Kodėl Lietuvoje verslas nenori čiulbėti?
2013.06.10
Temos: Marketingas.
Perfrazuojant žymią karo batalijose pasiklydusios poetės sentenciją lakštingalų tema darosi apmaudu, kad vienas populiariausių pasaulyje socialinių tinklų, puikiai tinkantis verslo vartotojų (B2C) komunikacijai, Lietuvoje pelėsiais apaugęs.
Kalbu apie „Twitter“, per kurį savo giesmes pasauliui kiekvieną mėnesį čiulba 200 mln. aktyvių vartotojų. Iš viso šiame tinkle priskaičiuotume daugiau nei pusę milijardo statistinių homo sapiens. Didelė dalis jų, kaip rodo skaičiai, mieliau seka, ką pačiulbės „Twitter“ aktyviai besinaudojančios garsenybės, verslo ir žiniasklaidos pirmūnai, nei patys skuba skelbti pusryčiams iškeptos kiaušinienės ir šviežiai raugintų agurkėlių fotonatiurmortų.
Kodėl Warrenas Buffettas ėmė čiulbėti?
38 mln. sekėjų (followers) turinti Lady Gaga, kuri vien iš reklamos „Twitter“ per metus uždirba apie 30 mln. JAV dolerių, gali sukelti monstriukų ordos euforiją paskelbusi nuotrauką su nuo pagirių patinusiais paakiais. Vis dėlto ne dėl tokių intencijų į čiulbėtojų gretas prieš mėnesį įsiliejo garsiausias pasaulio investuotojas Warrenas Buffettas.
Kodėl senukas, atkakliai neigęs socialinių tinklų svarbą ir perspektyvas, gyvenimo saulėlydyje pakeitė požiūrį? Pačiulbėsiu jums trumpą atsakymą, neperkopdamas 140 simbolių – į tiek turi tilpti viena „Twitter“ giesmė – ribos:
@WarrenBuffett in the house po www.sec.gov/litigation/investreport/34-69279.pdf BRK-A klumpa #Berkshire Hathaway #Netflix #Invest
Vertimas į grafomanišką dailyraštį: JAV vertybinių popierių biržos komisija nusprendė, kad listinguojamos kompanijos rinkai svarbią informaciją gali pateikti ir socialiniuose tinkluose, jei apie tai iš anksto informuojami investuotojai. Tokį sprendimą federalinis reguliuotojas priėmė vaizdo turinio nuomos giganto „Netflix“ atžvilgiu po to, kai bendrovės vadovas Reedas Hastingsas informaciją apie strateginius kompanijos veiksmus paskelbė „Facebook“ profilyje.
W.Buffettas, pastarąjį dešimtmetį ne kartą niekinęs socialinių tinklų perspektyvas, sofistikuotai išvadino komisiją dundukais ir prisijungė prie „Twitter“.
Maža smulkmenėlė – jo valdomas investicijų banginis „Berkshire Hathaway“ pernai pirmąkart per pusę amžiaus nepranoko vidutinio rinkos kilimo. BRK-A akcijos per metus kilo 14,4 proc., o 500 pirmaujančių JAV bendrovių reitingas S&P 500 – 16 proc. (muzikinė rekomendacija veiksmo fonui – http://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ).
Kaip „Twitter“ pasitarnauja verslui?
Grįžkime prie „Twitter“. Kam jis jums – paklausite, jei visi sėdi veidaknygėje? Atsakysiu – „Twitter“ žavi lakoniškumu. Tuščioms blevyzgoms ir iki apsiseilėjimo mieloms kačiukų nuotraukoms tai ne pati tinkamiausia terpė. Jei būsite neįdomūs ir informaciniu požiūriu beverčiai, jūsų tiesiog niekas neseks. Didysis „Facebook“ yra neatsitiktinai geometrinės progresijos mastais aplipdomas komercine reklama, nesiliaujančiais žaidimukų pasiūlymais, neaprėpiamu multimedijos turiniu. „Twitter“ siūlo informaciniame triukšme nepaskendusį tiesioginį komunikacijos kanalą su sekėjais, o rinkodarai planuoti naudojami įrankiai, tokie kaip „Tweetdeck“, „Twhirl“, yra nemokami.
„Twitter“ leidžia paprastai ir greitai atsirinkti naudingą informaciją, čiulbėtojus, akimirksniu įsitraukti į vertingas diskusijas. Išgliaudyti elementariusią „Twitter“ semantiką užtenka penkiolikos minučių.
Paaaiškinu: norėdami įtraukti į diskusiją žmogų ar sužinoti, apie ką jis čiulba, prie jo vardo tinkle pridedate „@“ ženkliuką, ieškodami įrašų tam tikra jus dominančia tema prieš raktažodį nupiešiate „#“. Viskas, ko reikia iš pradžių. Taip vėliau akimirksniu sužinosite, kas jus paminėjo visame „Twitter“. Keli paspaudimai – ir čiulbesiai, kuriuose figūruojate jūs, atkeliaus el. paštu ar tiesiai į kompiuterio ar išmaniojo prietaiso ekraną. Toks „Twitter“ pobūdis leidžia užmegzti tiesioginį kontaktą su klientais ir akimirksniu atsakyti į jų užklausas, skundus.
Ar veidaknygė Lietuvą užkariavo amžiams?
Galime ilgai pasakoti apie „Twitter“ pranašumus ir trūkumus, bet oponentai tėkš į akis faktą – 17 746 lietuviškų čiulbuonėlių, giesmelių per vakar dieną ištrimitavo tik 86. Kaip tu drįsti lyginti su veidaknygės milijonu?
Interneto masės yra inertiškos. 2008–2009 m. „Facebook“ milžinas be pabūklų ugnies privertė kapituliuoti „oniuko“ kariauną, kurios vadai nenuilstančiu reklamos brukimu padarė sau viešą sepuku. „Facebook“ nėra amžina visagalinti, visareginti ir visiems iki grabo lentos reikalinga dievybė. Šiek tiek rinkodaros pastangų, daugiau veidaknygę į čiulbėjimus iškeitusių mūsiškių žvaigždžių – ir sprogstamasis kuro kokteilis virtualiam garvežiui pajudėti bus parengtas. Nepamirškime, kad pokyčių lavinai kartais pakanka kelių stambesnių išjudintų akmenukų.
Jei jau pasiryžote spjauti į „Facebook“ ir saulėtomis vasaros dienomis mieliau klausysitės čiulbančių paukštukų, paskutinis patarimas – neskubėkite. Išbandykite. Juolab „Twitter“ puikiai suderinamas su įvairiomis platformomis ir virtualiais turinio valdymo įrankiais.
Produktyviai diskusijai ir jūsų pastaboms visada atviras @fredisss
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.