Kaip keitėsi nemokamo pristatymo poreikis

Verslas

2021.03.22

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: , .

Kaip keitėsi nemokamo pristatymo poreikis

A. Jurgelevičius Asmeninio albumo nuotr.

Pastarieji metai gerokai praplėtė internetinės prekybos apimtis, o kartu dar aktualesnis tapo ir nemokamo pristatymo klausimas. Naujausi tyrimai rodo, kad tokiai galimybei didžiausią reikšmę teikia Kanados, JAV ir Ispanijos gyventojai, tačiau Indijoje tai nėra taip svarbu. Apie situaciją Lietuvoje, nemokamo pristatymo pranašumus ir trūkumus įžvalgomis bei pastebėjimais dalinasi Andrius Jurgelevičius, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius.

Apsipirkimas internetu skiriasi nuo įprasto apsipirkimo fizinėse parduotuvėse. Tai lemia ir prekių pristatymo būdai bei galimybės – nuo fizinio atsiėmimo tam skirtose vietose iki kurjerių ar paštomatų paslaugų. Dažnu atveju už tai taikomas tam tikras mokestis, nors esama ir išimčių.

Anot A. Jurgelevičiaus, pristatymo kaina nėra lemiamas veiksnys klientui renkantis pardavėją ar krepšelio turinį: „Pristatymo kaina prekės pasirinkimui įtakos neturi, nes pirkėjas pirmiausia renkasi prekę, o ne pristatymo mokestį. Galbūt dažniau pasitaikantis atvejis, kai pasirenkama į krepšelį įsidėti papildomą prekę, kad būtų pasiekta nemokamo pristatymo riba.“ 

Kliento perspektyva

Kaip pastebi „Barboros“ direktorius, būtent užsakymo kainos ribos nustatymas gali padėti planuojant apsipirkimus ir skirstant išlaidas, nes vieno apsipirkimo metu, užsisakius daugiau prekių, kurių užteks ilgesniam laikui, pristatymo mokestis taip pat bus vienkartinis arba jo išvis nebus. 

Vis dėlto klientai nemokamo pristatymo galimybės dažnai net nepriskiria prie papildomų naudų. Pašnekovo teigimu, tai leidžia ir sutaupyti: „Pas mus dar dažnai neįvertinamos sąnaudos, susijusios su važiavimu apsipirkti: degalai, automobilio amortizacija, svarbiausia – asmeninis laikas. Finansine išraiška sunku šias sąnaudas įvertinti, tačiau pabandę paskaičiuoti, manau, daugelis pamatytų, kad jų patiriamos išlaidos apsiperkant yra didesnės nei užsakymo pristatymo kaina, apsiperkant e. parduotuvėje.“

Rizikos ir galimybės verslui

Kiekvienas verslas privalo įvertinti, kokią finansų dalį galės skirti prekės ar paslaugos pristatymui. Kaip vienas iš nemokamo pristatymo pranašumų verslui, anot „Barboros“ direktoriaus, galėtų būti išskiriamas patrauklumas, leidžiantis praplėsti auditoriją: „Nemokamo pristatymo pranašumas – patrauklumas naujam klientui. Tai pasiūlius, naujam klientui pašalinama viena iš daugelio ribų, atsiranda galimybė išbandyti naują paslaugą.“ Be to, tai padėtų suprasti paslaugos vertę, už kurią klientas vėliau bus linkęs mokėti, tai taps logišku sprendimu. Vis dėlto reikėtų nepamiršti ir to, kad, esant nemokamam pristatymui, nėra padengiamos logistikos, t. y. prekių pristatymo, išlaidos. „E. prekyboje prekių maržos tam gali neužtekti“, – teigia A. Jurgelevičius. Pastarosioms sudarant didžiąją sąnaudų dalį, prieš apsisprendžiant dėl nemokamo pristatymo, vertėtų gerai apsvarstyti, ar verslas nepatirs per didelių nuostolių.

Konkurencingumas itin svarbus ir naujai veiklą pradėjusiems, ir rinkoje jau keletą metų esantiems verslams, o tai užtikrinti padeda įvairūs pasirinkimai bei galimybės. Svarstant apie nemokamo pristatymo teigiamas ir neigiamas perspektyvas, tikėtina, tai gali būti labiau trumpalaikis sprendimas nei ilgalaikė strategija. Juolab kad nemokamas pristatymas yra tik vienas iš elementų, kuriančių vertę vartotojams ir didinančių įmonės konkurencingumą. „Pagrindiniai elementai visgi yra paslaugos kokybė, greitis, aptarnavimo ir kliento patirties kokybė, paslaugos prieinamumas“, – vardija pašnekovas.

Siekiant užmegzti ilgalaikį kontaktą su klientu, svarbu atsižvelgti į jo poreikius, todėl A. Jurgelevičius pateikia pavyzdį iš savo patirties: „Teikdami paslaugą, pirmiausia koncentruojamės į „Barboros“ klientų apsipirkimo patirtį, siekdami, kad apsipirkti būtų kuo patogiau ir paprasčiau. Tad kartu mažiname ir barjerus, palyginti su tradiciniu apsipirkimu: pristatome užsakymus greičiau, didiname paslaugos prieinamumą ir nuo praėjusių metų siūlome nemokamą pristatymą.“

Tendencijos Lietuvoje

Šiandienos verslo pasaulis kitoks, nei buvo anksčiau, todėl ir mūsų šalyje pasikeitė vyraujančios pristatymo tendencijos. „Nemokamą pristatymą pirmiausia siūlo nauji verslai, siekiantys įsitvirtinti rinkoje ir pritraukti klientus. Taip pat ir tuo atveju, kai plečiamas jau išvystytas verslas. Per pandemiją matėme, kad ir daugelis e. prekybos verslų savo klientams pasiūlė nemokamą pristatymą vienokia ar kitokia forma. Tai paskatino ir išaugusi konkurencija tarp e. prekybininkų“, – teigia parduotuvės „Barbora“ direktorius. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.