Pakeitė žaidimo taisykles naudotų automobilių dalių rinkoje
2021.10.07
Temos: Finansai, Pardavimai, Startuolis.
Startuolis „Ovoko“ sukūrė skaitmeninę prekyvietę, kurioje galima greitai ir lengvai rasti naudotų automobilių detalių, jas pirkti, parduoti arba perdirbti. Apie verslo sėkmę ir kylančius iššūkius pasakoja startuolio e. komercijos plėtros vadovė Viktorija Ceizarienė.
Viešojoje erdvėje „Ovoko“ dar kitaip žinomas kaip „RRR.lt“, tačiau V. Ceizarienė teigia, kad sutrikti nereikėtų – tai ta pati, sėkmingai veikianti lietuviška bendrovė.
„Su prekių ženklu „Ovoko“ einame į visas užsienio rinkas, o „RRR.lt“ yra vietinis prekių ženklas, skirtas išskirtinai mūsų, lietuviškai, rinkai“, – pristato pašnekovė.
Keičia nusistovėjusią tvarką
Paklausta, kaip gimė šio startuolio idėja, V. Ceizarienė pasakoja, kad buvo įžengta į seną ir ilgus metus procesų nekeičiančią rinką, siekiant palengvinti ir optimizuoti veiklą.
„Naudotų automobilių detalių verslas veikia jau labai seniai, o metodai mažai kada keitėsi. Norint rasti atsarginę detalę, reikėdavo paskambinti į netoli esantį autolaužyną ir paklausti, ar jie ją turi. Dauguma tokių įstaigų buvo neorganizuotos – neturėjo atsargų ir verslo valdymo sistemos, buvo sunku greitai rasti reikalingų atsarginių detalių. Dažniausiai paskambinę klientai susidurdavo su problema, kad atsiliepęs darbuotojas negali pateikti atsakymų apie turimas dalis. Tai nebuvo efektyvu nei verslo, nei vartotojų atžvilgiu“, – įsitikinusi Viktorija.
Idėją revoliucionuoti šią rinką lėmė ilgametė vieno iš įkūrėjų patirtis būtent naudotų automobilių detalių pardavimų versle.
„Idėja kilo iš asmeninio poreikio. Vienas steigėjų, dirbdamas šioje rinkoje, matė vyraujančias problemas ir ėmė jas spręsti. Individualus projektas peraugo į rimtą naują verslą. Vien pernai prekyvietėje buvo parduota ir išsiųsta daugiau nei 750 tonų naudotų automobilių detalių. Visos jos parduotos ir sėkmingai naudojamos toliau. Anksčiau dalis šių prekių būtų atsidūrusios sąvartyne, tad greta naudotų automobilių pardavimo proceso lengvinimo galvojame ir apie tvarumą. Suprantame, kad kaip komanda galime padaryti didesnį poveikį planetos gerovei“, – džiaugiasi pašnekovė.
Kaip visa tai veikia?
Startuolio veiklos principas detalus, tačiau paprastas. Autolaužynai ardo automobilius, kruopščiai atrenka vis dar geros būklės detales, jas fotografuoja ir įveda parametrus į sistemą. Tuomet kiekvienai automobilio detalei priskiriamas unikalus brūkšninis kodas, kuris leidžia greitai rasti reikiamas automobilių dalis. Visos nuotraukos ir kiti duomenys įkeliami į elektroninę parduotuvę. Tam skirta komanda nuolat tobulina elektroninės parduotuvės technines savybes, reklamą ir kitus aspektus. Kai klientas perka naudotą automobilio detalę, vienintelė autolaužyno užduotis yra ją tinkamai supakuoti, o siuntimu, klientų aptarnavimu ir net prekių grąžinimu rūpinasi „Ovoko“.
Atrodytų, tokia sudėtinga užduotis, centralizuoti visą tokio kiekio autolaužynų veiklą, startuolio „Ovoko“ buvo įveikta visai paprastai. V. Ceizarienė pasakoja, kad sistema pasiteisino nuo pirmų dienų – patogu tiek verslininkams, tiek klientams.
„Kalbant apie mūsų produktą, skiriamos dvi pagrindinės verslo dalys: atliekų atsargų ir verslo valdymo sistema bei naudotų automobilių detalių elektroninė parduotuvė. Kiekvienas iš šių elementų turi skirtingas tikslines grupes ir dirba atskiros komandos“, – sklandaus darbo užtikrinimą pristato pašnekovė.
Daug dėmesio tobulėjimui
Sudrebinę naudotų automobilių dalių prekybos rinką, startuolio „Ovoko“ komanda ant laurų užmigti nežada. V. Ceizarienės teigimu, jie daug dėmesio skiria nuosekliam sistemos tobulinimui bei investuoja į rinkos tyrimus.
„Vienas iš mūsų privalumų yra greitas produkto tobulinimas. Pavyzdžiui, mes sukūrėme mokslinių tyrimų ir plėtros komandą, kuri analizuoja ir sistemina didžiulį duomenų kiekį. Kam to reikia? Tam, kad sukurtume automatizuotą sistemą, kuri atpažintų automobilių dalis ir leistų net nepatyrusiems autolaužynų darbuotojams greitai identifikuoti atsargines detales bei įkelti jas į sistemą“, – pasakoja e. komercijos plėtros vadovė.
Pradžia kupina iššūkių
„Ovoko“ pirmuosius žingsnius ėmė dėlioti prieš penkerius metus, tačiau tuomet susidūrė su inovaciją siūlančių startuolių dalia.
„Buvo sunku įtikinti gana konservatyvius autolaužynų savininkus patikėti mūsų idėja ir prisijungti. Turėjome ne tik sugalvoti, kaip turėtų veikti pats verslo modelis, bet ir kruopščiu darbu įgyti būsimų partnerių pasitikėjimą“, – prisimena Viktorija.
Dabar startuolio komandoje dirba 40 specialistų, platforma vienija daugiau nei 700 autolaužynų, patikėjusių verslo sėkme, naudotos dalys siunčiamos po visą pasaulį, o šiemet „Ovoko“ sulaukė ir reikšmingos, vieno milijono eurų vertės, investicijos iš rizikos kapitalo fondo „Practica Capital“.
„Mes įrodėme, kad verslo modelis veikia ir turi potencialo augti. Dabar tikimės pritraukti daugiau investicijų, plėstis į naujas rinkas“, – atskleidžia V. Ceizarienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.