...

7 patarimai, kaip žmones priversti perskaityti tavo siunčiamus elektroninius laiškus

Verslas

2014.01.30

Autorius: Donatas Viliamas

Temos: .

7 patarimai, kaip žmones priversti perskaityti tavo siunčiamus elektroninius laiškus

Kaip rodo praktika, kai laiškas atidarytas, tu turi maždaug 3–5 sekundes, kad jo turiniu pagautum skaitytojo dėmesį flickr.com nuotr.

Kasdien gaunu ir išsiunčiu daug elektroninių laiškų. Vieni jų būna asmeninio pobūdžio, kai ko nors prašau paslaugos. Kiti – parduodantys (angl. sales letters), kuriems keliamas konkretus tikslas – parduoti prekę ar paslaugą.

Kad ir koks laiškas būtų, aš, kaip ir tu, tikiuosi gauti atsakymą į jį ar bent sulaukti atitinkamos reakcijos. Pvz., padidėjusio lankytojų srauto svetainėje, geresnių pardavimo rodiklių ar pan.

Deja, iš patirties žinau, kad liūto dalis laiškų, ypač jeigu jų nelaukiau, keliauja į šiukšliadėžę. Ir taip vyksta todėl, kad didžioji dalis elektroninio pašto laiškų manęs neužkabina. Turbūt nesuklysiu teigdamas, kad su gaunamais laiškais panašiai elgiesi ir tu.

Kaip padidinti elektroninių laiškų konversiją (atidarymą)?

Prieš atsakydamas į šį klausimą pirmiausia siūlau pažvelgti 5 faktams į akis:

1 faktas: didžioji dalis internetu siunčiamų elektroninių laiškų neperskaitomi dėl subjektyvių priežasčių (laiškai nesudomina gavėjo).


2 faktas: jeigu siunčiamų laiškų beveik niekas neskaito, kam tuomet gaišti savo laiką ir pinigus? Gal geriau investuoti į jų kokybę?


3 faktas: aukštesnis nei vidurkis siunčiamų laiškų atidarymo procentas įmanomas tik tuomet, jei naudojamos efektyvios elektroninio pašto rinkodaros technikos.


4 faktas: praktikoje pasiekti 100 % laiškų atidarymą įmanoma tik esant nedidelės apimties duomenų bazėms (asmeninė statistika žemiau).


5 faktas: statistinis elektroninio pašto laiškų atidarymo vidurkis – 13,8 % (mailchimp.com duomenys).

Vieno naujienlaiškio statistikos pavyzdys

Tam, kad parodyčiau, ką galima pasiekti praktikoje naudojant tinkamus veiksmus, žemiau pateikiu konkretų, visai neseniai mano asmeniškai vykdytos elektroninio pašto rinkodaros pavyzdį. Šiuo atveju tai buvo laiškas, kuriuo reklamuojamos SEO paslaugos. Jis buvo skirtas naujienlaiškio prenumeratoriams.

Ką sako šio laiško statistika?

Visų pirma, kaip matyti iš pateikto pavyzdžio, šis laiškas sulaukė tam tikro atsako. Kai siunčiu laiškus, jiems keliu konkrečius tikslus. Vienas iš jų yra aplenkti statistinį laiškų atidarymo rinkos vidurkį – OPEN RATE.

Pridėtas pavyzdys rodo, kad šį statistinį vienetą mano siųstas laiškas viršijo 4 kartus! Tai laikau tiesiog puikiu rezultatu, nes kas antras mano siųstas laiškas sudomino gavėją ir jį pasiekė! Įskaitant tai, kad laiškas buvo sėkmingai pristatytas visiems gavėjams (successful deliveries 100 %).

Taigi šis laiškas ne tik nebuvo nufiltruotas kaip brukalas, bet ir mano pastangos nebuvo veltui. Kaip tai padariau? To gali išmokti ir tu, jei pritaikysi keletą mano praktinių patarimų, kurie gerokai padidins šansus pasiekti laiškų gavėjus. O šie atsilygins dėmesiu arba pinigais 🙂

#1 Trumpai ir aiškiai pristatyk laiško temą

Banalu, bet tai efektyviausias dalykas, ką privalai padaryti su savo laiškais. Net 99 % žmonių be gailesčio trina laiškus, kurių antraštės yra banalios ir neinformatyvios. Manau, tu elgiesi lygiai taip pat. Todėl visuomet pagalvok, kas skaitys laišką, ir gerbdamas tą žmogų leisk iš antraštės aiškiai suprasti, kas laukia laiške.

Mano pateiktame laiško pavyzdyje antraštė buvo tokia: „Top 10“ SEO kriterijų, kad Jūsų puslapis būtų gerai randamas „Google“ paieškoje“.

Kodėl ši antraštė suveikė? Koks gi buvo jos sėkmės receptas?

Laiško antraštėje buvo skaičiai;

Antraštė leido aiškiai suprasti, apie ką laiškas;

Žodžiai „Top 10“ sukėlė intrigą ir susidomėjimą;

Antraštė demonstravo aiškią naudą klientui, „kad Jūsų puslapis būtų gerai randamas „Google“.

