Aiški ir sklandi komunikacija: kaip turiniu sudominti skaitytoją?
2021.09.27
Temos: Marketingas, Vadyba.
Komunikacijos specialistai vis dažniau konstatuoja – žmonės skaito mažiau, sutelkia dėmesį sunkiau, nori greitai ir paprastai suvokiamos informacijos. Kaip prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir poreikių? Yra keletas taisyklių, kaip turiniu sudominti skaitytoją.
Struktūruokite turinį
Skaitytojas, atsivertęs jūsų sukurtą turinį naršyklėje, pirmiausia jį peržvelgia žvilgsniu. Ką tai reiškia komunikacijos specialistui? Atsakymas: kad būtina struktūruoti tekstą ir paryškinti esmines frazes, kurios jums svarbios.
Tam padeda teksto skaidymas į mažesnius paragrafus, numeracija, svarbiausių faktų grupavimas, rėmeliai ir panašūs dėmesį patraukiantys būdai. Jeigu rinksitės nuoseklų teksto skaidymą paragrafais, patikrinkite, kad jų pavadinimai būtų trumpi, 2–4 žodžių, patraukiantys skaitytojo dėmesį, aiškiai identifikuojantys, apie ką bus kalbama.
Vis dėlto persistengti su struktūravimu nereikėtų. Jeigu savo tinklaraščio įraše ar interneto puslapio aprašų kortelėse sudėsite visus įmanomus dėmesio atkreipimo variantus: rėmelius, paryškinimus, numeraciją ir kitus, tai atrodys mažų mažiausiai chaotiškai, o ne struktūruotai. Viską reikėtų atlikti saikingai.
Socialinių tinklų pranešimuose taip pat rekomenduotina ilgesnės apimties tekstus skaidyti skiriamaisiais ženklais. Tam dažniausiai pasitelkiamos nedidelės piktogramos arba numeracija. Piktogramomis galite suteikti skaitytojui papildomos informacijos ar perteikti vyraujančią nuotaiką. Tai – pridėtinė turinio vertė, leidžianti emociją nusakyti ne tik žodžiu, bet ir akcentuoti miniatiūriniais paveikslėliais.
Atlikite namų darbus
Geram, aiškiam ir įtraukiančiam turiniui reikia komunikacijos specialisto įdirbio ir atsakingo požiūrio. Ką tik parengto pranešimo, tinklaraščio įrašo ar bet kokio kito komunikacinio turinio nevertėtų publikuoti. Duokite jam laiko, palikite kūrinį ataušti, pailsėti. Grįžkite prie jo po kelių valandų, o galbūt net kitą dieną, kad galėtumėte naujai įvertinti tai, ką parašėte.
Labai rekomenduotina išbraukti visus nereikalingus žodžius, perteklinius šnekamosios kalbos pasakymus, kurie neduoda papildomos vertės pačiam turiniui. Tai ypač aktualu turint ribotą simbolių skaičių. Peržiūrėti ir kritiškai įvertinti kiekvieno žodžio vartojimą verta ir dirbant su didesnės apimties turiniu. Skaitytojui bus patogiau, lengviau skaityti ir suvokti švarią kalbą.
Svarbiausios mintys – pirmiausia
Labai dažnai daroma klaida, kai svarbiausia informacija nukeliama į pranešimo, įrašo ar žinutės pabaigą. Šiuolaikinis vartotojas dažniausiai skundžiasi laiko stoka, tad privalome užtikrinti, kad esminę informaciją jis gaus nedelsdamas. Jeigu gebėsime sudominti skaitytoją, jis pasiliks prie mūsų publikuoto turinio kiek ilgiau ir perskaitys visą informaciją.
Kas nutinka, kai svarbiausia informacija nukeliama į komunikacinio turinio pabaigą? Dažniausiai skaitytojo akys iki ten net neatklysta ir pranešimas užveriamas net neįpusėjus skaityti. Nereikšminga, ištempta, nuobodi informacija pranešimo pradžioje signalizuoja, kad turinys nevertas brangaus skaitytojo laiko.
Į pranešimo, žinutės pradžią įterpkite svarbiausius faktus, statistiką, esminę įvykio ar produkto informaciją, didžiausius konkurencinius pranašumus. Sudominkite, šokiruokite, įtraukite ir gebėkite išlaikyti skaitytojo dėmesį. Tai turite padaryti 2–3 sakiniais. Užduotis nelengva, tačiau verta pasistengti.
Paprasta ir aišku
Komunikacija – sudėtingas dalykas, veikiamas daug išorinių trikdžių. Kol mūsų siunčiama žinutė pasiekia galutinį vartotoją, jos kelią pakerta daug šalutinio triukšmo, kuris iškraipo pranešimo esmę ir prasmę. Kaip to išvengti? Rašykite aiškiai, trumpais sakiniais ir paprastais žodžiais.
Jeigu norite sudominti skaitytoją ir išlaikyti jo dėmesį, nesistenkite parodyti kiek įmanoma daugiau įmantrių žodžių ir sudėtingų terminų. Netgi tuo atveju, jeigu turite ypač technologiškai pažangų, inovatyvų ir unikalų produktą, apie kurį kalbate, daugiau dėmesio sulauksite, jei gebėsite apie jį kalbėti paprastai. Savo ekspertiškumą galite parodyti ne įmantriomis frazėmis, bet kiekvienam suvokiamai paaiškindami technologijos veikimo principą. Žinoma, jeigu rengiate turinį išskirtinai mokslo bendruomenei ar būtent tos srities specialistams, kuriems sudėtingi terminai yra lengvai suprantami, tuomet galite kalbėti įmantresne kalba. Jeigu savo pranešimais ar įrašais norite pritraukti kasdienio vartotojo dėmesį, pristatyti savo veiklą platesnei auditorijai, kalbėkite aiškiai, trumpais sakiniais ir paprastais žodžiais.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.