Kaip mobiliųjų įrenginių naudotojus paversti pirkėjais?
2015.12.22
Temos: Marketingas, Pardavimai.
Išmanieji telefonai visiems laikams ir negrįžtamai pakeitė žmonių gyvenimą. Ne tik versle, bet ir kasdienėje veikloje. Laukdami troleibuso, eidami į parduotuvę ar net sėdėdami kavinėje su draugais, vis rečiau iš rankų paleidžiame šiuos įrenginius. Viena vertus, tai neigiamai veikia žmogaus socialinius įgūdžius, kita vertus, skatina visiškai naujo pobūdžio verslo plėtrą. Kaip išmanieji įrenginiai veikia verslą ir kaip geriausia juos tam panaudoti, „BZN start“ skaitytojams sutiko papasakoti mobiliosios rinkodaros profesionalė Odeta Isevičiūtė.
Išmanieji telefonai – mūsų gyvenimo valdymo pulteliai
Pašnekovė savo patirtį mobiliosios rinkodaros srityje įgijo Londone, dirbdama vienoje didžiausių agentūrų „Somo Global“. Daugiau laiko praleidusi užsienyje, o ne Lietuvoje, pašnekovė teigia, kad sugrįžti paskatino atsitiktinumų virtinė asmeniniame gyvenime. „Praėjus metams po grįžimo, labai džiaugiuosi savo pasirinkimu ir tuo, kad galiu prisidėti prie Lietuvos talentų“, – teigia ji. Anot specialistės, jau netrukus išmaniaisiais telefonais kontroliuosime savo automobilius, namus ir netgi sveikatą. „Jie taps mūsų gyvenimo valdymo pulteliais“, – neabejoja ji.
„Mobilieji telefonai dabar leidžia vartotojus įtraukti į reklamos kūrimą ir įmonės įvaizdžio formavimą. Mes lengvai galime apdovanoti vartotojus savo verslo prekėmis ar paslaugomis už gražiausios nuotraukos pasidalijimą socialiniuose tinkluose. Taip ne tik įtraukiame vartotojus, bet ir skleidžiame savo žinią jų lūpomis“
O. Isevičiūtė
2014 m. statistikos duomenimis, 8 proc. viso laiko, praleidžiamo telefone, yra naudojant programėles (14 proc. mobiliosiose svetainėse), 32 proc. iš to laiko praleidžiama žaidžiant, o 17 proc. naudojantis socialiniu tinklu „Facebook“. „Kaip matome, didžiausią laiko dalį žmonės praleidžia žaisdami, kalbėdamiesi, žiūrėdami vaizdo įrašus ir naršydami „Facebook“. Įdomu tai, kad, palyginti su 2013 m. statistika, labai išaugo socialinių žinučių programėlių naudojimas“, – statistikos rodiklius komentuoja O. Isevičiūtė. Ji mano, kad, atsiradus „Viber“ ir „WhatsApp“, neatsakyti į žinutę iš karto, kai tik ją gauname, tapo nuodėme ir asmuo dabar visuomet yra pasiekiamas. „Į šią statistiką reikėtų atsižvelgti įmonėms, planuojančioms kurti arba reklamuoti mobiliąją programėlę“, – pataria ji.
Vartotojams reikia naujovių
O. Isevičiūtė pasakoja, jog labai dažnai įmonės kuria mobiliąsias programėles vien tam, kad jas turėtų, ir ten perteikiama tai, ką jau galima rasti ir naudoti per interneto svetainę. „Tam patarčiau nešvaistyti nei laiko, nei lėšų. Pirmiausia mobilioji programėlė turi teikti naudą vartotojui, todėl siūlyčiau pradėti nuo atsakymo į tokius klausimus: kokią naudą mano programėlė suteiks vartotojui? Kokias vartotojų problemas ji išspręs? Ar vartotojui reikės programėlės dažniau nei kartą per mėnesį? Jei atsakius į šiuos klausimus atrodo, kad žmogui bus naudinga atsisiųsti dar vieną programėlę į jau ir taip apkrautą savo telefoną, tuomet vartotojai ateis patys“, – neabejoja specialistė.