Laiškas siųstas tikslinei auditorijai.

#2 Pirmiausia išsakyk tai, kas svarbiausia

Laiškas atidarytas. Kas toliau? Kaip rodo praktika, kai laiškas atidarytas, tu turi maždaug 3–5 sekundes, kad jo turiniu pagautum skaitytojo dėmesį. Todėl svarbu įsitikinti, kad pagrindinė mintis suformuluota laiško pradžioje. Jeigu to nėra, o laiške tik informacinio pobūdžio medžiaga, vadinasi, nebus jokių atsakomųjų veiksmų. Tai labai gerai atspindės toks laiško rodiklis kaip CLICK RATE (paspaudimo rodiklis).

Mano siųstame laiške paspaudimo rodiklis siekė 22,2 %, rinkos vidurkis yra 1,7 %. Šiuo atveju laiškas pasirodė net 13 kartų geriau nei vidurkis.

Laiško paspaudimo rodiklį gerokai pagerina aiškiai išreikštas ir aiškiai matomas „Call to action“ (paskatinimas veikti). Pavyzdžiui, teksto pabaigoje verta įdėti spalvotą mygtuką su užrašu „Pirkti bilietus su 50 % nuolaida“, o ne paprastą, sunkiai matomą nuorodą „Pirkti bilietus“.

Taip pat kartais pastebiu, jog siunčiami laiškai būna labai sudėtingi ir norint juos suprasti reikia ieškoti papildomos informacijos arba turėti tam tikrų žinių. Todėl palengvink skaitytojo dalią ir svarbiausius terminus čia pat paaiškink, o jei turi galimybę, visai apsieik be jų. Priešingu atveju tai visuomet neigiamai veiks tavo laiško „click rate“.

#3 Leisk laiškui kvėpuoti

Jeigu rašomas laiškas išėjo ilgas, tuomet jį suskirstyk į pastraipas, o maždaug kas 3 ar 4 pastraipas atskirk antraštėmis. Taip tekstas tampa lengviau skaitomas. Taip pat tokį tekstą skaitytojui lengviau apžvelgti ir išskirti tai, kas jam svarbiausia.

Kai gaunamas laiškas atrodo kaip iš daugybės žodžių sudaryta blokinio namo siena, dažniausiai jis ištrinamas.

#4 Vienu metu rašyk tik vienam žmogui

Fantastiškai reikšmingas dalykas elektroninio pašto rinkodaroje. Dažnai matau, kad laiškai rašomi daugeliui žmonių vienu metu. Štai keletas tokių pavyzdžių: „Naujienlaiškis Nr. 21“ arba „Lapkričio mėnesio kelionių pasiūlymai“.

O dabar pagalvok, ar tu norėtum perskaityti tokį laišką? Turbūt ne. Nes tu iš karto matai, kad šiuose laiškuose nėra jokio asmeninio kreipimosi. Tu supranti, kad laiško turinys skirtas visiems, todėl jį ignoruoji.

O kaip, pavyzdžiui, skambėtų tokios antraštės:

„Tavo paskutinė galimybė įsigyti bilietus į gruodžio 17 d. SEL koncertą“

„Įsigyk daugiau nei 150 elektronikos prekių žemiau nei savikaina! Prekių kiekis ribotas!“

Ką jauti perskaitęs tokias antraštes? Ar nesukirbėtų ranka atsidaryti laišką ir peržvelgti pasiūlymą detaliau, jeigu siūloma prekė ar paslauga būtų tau iš esmės aktuali?

#5 Dienos laiko svarba

Niekada nesiųsk laiškų penktadienį po pietų, nebent reikalas išties skubus. Dažniausiai aš laiškus parašau savaitgalį, o išsiunčiu juos pirmadienį arba antradienį ryte. Taip darau, nes noriu būti pačiame laiškų gausybės viršuje, o ne tarp pirmųjų. Juk rytais dauguma pirmiausia tikriname gautus laiškus (nors kai kurie ekspertai teigia kitaip!). Ir šioje vietoje negaliu nesutikti, tiesiog visa tai reikia testuoti – tai rekomenduoju daryti ir tau.

#6 Pakartok laišką su kita antrašte

Jeigu daugiausia siunti parduodančius laiškus, labai dažnai jų niekas neatidaro dėl blogos antraštės. Todėl jeigu jauti, jog laiškas vertas, kad būtų perskaitytas, pakartok jį su kita antrašte ir nustebsi, kiek daug žmonių reaguos.

#7 Testuok, testuok, testuok

Tam, kad geriau sužinotum, kurios antraštės geriausiai veikia arba kokio turinio laiškai geriausiai konvertuoja, testuok įvairias antraštes, laiško turinio išdėstymą, naujienlaiškio spalvas, paveiksliukus, siuntimo laiką. Aš taip visuomet darau, nes tai leidžia atrasti pačius geriausius variantus, kuriuos vėliau naudoju kaip auksinį standartą, pritaikydamas jį pagal temą, prekę ar paslaugą. Nors pradžioje tai atima laiko, ilgainiui duoda puikių rezultatų, o jų tau nuoširdžiai ir linkiu.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.