...

Ką daryti, kad komunikuoti su žiniasklaida būtų malonu?

Verslas

2021.10.22

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Ką daryti, kad komunikuoti su žiniasklaida būtų malonu?

asociatyvinė nuotrauka pexels.com nuotr.

Žiniasklaidos ir verslo santykiai dažnai būna tarsi linksmieji kalneliai – viena vertus, kupini palaikymo ir džiaugimosi sėkme, kita vertus, ieškantys atsakymų į keblius ir kartais nepatogius klausimus. Lietuvos marketingo asociacijos organizuotoje konferencijoje „LiMA DAY KAUNASʼ21: BACK TO SCHOOL“ bendrovės „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovė Laura Bielskė dalijosi žiniomis, kaip komunikavimą su žiniasklaida paversti kuo malonesniu.

Pasirinkite, kuo norite būti

Savo pranešimą skyrusi profesoriaus Žyginto Pečiulio atminimui, L. Bielskė prisiminė jo išsakytą poziciją, kad bendraujant su žiniasklaida visuomet galima pasirinkti, kuo nori būti. 

„Su žiniasklaida komunikuoti aktualu, kai norite informuoti, esate ekspertas, esate žinomas, norite tapti žinomu, jus tiesiog sustabdė gatvėje ir dar begalė kitų niuansų. Tiesa ta, kad bet kuriuo atveju, komunikuodami su žiniasklaida, esate laisvas pasirinkti, kuo norite būti. Galite būti išrinktasis, lyderis, autoritetas, herojus, dalyvis arba liudininkas, ypatingas žmogus ar tiesiog žmogus iš gatvės“, – vardija L. Bielskė.

Kitas svarbus žingsnis, anot pranešėjos, išsigryninti, ką norite su sakoma informacija padaryti.

„Galbūt siekiate informuoti, išsakyti savo nuomonę. O gal jums aktualu paaiškinti, patikslinti, liudyti, argumentuoti, ginti savo poziciją ir pan. Svarbu suvokti ir ko nori žmonės, kurie žiūrės ar klausys informaciją, kurią pateiksite. Žmonės nori rūpintis savo saugumu, gauti patarimų, jie siekia pažinti, ieško užuojautos ir užjaučia kitus, nori bendrauti, o kartais tiesiog mėgina pabėgti nuo problemų. Pats svarbiausias dalykas yra tas, kad žmonės tiesiog nori maloniai praleisti laiką“, – sako komunikacijos specialistė. 

Ką svarbu įvertinti?

L. Bielskė įsitikinusi, kad pasirinkus tinkamas komunikacijos dedamąsias labai svarbu pasverti, ar turinys, kurį sukursime, duos naudos ir malonumo jo gavėjui.

„Visiškai nesvarbu, kuo būti pasirinksite ir kokį savo pateikiamos informacijos tikslą išsikelsite. Visada apgalvokite keletą esminių dalykų. Atsakykite sau į klausimus: ar tai yra tiesa, ar jūsų transliuojamas turinys yra naujas, ar tai svarbu ir kodėl tai svarbu, ar tai gali sudominti, nustebinti, prablaškyti, ir koks yra kontekstas, kurį auditorija jau žino“, – rekomenduoja pranešėja.

Komunikacijos vadovė sako, kad prieš bendraujant su žiniasklaida labai sveikintina palikti nuošalyje visus savo ego ir ateiti kalbėtis nuoširdžiai. Neverta bijoti žiniasklaidos atstovų, su jais, anot pranešėjos, galima pasitarti, sėkmingai komunikuoti.

„Ateikite ir kalbėkite taip, kaip jūsų prašo. Galite pasitarti, ko žurnalistas tikisi iš gauto interviu. Kiekvienas žurnalistas žino savo interviu tikslą. Puikiai pamenu, kai pati dirbau žiniasklaidoje ir vieną žmogų tekdavo kalbinti penkiolika minučių, kol pagaliau išgirsdavau tai, ko laukiau, ir gaudavau mano norimas penkiolika sekundžių. Lygiai taip pat daro ir kiti žurnalistai“, – pasakoja L. Bielskė.

Prisitaikykite prie žaidimo taisyklių

Pranešimo pabaigoje L. Bielskė išskyrė labiausiai verslo atstovus erzinančius dalykus, kurių prašo žurnalistai, tačiau patarė prisitaikyti prie žaidimo taisyklių.

„Dažniausias klausimas būna, kodėl žurnalistams atsakymų reikia tuoj pat. Labai svarbu pasižiūrėti, per kiek laiko jūs įmonės viduje sugebate susiderinti atsakymus: ar jūs nederinate, ar tai vieno skambučio klausimas, o gal jums tai užtrunka pusdienį?“, – rekomenduoja specialistė.

Pranešėja išskiria ir dar vieną svarbų niuansą. Būtina suvokti, kad viskas, ką pasakėte, jau ir yra pasakyta. Nieko nelieka ne spaudai, todėl apgalvoti, ką ir kaip šnekate, reikia iškart. Taip pat kaip vieną labiausiai erzinančių dalykų L. Bielskė išskiria konkurentų kalbinimą, ir kartu priduria, kad taip yra ir reikia su tuo susitaikyti.

„Kad ir kaip tai erzintų, tai yra realybė, ir konkurentai bus kalbinami tomis pačiomis temomis. Turime rasti, kuo patys būsime pranašesni ir įdomesni skaitytojui“, – sako pranešėja.

Praktiniai patarimai

Tokia jau ta bendravimo su žiniasklaida realybė: vieni interviu malonūs, kiti sukelia įtampos ir nerimo. L. Bielskė pataria sunkiųjų pokalbių metu, kad ir kaip būtų sunku, tvardytis ir išlikti profesionaliems. 

„Nepykite, kad jums užduoda keblių klausimų – tai žurnalistų darbas, ir negaiškite laiko vertindami šių klausimų. Interviu metu tam visiškai nėra laiko. Taip pat nedėkokite už gerus klausimus“, – pataria specialistė.

Anot jos, verta kalbėti konkrečiai, aiškiai ir tiksliai, nes laiko interviu metu praktiškai nėra. Be to, nereikėtų nustebti, jeigu jūsų duoto interviu ar komentaro žurnalistai nepanaudos savo reportaže ar straipsnyje. 

„Svarbiausia yra visada būti pasiekiamam. Būkite pasirengę su žurnalistu bendrauti per programėlę „Messenger“, trumposiomis žinutėmis, telefonu. Visų pirma, būkite pasiruošę bendrauti per „Messenger“. Šiuo metu tai patogiausias būdas žiniasklaidai jus pasiekti. Asmeniškai net nebepamenu, kada kalbėjau su žurnalistu telefonu, visada tik susirašinėjame. Taip pat patarčiau prieš interviu būtinai pasidomėti apie žurnalistą, su kuriuo kalbėsite“, – apibendrina L. Bielskė. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.