Ką reikia žinoti prieš kuriant reklaminį skydelį?
2015.01.28
Temos: Marketingas.
Reklaminiai skydeliai – viena veiksmingiausių elektroninės rinkodaros priemonių. Tai yra viena iš interneto svetainėse naudojamų reklamos formų. Ji išsiskiria tuo, kad turi tiesiogines nuorodas į reklamuotojo svetainę. Apie tai, ką svarbu žinoti, norint sukurti sėkmingą ir efektingą reklaminį skydelį, šnekučiavomės su skaitmeninio dizaino agentūros „Gamadigi“ direktore Indre Šimukonyte. Ši agentūra jau daugiau nei dvejus metus teikia skaitmeninio dizaino paslaugas, o jos specializacija – reklaminių skydelių kūrimas.
Veiksmai, lemiantys efektyvumą
Reklaminiai skydeliai būna dviejų tipų: statiniai arba animuoti. Kalbant apie animuotus skydelius, svarbu žinoti, jog nedera jų perkrauti informacija. „Į vieną reklaminį skydelį sudedama tik svarbiausia ir įdomiausia informacija. Be to, animacija neturi trukti ilgiau nei tris sekundes. Svarbu, kad abiejuose iš šių variantų būtų užfiksuota intriguojanti ir tikslinės auditorijos charakteristikoms pritaikyta žinutė. Didesnė tikimybė, kad klientas paspaus ant reklaminio skydelio tuo atveju, jei žinutė jį sudomins“, – patirtimi dalijasi skaitmeninio dizaino kūrėja.
Pašnekovės teigimu, planuojant reklaminius skydelius, pirmiausia svarbu atlikti tikslinės vartotojų grupės analizę. Naudojantis jos duomenimis rekomenduojama sudaryti veiksmų planą. „Reikia nuspręsti, kokiose interneto svetainėse bus skelbiami reklaminiai skydeliai. Kuo tikslesnė analizė atlikta, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojas susidomės reklama ir paspaus ant reklaminio skydelio, norėdamas gauti išsamesnės informacijos“, – auditorijos skirstymo svarbą įvardija I. Šimukonytė.
Svarbiausia – komunikacijos idėja
Skaitmeninio dizaino ekspertė nurodo, kad kuriant reklaminius skydelius svarbiausias elementas yra komunikacijos idėja. „Prieš kurdamas reklaminį skydelį, jo sumanytojas turi atsakyti į klausimus, kaip turi būti išreklamuotas produktas ar paslauga, kas yra tikslinis vartotojas, kuris susidomėtų reklama ir paspaustų ant reklaminio skydelio. Taip pat svarbu, kad su reklama susieta nuoroda vestų tiesiai į reklaminiame skydelyje nurodytą informaciją. Būtina suvokti, kad reklaminis skydelis turi atitikti įmonės vaizdinį identitetą. Tai yra dalis įmonės formuojamo įvaizdžio“, – pabrėžia pašnekovė.
Skydelio sėkmę lemia žinutės ir jų pateikimas. „Kuo tekstinė ir vaizdinė informacija labiau intriguoja, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojas apie siūlomą produktą ar paslaugą norės sužinoti daugiau. Dažnai sėkmingos reklaminės kampanijos būna tos, kuriomis pranešama apie akcijas bei nuolaidas“, – atskleidžia I. Šimukonytė.
Kokia reklaminių skydelių nauda?
Reklaminiai skydeliai yra veiksminga priemonė, padedanti informuoti klientą apie siūlomus produktus ar paslaugas. „Tai vienas iš reklamos formatų, kurį galima tiksliai analizuoti, gauti statistinius duomenis, leidžiančius geriau pažinti savo klientą: kas jam svarbu? Kuri žinutė reklaminiame skydelyje yra veiksmingiausia? Kokius puslapius lanko ir kokia informacija domisi klientas? Manau, kad tai nėra mados tendencija. Juk pastebima, kad vis mažiau žmonių įsijungia televizorių ar radiją, o internetas tampa viena veiksmingiausių priemonių norint pasiekti klientą. Tad ir ateityje įmonės didins rinkodaros biudžetus, skiriamus skaitmeninei reklamai“, – reklaminių skydelių pranašumus vardija skaitmeninės reklamos ekspertė.
Jeigu reklaminio skydelio žinutė yra neįdomi ir nesiūlo klientui jokios pridėtinės vertės, ja niekas nesidomės bei nespaus ant skydelio, kad gautų daugiau informacijos. I. Šimukonytė rekomenduoja skydelyje pateikti aiškias, intriguojančias ir neklaidinančias žinutes. Taip pat svarbu, kad su skydeliais susietos nuorodos vestų tiesiai į reklamoje pateiktą informaciją. Kitu atveju atsiranda didelė rizika prarasti klientą. „Kurdami reklamą visada pabandykite pasižiūrėti į ją kliento akimis. Ar tai įdomi ir vertinga informacija man? Ar aš pats spausčiau ant reklamos?“ – pataria ekspertė.
Pabaigoje skaitmeninio dizaino agentūros „Gamadigi“ direktorė primena, kad reklaminiai skydeliai – įmonės įvaizdžio dalis. O įvaizdžio kūrimas ir įmonės vardo platinimas yra nuolatinis darbas, kuriam reikia skirti ir laiko, ir investicijų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.