...

Sėkmę kuria ilgamečiai darbuotojai: kaip juos išsaugoti?

Verslas

2022.07.01

Autorius: bzn start

Temos: , , .

Sėkmę kuria ilgamečiai darbuotojai: kaip juos išsaugoti?

Rita Karavaitienė Asmeninio albumo nuotrauka

Pastaraisiais metais Lietuvoje darbo rinka yra įkaitusi kaip niekad. Įmonėms vis trūksta darbo jėgos, o padėties šeimininkais tapę darbuotojai drąsiau keičia darbovietes. Žinias ir patirtį sukaupę ilgamečiai darbuotojai kiekvienam darbdaviui yra didelė brangenybė, tačiau tampa retenybe. Įdarbinimo specialistai įsitikinę, kad darbuotojams išlaikyti vien gero atlyginimo nebepakanka.

„Yra stereotipas, kad darbas prekyboje – tik stotelė karjeros kelyje, tačiau mūsų darbuotojų statistika tą paneigia, – sako lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė. – Turime didžiausią Lietuvoje darbuotojų kolektyvą, kurio beveik pusė turi ne mažesnį nei 5 mеtų darbo stažą. Beveik penktadalis visų „Maxima“ darbuotojų dirba 5-10 metų, o ketvirtadalis darbuojasi nuo 11 iki 20 metų. Beveik 500 darbuotojų turi 21-25 metų darbo stažą, o trys dešimtys darbuotojų jau skaičiuoja 26 metų ir didesnį darbo stažą“.

Personalo atrankos įmonės „CV-Online“ rinkodaros vadovė Rita Karavaitienė pripažįsta, kad kalbant apie ilgamečius darbuotojais kartais kyla klausimas – kiek metų darbo vienoje įmonėje jau yra „per ilgai“? Tačiau kita vertus – ar būtina keisti darbą, jei dabartiniame jautiesi gerai?

„Aš kviesčiau pažiūrėti į tai ne per stažo metais prizmę, bet įvertinti žmogaus tobulėjimo, profesinio augimo ir savirealizacijos aspektus. Ilgametis darbuotojas – tai ne tik gražūs darbo metų skaičiai, bet ir sukaupta patirtis, žinios, stabilumas, gebėjimas prisitaikyti“, – sako R. Karavaitienė.

Darbdaviui – didelė vertė

Pasak personalo atrankos specialistės R. Karavaitienės, ilgamečiai darbuotojai – didelė vertė darbdaviui. Visų pirma, jie turi žinias ir vadinamąjį „know-how“, o tai leidžia dirbti efektyviau. Dalindamiesi savo žiniomis jie taip pat gali būti geri mentoriai naujokams, o gerai išmanydami procesus, žino ne tik jų privalumus, bet ir trūkumus, todėl gali teikti pasiūlymus jų tobulinimui.

„Šiemet švenčiame 30-metį ir džiaugiamės, kad šią sukaktį atšvęsime su būriu darbuotojų, kurie nuo pat pradžios pasitikėjo „Maxima“. Komanda yra mūsų stiprybė“, – sako bendrovės Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E. Dapkienė.

Ji atkreipė dėmesį, kad pastaraisiais metais prekybos tinkle „Maxima“ yra stebimas darbuotojų kaitos mažėjimas, kuris vien per paskutinius penkerius metus susitraukė 14 procentinių punktų. „Kiekvienos sėkmingos įmonės interesas yra sukurti tokias sąlygas, kad darbuotojams būtų gera joje dirbti, jie matytų to prasmę, jaustųsi vertinami už savo kasdienį darbą ir norėtų tęsti savo karjerą bei tobulėti būtent čia. Žinoma, ir patys darbuotojai dabar atsakingiau renkasi, kur dirbti. Vis dėlto mažėjančią darbuotojų kaitą vertiname kaip ženklą, kad mūsų pastangos sukurti motyvuojančią darbo aplinką duoda rezultatų“, – pabrėžė E. Dapkienė.

Vien gero atlygio nepakanka

Darbo rinką pastaraisiais metais purto darbuotojų trūkumas, o COVID-19 pandemija ir karas Ukrainoje atnešė nemažai nežinomybės, nerimo ir įtampos visuomenėje. Tai išryškino naujus prioritetus, kaip pasirenkamas darbdavys, ir personalo atrankos specialistė R. Karavaitienė pastebi, kad į tai sureagavo ir įmonės – jos išplėtė naudas, ėmė žymiai daugiau dėmesio skirti darbuotojų gerovei ir fizinei bei psichinei jų sveikatai.

„Visi darbdaviai nori stiprių ir profesionalių darbuotojų, tačiau reikia suprasti, kad siekiant juos išlaikyti, asmeninio augimo galimybės ir įvairios kitos papildomos naudos gali būti net svarbesnės ir už algą. Žinoma, niekada  neišlaikysite geriausių žmonių, jei konkurentai siūlys geresnius atlyginimus, todėl darbdaviui labai svarbu justi darbo rinkos pulsą, reaguoti į naujus darbuotojų poreikius ir užtikrinti platų papildomų naudų paketą“, – teigia R. Karavaitienė.

Prekybos tinkle „Maxima“ taikomos išplėstinės motyvacinės atlygio priemonės ir kas mėnesį apie 70 proc. darbuotojų, priklausomai nuo pasiektų rezultatų, yra premijuojami. Vidutinis darbo užmokestis daugiausia darbuotojų turinčiame Lietuvos prekybos tinkle pernai didėjo dešimtadaliu, šiemet jis ir toliau auga.

Be to, bendrovės Kolektyvinėje sutartyje yra numatytas itin platus socialinių naudų darbuotojams paketas, pavyzdžiui, papildomas sveikatos draudimas, išmoka gimus vaikui, papildomos 3 dienų apmokamos atostogos vestuvių proga, stipendijos geriausiai besimokantiems darbuotojų vaikams ir kitos įvairios išmokos.

Karavaitienė akcentuoja, kad darbuotojų išlaikymas yra nuolatinis procesas ir kaip jis sekasi, labai priklauso nuo įmonės kultūros, vertybių ir vadovų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.