Kaip kurti savo identitetą socialiniuose tinkluose?
2020.03.02
Temos: Marketingas.
Bene karščiausia tema šiandien – kaip tapti populiariu socialiniuose tinkluose ir iš to gauti naudos. Tačiau vien tik įkelti nuotrauką į savo profilį populiarumui neužtenka. Taigi, ką reikia daryti, kad patrauktum auditorijos dėmesį? Kaip sužinoti, ką įdomaus gali papasakoti apie save ar apie savo produktą? Kaip kurti indentitetą? Aurelija Šilinskaitė – „4noons-360“ rinkodaros ir komunikacijos agentūros partnerė ir strategė, startuolio Aichom bendraįkūrėja teigia, jog prekės ženklo svarba jau suvokiama savaime, tačiau asmeninio įvaizdžio svarba neįvertinama.
„Dėl prekės ženklo svarbos bei naudos verslui jau nesiginčijama. Suprantame, kad įmonės įvaizdžiu reikia rūpintis taip, jog žmonėms jis keltų pozityvius jausmus. Tačiau vis dar neretai pamirštame pačio žmogaus įvaizdžio svarbą, nes visais atvejais po prekės ženklu slypi ne kas kita, o jis pats. Skirtumas tik tas, kad vieni patys tampame savo asmeniniais prekės ženklais, o kiti – sekame norėdami būti į juos panašūs”,- sako A. Šilinskaitė.
Žmogaus įvaizdžio įtaka prekės ženklui
Anot pašnekovės, prekės ženklus galima prilyginti ir asmeniniams įvaizdžiui – svarbi ne tik išvaizda, bet ir komunikacijos pobūdis.
„Prekės ženklo logotipą prilyginčiau žmogaus rūbams. Jis atsako į klausimą – kaip aš atrodau? Visi turime savo mėgstamas ir mylimas spalvas, formas ir rengiamės skirtingo stiliaus drabužiais. Priklausomai nuo tikslo, renkamės atrodyti labiau santūrūs arba atvirkščiai – provokuojantys ir atkreipiantys į save dėmesį. Ar to užtenka? Ne. Kaip ir norint sukurti stiprų prekės ženklą, neužtenka sukurti tik logotipą”,- teigia A. Šilinskaitė.
Kita labai svarbi dedamoji savo įvaizdžio formavime – komunikacija.
„Ji atsako į klausimą – ką aš apie save pasakoju? Kuo mano pasakojimas išsiskiria iš kitų pasakojimų, kokią vertę jis kuria? Trečia – elgesys. Prekės ženklas turi ne tik gerai atrodyti, tačiau ir veiksmais įrodyti, kas jam svarbu. Žmogui, kuris formuoja savo asmeninį įvaizdį galioja ta pati taisyklė. Na ir ketvirta – kam tu gali būti įdomus? Ką nori pasiekti apie save kurdamas istorijas? Kas bus tavo auditorija?“ – klausia komunikacijos specialistė.
Būtinas nuoseklumas
Tapatintis su kitu lengva. O kaip kursite savo identitetą? Tai klausimas, apie kurį pasvarstyti skatina ekspertė.
„Gyvename primestų taisyklių pasaulyje. Daug paprasčiau lygiuotis į kitus ir sekti paskui lyderius. Tačiau norint tapti savimi, reikia nemažai drąsos. Kiekvienas mūsų esame unikalus ir vertingas. Gali atrodyti, kad jaunystėje mums buvo svarbūs vieni dalykai, o bręstant mes pasikeitėme, tačiau jei gerai save paanalizuosime, suprasime, kad pagrindinės vertybės liko tos pačios.
Kuriant savo įvaizdį visų pirmą reikėtų atsakyti – kam tai darote? Galite tai daryti dėl skirtingų priežasčių, tačiau būtina jas įsivardinti. Galbūt norite save geriau pažinti? Galbūt norite surasti kitą darbą arba sukurti šeimą? O gal sukurti savo verslą?”,- įsitikinusi pašnekovė.
Esminiai klausimai
Norint pradėti Kurti asmeninį įvaizdį, būtina atsakyti į penkis kertinius klausimus. Pimasis jų, anot pašnekovės, turėtų būti apie nekintančias vertybes bei hobius.
„Žinoma, sunku suvokti, kokių vertybių laikotės savo gyvenime. Svarbu, suprasti, kad ne kiekis čia svarbiausia. Išsiaiškinus savo pagrindines vertybes, gyvenime lengviau priimti sudėtingus sprendimus. Pavyzdžiui, jei aš nusprendžiau, kad sveikas gyvenimo būdas man labai svarbus, aš privalėsiu nustoti valgyti naktimis ar valgyti greito maisto restoranuose”,- teigia pašnekovė, pridurdama hobių išsisiaiškinimo svarbą „Įpročių turime visi. Klaidinga manyti, kad naujam įpročiui susiformuoti reikia tik 21 dienos. Tai liudija vieno atlikto tyrimo, kurio metu buvo tiriami 96 žmonių įpročiai, rezultatai. Per dvylika savaičių, žmonėms įgyti naują įprotį prireikė nuo 18 dienų iki 254 dienų. Labai svarbu racionaliai įvertinti ar galėsite išsikeltus tikslus įgyvendinti. Pavyzdžiui, jei dirbate kiekvieną dieną 8 darbo valandas, tikriausiai nepavyks ilgai pasivaikščioti dienos metu Gedimino prospektu. Bet vakarais, ar vieną vakarą per savaitę ilgesniems pasivaikščiojimams laiko tikrai galima atrasti”.
Komunikacijos stiliaus parinkimas
Kiti klausimai, kurie turėtų būti neišvengiami formuojant įvaizdį – kokį komunikacijos stilių rinksitės ir ar esate pasiruošęs sunkumams ir išbandymams?
„Augančio mąstymo žmonės, atvirkščiai, tiki, kad jų įgūdžiai ir žinios didėja kartu su gyvenimo patirtimi. Jie mano, kad pagrindinis žmogaus sėkmės veiksnys yra žmogaus pastangos. Priklausomai nuo to, kokio tipo kiekvienas esame, reikėtų rinktis komunikacijos toną. Žmogui, kuriam labai patinka konkretumas, tonas vargiai bus lankstus, todėl jo komunikacijos stilius bus griežtesnis, ramesnis. Tuo tarpu augančio mąstymo žmonių komunikacijai bus priimtinesnis linksmesnis, jautresnis komunikacijos tonas. Sukurti asmeninį identitetą nėra lengva, o išlaikyti dar sunkiau. Įsivertinus savo asmenines vertybes, reikės susikurti planą, kaip jas atskleisti kitiems ir tai daryti nuosekliai. Jei naudositės socialiniais tikslais, vieno įrašo per mėnesį nepakaks. Jei naudojatės keliais jų, rekomenduojama turinį kiekviename jų kurti skirtingą. Kuo daugiau bandysite, tuo didesnė tikimybė, kad suklysite, tačiau svarbu tikėti savimi. O svarbiausia prisiminti, kad kuriant savo asmeninį prekės ženklą elgesys turi sutapti su tuo, ką apie save pasakojate”,- teigia pašnekovė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.