...

Facebook marketingas: laikas pasikartoti arba BAIK PARDAVINĖT!

Verslas

2012.08.09

Autorius: Aidis Dalikas

Temos: , .

Facebook marketingas: laikas pasikartoti arba BAIK PARDAVINĖT!

Piršimas savo prekių ar paslaugų, klientus neretai paskatins paspausti nemalonų jums “hide” mygtuką flickr.com nuotr.

Dažnai kalbame apie klaidas, daromas reklamuojantis Facebook’e ir kituose socialiniuose tinkluose, duodame patarimų, kaip jų išvengti ir, atrodo, nebėra temos, kuria nebūtume pareiškę savo kompetentingos nuomonės. Bet žiūrint į big picture – situaciją lietuviškame Facebook’e ir lietuviško socialumo būklę – akivaizdu, kad kai kuriuos dalykus gerai būtų pakartoti. Todėl taip ir padarysime keliuose straipsneliuose ateinančiomis savaitėmis. Kalbėsime apie Facebook, nors šie patarimai iš esmės tinkami kalbant apie bet kokius veiksmus ten, kur žmonės susirenka bendrauti – ir Facebook’ą, ir Google+, ir Twitter, ir netgi mikrorajono aludę.

Šiandienos tema -pardavimai.

Jiems čia ne vieta. Būkit geri, nustokit pardavinėt. Stop. Just…stop. Dabar atrodo, kad kiekvienas mikroversliukas, prisijungęs prie Facebook ir surinkęs (arba dar blogiau, nusipirkęs) kelis fanus, įsivaizduoja, kad tų fanų kiekvienos dienos apogėjus – išgirsti jo kvietimą pirkti arba sužinoti, kad dar nesibaigė šio mėnesio akcija vyriškiems triusikams. Ir taip KIEKVIENĄ MIELĄ DIENĄ.

Kam to reikia? Nejaugi galvojate, kad jei kiekvieną dieną pradėsite įrašu “mieli būsimieji klientai, maloniai kviečiame jus šiandien užsukti į mūsų nepakartojamą (kavinę, restoraną, parduotuvę, čiuožyklą, vandens parką) ir (skaniai pavalgyti, nuostabiai praleisti laiką, įsigyti brangių prekių už mažą kainą). Labai jūsų laukiame, jūs mums labai svarbūs” ar panašia beletristika, staiga pakeisite savo klientų planus ir jie nuspręs “ei, taigi jie mūsų labai laukia ir maloniai kviečia! Mes jiems svarbūs (nes jie taip parašė savo feisbuke) Varom!!!“?

Ne. Tikrai ne.

Niekam neįdomu, kaip jūs jų maloniai laukiat.

Jums įdomu, taip. Jūsų draugai iš pasigailėjimo eilinį kartą paspaus “like” po šiais įrašais. Bet klientų jie nenustebins. Nebent paskatins paspausti tą tokį nemalonų jums “hide” mygtuką. Jūs, beje, nematot, kaip vartotojai jį spaudžia, gal net galvojat, kad jie apie tokią galimybę nežino… Bet jie žino, patikėkit. Ir naudojasi ja.

Parodykit savo klientams kaip juos mylit, kai jie ateis pas jus. Nereikia jų bučiuoti ar glėbesčiuoti. Geras aptarnavimas, kokybiškos prekės ir šypsena tai labai gerai parodo. Irišlieka kliento atmintyje daug ilgiau negu bereikšmės frazės socialinių tinklų profiliuose.

Facebook puslapis – tai ne pardavimų skatinimo (bent jau ne tradicine prasme) priemonė. Tai bendravimo su savo klientais priemonė. Ben-dra-vi-mo. Ar dar nepamiršot, ką tai reiškia? Tai reiškia, kad kiekvienas sakinys negali prasidėti procentine nuolaidos išraiška ar skrandį stabdančiais reklaminiais “maloniai laukiame apsilankant, tik šiandien – akcija” ir kitom nesąmonėm. Taip, reikia priminti apie save klientams. Reikia skatinti pardavimus. Reikia kažkaip atlyginimą užsidirbti galų gale.

Bet viskam yra laikas ir vieta.

Jeigu TV reklamoje neprašot žmonių atsakyti į klausimą, kokio skonio jūsų gaminamus čipsus labiausiai mėgsta, tai ir Facebook’e nešnekėkite visiems-ir-kiekvienam pritaikyta TV reklamų intonacija.

Čia žmonės renkasi bendrauti, ir tai, kad jie paspaudė tą “patinka” jūsų puslapyje, jau kažką reiškia. Išnaudokite šią galimybę užmegzti kontaktą. Kontaktas daug geriau negu momentinis pardavimas, tikrai. Aišku, geriau tik tada, jeigu galvojate bent porą mėnesių į priekį.

O jeigu mąstot tik apie tai, kaip čia šiandien kuo greičiau parduot dar vieną porą triusikų arba kaip užsidėt varnelę prieš viršininką, kad jūsų prekės ženklas “aktyvus socialiniuose tinkluose”, tada prašau uždaryti šį langą. Dabar.

Socialinėje medijoje būkite pirmiausiai socialūs. Ne aSocialūs.

Daugiau informacijos apie socialinių tinklų naudą rasite čia

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.