...

„Digitalistams“: kaip parduoti save?

Verslas

2014.05.14

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: , .

„Digitalistams“: kaip parduoti save?

Skirtumai tarp kandidatų išryškėja kalbantis per atranką. Būtent kalbantis padaromos esminės klaidos. flickr.com nuotr.

Rasti darbą nėra lengva (nebent esi laiminingasis, kuris reikiamu metu pasirinko IT specialisto profesiją). Atrodo, randi idealią poziciją svajonių kompanijoje. Turi viską, ko reikia: žinių, įgūdžių, patirties, bet ima ir nepasiseka. Anot tiesioginės darbuotojų paieškos agentūros „Master Class Lietuva“ vadovės Lauros Duksaitės, neretai į darbo pakalbį atvykę kandidatai patys pakiša sau koją. Ilgametę patirtį personalo srityje sukaupusi pašnekovė noriai pasidalijo įžvalgomis apie tai, kokios klaidos daromos dažniausiai, ir patarė, kaip jų išvengti.

Ieškome „digitalistų“

Dauguma didelių užsienio ir vietos kompanijų ieško ir noriai samdo „digital“ žmones. Kas gi yra „digital“ specialistai? Tai žmonės, dirbantys skaitmeninėje erdvėje, pavyzdžiui, skaitmeninės rinkodaros specialistai“, – trumpą apibrėžimą pateikia L. Duksaitė.

„Dirbdama pastebėjau, kad tendencijos, kokių žmonių reikia ir kaip jie pas mus ateina, išlieka vienodos, – tikina personalo srityje jau 12 metų dirbanti „Master Class Lietuva“ vadovė. – Kontaktai, rekomendacijos, rinkos analizė yra būdai, kuriais ieškome gero specialisto.“

Anot jos, popierinė atranka tėra pradžia.

Norite darbo, kalbėkite

„Skirtumai tarp kandidatų išryškėja kalbantis per atranką. Būtent kalbantis padaromos esminės klaidos, – sako L. Duksaitė ir iš karto pateikia keletą netinkamos praktikos pavyzdžių: – Pavyzdžiui, susitinku su kandidatu. Jis man sako: „Na, darbą turiu, bet jei jau paskambinote, aš su jumis susitiksiu.“ Suderiname laiką, žinoma, prie jo reikia prisiderinti, ir mes susitinkame. Susitikimo metu papasakoju apie mūsų klientą, o tada paprašau prisistatyti kandidatą. O jis sako: „CV (arba „LinkedIn“) yra visa informacija apie mane ir mano darbą.“ Aš sutinku, kad CV nemažai informacijos, tačiau noriu, kad žmogus su manimi bendrautų. Juo labiau to norės ir tikėsis darbdavys, jei toks susitikimas įvyks.“

„Kai gaunate klausimą apie savo veiklą, pasakokiteapie ją. Jokiu būdu nesakykite, kad darote viską arba „viskas aprašyta „LinkedIn“. Jus turite mokėti formuluoti mintis. Net jei darbe visą laiką rašote, su klientais nebendraujate, visą laiką perkate reklamą, jūs turite mokėti kalbėti, – sako pašnekovė ir patikina, kad nesugebėjimas komunikuoti ir papasakoti apie save yra viena didžiausių kandidatų ydų: – Gebėti papasakoti, ką moki, kokias užduotis atlieki darbe, yra nepaprastai svarbu. Dar svarbiau pasakoti aiškiai. Taip, kad suprastų jūsų močiutė. Deja, mažai kas tai įvertina ir supranta.“

„Neaiški kalba palieka vietos interpretacijai. O tokia situacija gali baigtis dviem būdais: kandidato naudai, kai darbdavys pamanys, kad jis moka daugiau, arba, priešingai, darbdavys nuspręs, kad kandidatas neturi kompetencijos ar patirties, kurios reikia siekiant atlikti tam tikras užduotis“, – paaiškina pašnekovė.

„Būtina apgalvoti, ką kalbėsite darbo pokalbyje. Dar geriau, jei kalbėdami pateiksite pavyzdžių iš darbo praktikos“, – pataria L. Duksaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.