parodymų), o vadinamojo „Rich media“ („prilimpančio“ formato reklaminio skydelio) CTR siekia 0,35–0,45 procento.“

Aukštas CTR neužtikrina reklaminio skydelio efektyvumo

G. Bajorinas teigia, kad vien aukštas CTR nėra sėkmingo reklaminio skydelio rodiklis. Reklaminiame skydelyje gali būti pateikiama patraukli žinutė ar vizualizacija, sukurianti perdėtus vartotojo lūkesčius. Tokiu atveju reklamą paspaudęs vartotojas nukreipiamas į tinklalapį, kuriame pateikiama visiškai kitokia informacija, nei tikėtasi. Tuomet lankytojas iškart palieka svetainę. Iššokančios reklamos sukelia spontaninį, o ne gerai apgalvotą vartotojo veiksmą. Reklaminiai skydeliai labiau tinka žinomumo didinimo ir daug mažiau e. komercijos kampanijoms. „Apsispręsti dėl skydelyje reklamuojamo pirkinio reikia daugiau laiko, nei trunka prieš vartotojo akis mirgančio skydelio reklama. Be to, nekokybiškai pagamintos erzinančios reklamos gali turėti neaiškius, per mažus ar paslėptus skydelio išjungimo mygtukus. Tai lemia daugiau atsitiktinių paspaudimų. CTR taip pat nieko nerodo įvaizdinėse ar žinomumo didinimo kampanijose, kur kūrybiniu sprendimu vartotojui pateikiama visa informacija. Tokiu atveju nebelieka poreikio toliau spausti reklaminį skydelį. Vis dėlto vartotojas žinutę kuo puikiausiai nuskaito“, – pasakoja ekspertas.

Pabaigoje G. Bajorinas primena, kad viena pagrindinių reklaminės kampanijos užduočių yra rasti pusiausvyrą tarp reklaminio sprendimo, kurio tikslas atkreipti kuo didesnį interneto vartotojų dėmesį, paskatinti juos kuo dažniau paspausti ant skydelio, ir tarp paspaudimo kokybės, kad šį veiksmą atliktų tikslinis klientas, kurį tikrai domina reklamuojama paslauga ar produktas. „Atsivesti į reklamos užsakovo svetainę tūkstančius nesegmentuotų lankytojų su klaidingais lūkesčiais – lengva užduotis. Tačiau, norint sudominti būtent tikslinius potencialius klientus ir juos paskatinti ne vieną kartą užsukti į užsakovo svetainę ir joje pasilikti, reikia daug geriau pasiruošti“, – pataria specialistas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.