Atvykstamasis turizmas Lietuvoje: vis daugiau jaunų turistų
2012.05.23
Temos: Marketingas, Vadyba.
Atvykstamojo turizmo srautas Lietuvoje kasmet didėja. Matyti ir kitų pokyčių: žmonės atvyksta vis iš įvairesnių bei tolimesnių kraštų, o jų amžiaus vidurkis mažėja, t. y. jaunėja. Taigi pabandykime pasiaiškinti, ko ir kaip jie ieško mūsų šalyje, kur naršo informacijos ir kokius turizmo produktus naudoja. Į ką turėtų atkreipti dėmesį verslas?
Lietuvos turizmo asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė: „Dažniausiai į Lietuvą atvykstama dėl kultūrinio turizmo. Tarp Lenkijos ir Rusijos piliečių populiarios SPA bei sveikatinimo paslaugos, tad šie turistai užsuka į Druskininkus ar Birštoną. Tiesa, sezoniškumas šiuos miestus veikia ne taip stipriai kaip Palangą ar Nidą, kur lankytojų srautas šaltuoju metų laiku krinta dramatiškai. Vakarų Lietuvoje laukiama kruizų keliautojų. Taip pat populiarios aktyvaus laisvalaikio formos, pavyzdžiui, dviračiai. Pastaruoju metu išpopuliarėjo ir daugiaformės kelionės: iš pradžių važiuojama dviračiu, tuomet autobusu, o galiausiai kelionė baigiama vėl minant dviračio pedalus.
Greta minėto kultūrinio ir istorinio turizmo, pavyzdžiui, muziejų, pilių, dvarų, į Lietuvą atvykstama ir dėl renginių. Populiarūs tiek kalendoriniai, tiek planiniai renginiai, domimasi autentiška ir dabartine lietuvių gyvensena. Pasitaiko ir užsakomųjų renginių. Na, o verslininkų srautas vasarą kiek sumažėja, tačiau jų lankymosi tikslai yra grynai versliniai.
Užsieniečių informacijos šaltiniai
Anot Lietuvos turizmo departamento pateikiamos statistikos (2009 m.), daugiausia turistų informacijos apie Lietuvą gauna iš draugų ar giminių. Tokių turistų tikslas – giminaičių bei draugų lankymas. Nors pastaraisiais metais šio šaltinio reikšmė šiek tiek sumažėjo, tai kol kas yra svarbiausias žinių apie Lietuvą šaltinis. Antras pagal svarbą šaltinis yra internetas. Internete informacijos ieško tie, kurie į mūsų šalį atvyksta verslo arba laisvalaikio leidimo tikslais. Trečioje vietoje – ankstesnis vizitas, kuris lemia pakartotinius apsilankymus draugų, giminių ir verslo sumetimais.
Toliau rikiuojasi verslo partneriai (atvykstama verslo tikslais), tradicinės žiniasklaidos priemonės (laisvalaikis), kelionių literatūra. Įdomu, kad paskutinėje vietoje liko kelionių agentūros.
Turistų įvairovė
Daugiausia lankytojų sulaukiame iš Baltarusijos (18,4 %), Rusijos (14,1 %), Latvijos (11,1 %), Lenkijos (10,6 %) bei Vokietijos (10,1 %). Taigi galime sakyti, kad tai yra tikslinė mūsų grupė. Tiesa, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad baltarusiai dažniausiai atvyksta apsipirkti, o, pavyzdžiui, lenkai atvažiuoja aplankyti religinių vietų, apžiūrėti Vilniaus miesto. Taip pat nemažai atvykėlių sulaukiame iš Jungtinės Karalystės (4,4 %), Estijos (3,7 %), Suomijos (3,2 %), Švedijos (2,3 %), Norvegijos (2,1 %), Italijos (2 %), Danijos (2 %). Daugiausia iš šių valstybių atvykstama lankyti giminių ir draugų. Peršasi išvada, kad tai emigravę lietuviai bei įgiję kitos valstybės pilietybę. Patrauklūs esame ir prancūzams, ukrainiečiams, amerikiečiams, olandams bei ispanams.
Prieš galvojant apie turistinius maršrutus ir paslaugas reikia atsižvelgti ir į atvykstančiųjų amžių. Pagrindinė grupė yra 35–44 metų, nedaug atsilieka ir jaunimas (25–34 m.) bei vidutinio amžiaus (45–54 m.) turistai. Jie dažniausiai į Lietuvą atskrenda lėktuvais ir naudojasi viešbučių paslaugomis. Taip pat gana populiaru atvykti nuosavu transportu, autobusais.
Lankytini miestai
Tiesa, didžioji turistų dalis lankėsi tik Vilniuje (37 % bendro atvykstančiųjų srauto), tik Kaune (5 %) arba tik Klaipėdoje (5 %). Kiek populiaresnis variantas turistams pasirodė aplankyti bent kelis miestus, taigi vienos populiariausių krypčių buvo Vilnius (66 %), Kaunas (18 %), Klaipėda (18 %), Trakai (12 %), Palanga (9 %), Kuršių nerija (6 %), Druskininkai (5 %).Peršasi išvada, kad turistus itin traukia Lietuvos pajūris bei sveikatingumo paslaugos. Taigi būtent šiuos sektorius reikėtų išnaudoti ir plėtoti norint gauti pajamų iš atvykstamojo ir vietos turizmo.SrautasLietuvos turizmo informacijos centrai pateikia naujausius 2011 metų turistų srauto duomenis centruose. Jie rodo, kad bendras lankytojų skaičius augo visus metus. Informacijos centruose iš viso apsilankė 730,4 tūkst. lankytojų, t. y. net 17,9 proc. daugiau nei 2010 m. Užsienio lankytojai sudarė didesnę dalį, 58 proc., lankytojų, jų skaičius užaugo 23,7 proc.
Taigi norint populiarinti savo paslaugas visai paranku palikti dalomosios medžiagos vietos informacijos centruose.
Populiariausios vietos, paslaugos ir produktai
Lankomiausios vietos – Kernavės piliakalniai, Trakai, Nida, Ignalina, Europos parkas, Kryžių kalnas. Na, o pageidaujamų paslaugų ir produktų įvairovė priklauso nuo atvykimo tikslo, pavyzdžiui, verslininkams itin svarbus interneto ryšys, infrastruktūra, laikas iki miesto centro ar oro uosto. Atvykusiems praleisti laisvalaikio svarbios maitinimo, apgyvendinimo, aktyvaus poilsio paslaugos, turistiniai maršrutai, lankytinos vietos, gidai, ekskursijos, miesto infrastruktūra. Tų, kurių tikslas yra pasisveikatinti, – ramybė, kokybiškos paslaugos bei jų įvairovė, dėmesingas aptarnavimas, profesionali priežiūra ir pan.Daugiau informacijos:
www.tpl.lt
www.turistas.lt
www.tourism.lt
https://lietuva.lt/keliauk-lietuvoje/
http://www.vilnius-tourism.lt
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.