Kaip užtikrinti, kad investicija į interneto puslapį pasiteisintų?

Verslas

2020.07.14

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: , , .

Kaip užtikrinti, kad investicija į interneto puslapį pasiteisintų?

Patogaus interneto puslapio turėjimas tampa tarsi nerašyta taisykle, kuri yra aktuali ne tik augančiam, bet jau ir įsitvirtinusiam verslui. Kaip užtikrinti, kad investicija į atnaujinamą ar naujai kuriamą interneto puslapį išties pasiteisintų? Ar reikėtų vadovautis dizaino tendencijomis, ar rinktis paprastą bei funkcionalų dizainą? Patarimais dalinasi Artūras Valenta, inovatyvių sprendimų bendrovės „TeleSoftas“ produktų dizaino komandos vadovas. 

Pažinti savo auditoriją

Norint, kad interneto puslapis pasiteisintų, verslo atstovai turi perprasti savo auditorijos poreikius. Pasak A. Valentos, daugiausia dėmesio turi būti skiriama vartotojams, kuriuos įmonė nori pasiekti: „Todėl, prieš pradedant kurti svetainę, reikėtų pirmiausia gerai suprasti ir pažinti savo tikslinį vartotoją, jo poreikius, vartojimo įpročius ir kaip jūsų paslauga spręs jo problemą geriau nei visos kitos.“ Eksperto teigimu, kūrimo procese svarbu išsiaiškinti, kam ir kodėl kuriamas tinklalapis, o tik tada pereinama prie klausimo: kaip visa tai įgyvendinti?

A. Valenta pabrėžia, kad geras interneto puslapio dizainas vartotojui informaciją turi pateikti trumpai ir aiškiai: „Svetainės dizainas ir navigacija yra ne mažiau svarbūs, nes tai lemia vartotojo patirtį: kaip vartotojas bus supažindintas su jam reikalinga paslauga ar produktu bei kokia bus jo įsigijimo patirtis. Šią svetainės patirtį padeda sukurti papildoma kontekstinė animacija, interaktyvios iliustracijos ar bet kokios papildomos dizaino pastangos, kurios sukelia „wow“ efektą ir padeda išsiskirti iš konkurentų.“ Patogiam ir efektingam interneto puslapio dizainui reikia laiko ir įdirbio, bet tai tampa gera investicija ateityje.

Išbandyti realioje aplinkoje

Bendrovės „TeleSoftas“ produktų dizaino komandos vadovas A. Valenta teigia, kad svetainės išbandymas realioje aplinkoje yra pats geriausias testas, padedantis įsivertinti sukurtą produktą. „Kuo greičiau paleidžiame projektą, tuo greičiau gauname realius vartojimo duomenis ir vartotojų grįžtamąjį ryšį. Tai užtikrina, kad produktas yra kuriamas realiems žmonėms ir sprendžia realias problemas. Angliškas terminas MVP (Minimum Viable Product) nusako tą pradinę reikalingiausių funkcijų produkto stadiją, su kuria reikėtų startuoti ir pasitikrinti rinkos poreikį. Kuo didesnė MVP apimtis, tuo didesnė rizika, kad bus sunkiau projektui prisitaikyti prie realios situacijos ir prireikus pakeisti kryptį, nes projektas buvo kuriamas burbule“, – tikina ekspertas. Reikalingiausių funkcijų atrinkimas ir svetainės pateikimas realiems vartotojams su galimybe ją papildyti vėliau – tai praktiškas patarimas svarstant dėl investavimo į puslapio dizainą.

Aptardamas dažniausiai pasitaikančias verslų klaidas, A. Valenta pastebi, kad verslai nori visko vienu metu: „ Tai veda į ilgesnį projektą, taip pat ir didesnę jo sąmatą. Po to gali paaiškėti, kad galbūt tam tikros funkcijos nėra būtinos pradiniam atsiperkamumui.“ Be to, eksperto teigimu, kuo didesnį proceso išmanymą ir aiškesnę viziją klientas turi, tuo sklandžiau ir greičiau viskas vyksta. Tad konkretumas iš verslo pusės yra skatintinas ir laukiamas.

Teigiama vartotojų patirtis – vyraujanti tendencija

Kalbėdamas apie dabartines interneto puslapių dizaino tendencijas, A. Valenta teigia, kad susitelkimas į vartotojų patirtį ir svetainės patogumą yra vienareikšmiškai pagrindiniai akcentai. „Ši tendencija vyrauja ir kuriant interneto puslapius: mažinti paspaudimų skaičių vartotojams, norint pasiekti tam tikrą turinį, reikiamos informacijos skelbimas, nereikalingų funkcijų bei elementų pašalinimas, siekiant neblaškyti vartotojo. Galioja posakis „daugiau nereiškia geriau“, – pabrėžia ekspertas. 

A. Valenta atkreipia dėmesį, kad puslapių dizainas tapo daug vienodesnis, industrijai nusistovėjus ir išpopuliarėjus „Wordpress“ šablonams. Pasak eksperto, norint išsiskirti minioje, dizaino standartus retkarčiais reikėtų ir sulaužyti: „Dabar stebimas antras renesansas dizaino srityje. Dizaineriai pradėjo ieškoti naujų išraiškų, maišyti žanrus, stipriai auga 3D integracija į dizaino procesą, dizaineriai maišo fotografijas su grafiniais elementais, naudojamos ryškios spalvos ir stambūs, dideli šriftai.“ Anot bendrovės „TeleSoftas“ produktų dizaino komandos vadovo, interneto puslapis taps gera investicija, kai pats verslas įsitrauks į procesą, kartu ieškos optimalių sprendimų ir nebijos eksperimentų, kad ir saikingų. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.