Kaip pritraukti pirkėjų?
Potencialių pirkėjų pritraukimas mobiliaisiais įrenginiais skatina pasitelkti kūrybiškumą. „Mobilieji telefonai dabar leidžia vartotojus įtraukti į reklamos kūrimą ir įmonės įvaizdžio formavimą. Mes lengvai galime apdovanoti vartotojus savo verslo prekėmis ar paslaugomis už gražiausios nuotraukos pasidalijimą socialiniuose tinkluose. Taip ne tik įtraukiame vartotojus, bet ir skleidžiame savo žinią jų lūpomis“, – aiškina O. Isevičiūtė.
Jos teigimu, perkant vartotojus internete ar per mobiliuosius įrenginius, būtina nuolatos stebėti duomenis, kiek išleidžiama pinigų, kiek vartotojų gaunama, iš kurių tinklų vartotojai pelningesni, kokia žinutė, kokiu paros laiku veikia geriausiai ir t. t. „Išmanieji įrenginiai dažnai veikia kaip pagalbinis rinkodaros kanalas ir dar labai daug vartotojų, sužinoję apie prekes, jas perka internetu ar parduotuvėse. Todėl, vertinant mobiliosios reklamos efektyvumą, būtina įvertinti ir pardavimo pokytį per kitus kanalus“, – pasakoja O. Isevičiūtė. Anot jos, kadangi mobiliosiose programėlėse neveikia slapukai, labai svarbu į jas įdiegti specialius sekimo įrankius.
Svarbu tinkamai išnaudoti išmaniuosius telefonus
Norint padidinti išmaniųjų telefonų pelningumą, nepatartina į juos žiūrėti kaip į atskirą visumos dalį. „Išmaniuosius telefonus reikia įtraukti į visas verslo sritis, pradedant rinkodara ir baigiant tuo, kaip produktai ar paslaugos keliauja pas vartotoją. Jei jūsų įmonė perka reklamą televizijoje arba spaudoje, kodėl gi nepaminėjus, kad daugiau informacijos galima rasti mobiliojoje programėlėje?“ – siūlo O. Isevičiūtė.
„Jei norime, kad vartotojas pirktų, palengvinkime pirkimo procesą. Geras pavyzdys yra „Amazon 1-Click Ordering“. Jei norime, kad vartotojai pas mus atvyktų, pirmiausia jiems rodykime adresą su interaktyvia nuoroda į „Google Maps“, kur vartotojas gaus tiesioginę nuorodą iki jūsų verslo. Jei vartotojai užsisako paslaugas tam tikru laiku, siūlykite įdėti registraciją į jų kalendorių su nuoroda iki jūsų verslo vietos ir telefono numeriu, kuriuo jie galės paskambinti iškilus nesklandumų“, – pataria O. Isevičiūtė.
Pašnekovės teiraujuosi, kokia informacija vartotojams reikalingiausia, naudingiausia ir aktualiausia naudojantis internetu išmaniuosiuose telefonuose. Į ką reikėtų kreipti dėmesį verslininkams, norintiems užauginti lojalų vartotoją? „Sunku rasti apibendrintą atsakymą į šį klausimą, nes naudingiausia ir reikalingiausia informacija kinta nuo vietos ir laiko aplinkybių bei vartotojo tikslų ir verslo specifikos. Tad, žiūrint iš verslo pusės, reikia apsibrėžti, kokius veiksmus mes, kaip verslas, norime, kad vartotojas atliktų naudodamasis išmaniaisiais įrenginiais, ir užtikrinti, kad tie veiksmai vartotojui būtų kuo lengviau prieinami“, – apibendrina specialistė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.