Asmeninio prekės ženklo strategija 2020-aisiais

Verslas

2020.01.07

Autorius: Greta Andriuškevičiūtė

Temos: , , .

Asmeninio prekės ženklo strategija 2020-aisiais

Nuotraukos autorius: Dominyka Venciūtė Asmeninio albumo nuotr.

Komunikacijos ir rinkodaros profesionalai sutaria, kad šiomis dienomis asmeninį prekių ženklą derėtų vystyti kiekvienam savo srities profesionalui. Tačiau kaip tai padaryti taip sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, kai rinką nuolat užvaldo vis nauji socialiniai tinklai, profesinių renginių gausa stulbina, o vietų, kur būtų galima pasisakyti, begalė?

Tad apie tai, kaip nepasiklysti komunikacijos tendencijų džiunglėse ir žengti koja kojon su laiku, pasakoja rinkodaros ir asmeninių prekių ženklų vystymo specialistė, konsultacijų projekto „Persona Cognita“ įkūrėja bei ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė bei dėstytoja Dominyka Venciūtė.

Į sceną žengia platforma „LinkedIn“

Kaip teigia rinkodaros ekspertė, nors asmens reputacija ir profesionalo įvaizdis buvo svarbus visais laikais, tačiau pastaruoju metu „personal branding“ sąvoka bei konceptas Lietuvoje ir visame pasaulyje sulaukia vis daugiau dėmesio. Viena iš priežasčių – socialinių tinklų įtakos didėjimas.

„Lietuvoje asmeninių prekių ženklų vystymo temos suaktyvėjimą siečiau su platformos „LinkedIn“ populiarėjimu ir viena jo ypatybe – itin dideliu auditorijos organiniu pasiekiamu. Šiuo kanalu, komunikuojant iš asmeninių profilių ir neinvestuojant į mokamą reklamą, galima pasiekti neįtikėtinai daug žmonių, tačiau, norint juos ne tik pasiekti, bet ir pozicionuoti save kaip tam tikros srities ekspertą, reikia kurti turinį, kuris būtų įdomus, patrauklus ir neretai atspindėtų asmeninę poziciją, vertybes ar patirtis“, – pasakoja D. Venciūtė.

Augantis dėmesys tinklalaidėms

Nors svarbu sekti naujausias tendencijas, tačiau, kaip tikina konsultantė, kuriant savo asmeninį prekių ženklą, svarbiausias dėmesys turėtų būti skiriamas esminiams principams.

Pirmiausia reikia išsigryninti savo tikslą ir auditoriją. Paskui, taikant į jos poreikius, kurti patrauklų jai turinį, kuris taip pat atitinka ir asmenines vertybes. Be to, svarbu viską daryti nuosekliai, nes pavieniai veiksmai gerų rezultatų greičiausiai neatneš.

„Vėliau jau būtų galima gilintis į priemones – kanalus, kuriuose planuojate stiprinti savo asmeninį prekių ženklą, ir jų specifiką, kontaktus, kurie gali padėti geriau atskleisti savo siekiamą pozicionavimą. Prognozuojama, kad šiais metais stiprinant savo asmeninį prekių ženklą bus itin paveikios tinklalaidės (angl. podcasts), vaizdo, edukacinis turinys ar pasakojimas (angl. storytelling) – priemonės, kurios įvaizdžio stiprinimo tikslams naudojamos jau ne vienus metus“, – mintimis dalijasi D. Venciūtė.

Pusiausvyra tarp ekspertinių įžvalgų ir pramogos

Laikais, kai rinkoje karaliauja turinys, svarbu nepamiršti ir rimtų įžvalgų bei pramoginio turinio suderinimo meno. Pasak D. Venciūtės, kuriant turinį visų pirma reikėtų atsakyti į klausimą, kokio eksperto įvaizdžio siekiama ir ar šmaikščios žinutės dera su jūsų asmeninėmis savybėmis.

„Visgi jei šmaikštumas bei humoro jausmas nedera su jūsų asmenybės bruožais, tačiau norite kurti ir lengvesnį, platesnei auditorijai labiau suprantamą turinį, galima susikurti savo komunikacijai tam tikrų taisyklių, pavyzdžiui, 80 proc. viso savo turinio skirti ekspertinėms sritims, o 20 proc. – lengvesnio pobūdžio turiniui. Tinkamai pateiktos anekdotinės situacijos iš profesijos užkulisių ar paplitę stereotipai gali emociškai papildyti turinį“, – teigia konsultacijų projekto „Persona Cognita“ įkūrėja.

Nuolatinis socialinių tinklų paskyrų stebėjimas

Neretai tik pradėjus tikslingiau galvoti apie savo komunikacijos strategiją socialiniuose tinkluose susiduriama su klausimu, ką daryti su seniau viešinta informacija. Palikti ją ar viską ištrinti ir komunikaciją pradėti tarsi nuo naujo lapo?

„Jei esama informacija nesikerta su siekiamu pozicionavimu, o galbūt jį papildo, pavyzdžiui, ankstesnė informacija socialiniuose tinkluose yra labiau asmeninė, o ne profesinė, trinti jos nereikėtų. Pradėjus komunikuoti jau su aiškiu tikslu, siūlyčiau atnaujinti socialiniuose tinkluose esančią statinę informaciją, o jei keičiate sritį ir pradedate komunikuoti kitomis temomis, įžanginis įrašas, paaiškinantis jūsų karjeros pokyčius, auditorijai padėtų geriau suprasti kontekstą. Asmeninių paskyrų socialiniuose tinkluose monitoringą reikėtų atlikti net ir tuomet, kai atrodo, kad ankstesnė informacija jau kūrė siekiamą įvaizdį jūsų tikslinės auditorijos akyse. Bėgant laikui keičiasi ir tinkamo bei netinkamo turinio suvokimas“, – pabrėžia D. Venciūtė.

Siekiantiesiems išsamiau susipažinti su asmeninio prekių ženklo vystymo galimybėmis rinkodaros ekspertė rekomenduoja keletą knygų: Marko Schaeferio „Known“ ir Dorie Clark „Reinventing You: Define Your Brand, Imagine Your Future“.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.