Kaip per vieną dieną rasti 1 000 draugų?
2012.12.12
Temos: Marketingas.
Artėjame prie ribos, kai galėsime pasakyti: „Jei tavęs nėra feisbuke (ar kitame socialiniame tinkle), tavęs nėra visai.“ Dažnas mūsų rytą pradeda kavos puodeliu ir keletu minučių virtualiojoje socialinėje erdvėje. Čia su klientais, vartotojais stengiasi bendrauti ir įvairios įmonės. Natūralu – kiekviena jų siekia suburti kuo daugiau gerbėjų. O kaip pritraukti 1 000 draugų per dieną ir ar to tikrai reikia?
Visos galimybės neišnaudojamos
Įmonės „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas (nuotr.) mano, kad mūsų šalyje yra įmonių, socialinių tinklų erdves išnaudojančių visai neblogai, tačiau dauguma šių galimybių neišnaudoja arba išnaudoja netinkamai.
„Didžiausia problema turbūt yra ta, kad dauguma įmonių socialinius tinklus traktuoja kaip tradicinės rikodaros priemonę. Tačiau jų esmė yra priešinga, jie paremti bendravimu, nuoširdžiais santykiais, poreikiu palaikyti ryšį su artimais bei potencialiais klientais. Taigi socialiniai tinklai turi būti naudojami kardinaliai kitaip nei tradicinė rinkodara“, – teigia A. Žakas.
Gali pakeisti tradicinę reklamą
Mažų, pradedančiųjų įmonių reklamos kanalu be didesnio vargo gali tapti socialinis tinklas. Tai puikus ir iš esmės nemokamas būdas parodyti save, burti klientus. „Tradicinė reklama nesukuria galimybės bendrauti. Juk gerinti produkto kokybę ir pardavimą galima tik pasiklausus vartotojų, ar juos tenkina produktas ir kas yra tobulintina“, – sako A. Žakas.
Jo manymu, įmonė turėtų apsispręsti, ar nori kurti monologą, ar dialogą su vartotojais. „Socialaus marketingo“ vadovo teigimu, globaliame pasaulyje įmonei nenaudoti socialinių tinklų reiškia neišnaudoti visų savo galimybių.
Vakaruose požiūris į socialinius tinklus yra kur kas platesnis. „Vienos užsienio kompanijos tyrimo duomenimis, 93 proc. rinkodaros specialistų nurodė, kad socialiniai tinklai jų įmonei yra ypač svarbūs, be to, apie 80 proc. sakė, jog socialiniai tinklai padeda daugiau parduoti“, – apie tyrimų statistiką kalba pašnekovas.
A. Žakas pastebi, kad užsienyje šiuo metu paklausiausių specialistų darbo skelbimuose dominuoja socialinių tinklų, komunikacijos vadybininko specialybė.
Specialistų pagalba
„Mūsų tikslas yra identifikuoti įmonės socialinės rinkodaros problemų priežastis ir jas spręsti. O ką tiksliai mes darysime, priklauso nuo kliento poreikių ir tikslų“, – apie savo paslaugas į socialinių tinklų labirintus patekusioms įmonėms pasakoja A. Žakas.
„Socialus marketingas“ atlieka visus darbus: kasdien bendrauja socialiniuose tinkluose, rašo naujienas, integruoja įvairias sudėtingas aplikacijas į įmonės paskyrą.
Taip pat „Socialus marketingas“ išleido pirmą Lietuvoje socialinių tinklų statistikos įrankį, programinę įrangą, kuri leidžia nemokamai stebėti savo administruojamų puslapių statistinius rodiklius.
„Čia galima stebėti, kada geriausiai rašyti įrašus, kuriai auditorijai reikėtų įrašus taikyti, taip pat galima matyti, kurie įrašai buvo labiausiai pasisekę ar, priešingai, nepasisekę“, – apie socialinių tinklų stebėsenos įrankį pasakoja A. Žakas.
1 000 draugų – iššūkis?
„Draugų skaičius nėra svarbiausias dalykas. Tai kartojame ir savo klientams“, – sako A. Žakas. Jo manymu, geriau turėti mažiau, tačiau išties susidomėjusių siūlomomis prekėmis ar paslaugomis, nei didelę pasyvių draugų auditoriją, kuriai neįdomi įmonės veikla. Santykiai socialiniuose tinkluose, anot pašnekovo, yra paremti realių santykių analogija. Jie turi būti tokie pat tikri ir nuoširdūs, tik virtualūs.
„Mūsų tyrimo duomenimis, daug efektyvesnės yra mažos auditorijos nei didelės, kuriose nėra nuoširdaus santykio su įmonės veikla. Mano patarimas – ne orientuotis į žmonių skaičių, o skelbti aktualią ir įdomią informaciją, kuri laikui bėgant pritrauks efektyvią tikslinę auditoriją. Bet jeigu vis dėlto 1000 draugų yra iššūkis, tuomet svarbiausia yra sumąstyti, kas gali būti įdomu bei aktualu tikslinei auditorija. Tuomet reikia sukurti tokią žinią, jog žmonės suprastų, kad tiesiog nebegali toliau gyventi be jūsų. Akcijos ir atrakcijos pritraukia tik trumpalaikį dėmesį ir nemokamą sūrį mėgstančius vartotojus, o tikri, nuoširdūs ir atsakingi santykiai skatina perspektyvią bei ilgalaikę draugystę, – pastebi A. Žakas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.