Auga nuotolinių konsultacijų paklausa mažam verslui

Verslas

2020.07.13

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: , , .

Auga nuotolinių konsultacijų paklausa mažam verslui

Asmeninio albumo nuotr.

Pasaulinė pandemija ir pasikeitusios aplinkybės daugelį verslų paskatino persikelti į elektroninę erdvę. Kartu išaugo paklausa ir nuotolinėms konsultacijoms, kurių metu galima ne tik sužinoti, kaip lengvai ir operatyviai perkelti savo produktus ar paslaugas į internetą, bet ir išgirsti atsakymus į labiausiai rūpimus klausimus tik įkūrus ar planuojant įsteigti verslą. Kaip teigia banko „Luminor“ rinkodaros vadovė Rūta Noreikienė, jie konsultacijas jaunam verslui teikia nuolat, o šiuo metu paklausa pastebimai išaugusi. Maža to, jie ir patys karantino laikotarpiu ėmėsi naujo projekto, kviesdami socialinio verslo įmones dalyvauti specialiai sukurtoje mentorystės ir paramos programoje.

Vis daugiau sutarčių su klientais net nesusitikus

R. Noreikienė pasakoja, kad smulkiojo verslo atstovai vis drąsiau renkasi nuotolines konsultacijas. Fiziniai susitikimai pastaruoju metu įvyksta tik išimtinais atvejais, kai klientai dėl kokių nors priežasčių nesutinka susikurti el. parašo. Tiesa, karantinas pakoregavo ir šią tendenciją.

„Po karantino pamatėme, kad klientai turi didesnį interesą turėti el. parašą ir vengti fizinio kontakto, tad mums praktiškai nereikia paaiškinti klientams nuotolinio aptarnavimo naudos. Dabar skaičiuojame, kad apie 95 proc. visų pasirašomų sutarčių, kalbant tik apie smulkųjį verslą, yra pasirašytos el. parašu, su klientu fiziškai net nesusitikus“, – komentuoja R. Noreikienė.

Pašnekovės teigimu, prieš pasirašydami sutartį klientai dažniausiai užduoda klausimų apie finansavimo bei el. prekybos galimybes.

„Dėl el. prekybos klientai dažniausiai teiraujasi, kokius lėšų surinkimo būdus ir iš kokių finansų įstaigų turime. Jiems svarbiausia, kad sprendimas apimtų visus įmanomus kanalus, kad vartotojai lengvai atsiskaitytų. Klausia paslaugos kainos ir integracijos detalių – nori suprasti, ar jiems patiems bus lengva įsidiegti sprendimus. Šiuo metu sulaukiame šiek tiek daugiau nei įprastai užklausų apie finansavimosi galimybes, kokios sąlygos paskolai gauti. Mažieji nauji verslai ateina su bendro pobūdžio klausimais apie kredito gavimą. Didesni – su konkrečiu poreikiu įsigyti įrangą ar pan.“, – apie dabartinę situaciją pasakoja banko „Luminor“ rinkodaros vadovė.

Į pagalbą socialiniam verslui

„Prasidėjus karantinui, kaip ir visi, pastebėjome poveikį verslui. Kaip tik sutapo, kad tuo metu paleidinėjome „E-Commerce Gateway“ – įmokų surinkimo paslaugą el. parduotuvėms. Pradėjome edukuoti įmones, skatinti išbandyti ir perkelti verslus į internetą, taip išvengiant dar didesnio neigiamo COVID-19 poveikio. Tuomet startavo ir iniciatyva „Internete karantino nėra“, prisijungėme prie jos, siūlydami socialiniams verslams dalyvauti mentorystės ir paramos programoje“, – pasakoja R. Noreikienė.

Iš daugiau nei 40 užsiregistravusių socialinių verslų buvo atrinkti trys, kuriems bankas „Luminor“ kartu su partneriais padėjo sukurti funkcionalias el. parduotuves ar el. platformas, konsultavo rinkodaros, logistikos ir kitais su sėkminga veikla susijusiais klausimais. 

„Kartu su partneriais suteikėme patarimų, kaip pakeisti, sustiprinti komunikaciją, įvaizdį, atkreipti vartotojų dėmesį, supažindinome su rinka, atlikome naudingų analizių. Kai kurioms įmonėms padėjome susidėlioti netgi galimas naujas plėtros kryptis. Pavyzdžiui, viena įmonė netgi nusprendė plėstis labiau į užsienį, o ne Lietuvoje“, – komentuoja pašnekovė.

Atrado eksporto galimybių

Viena iš nugalėjusių komandų – socialinio verslo įmonė VšĮ „Verslas ar menas“, kuri savo veikla prisideda prie negalią turinčių žmonių kultūrinės ir informacinės atskirties mažinimo, didina jų įtraukumą dalyvaujant kultūroje, taip pat leidžia knygas ir kitus produktus, kuriuose tekstinė ir vaizdinė informacija pritaikyta ir neregiams.

Prekių ženklu „Taško istorija“ pavadintos knygos atspausdintos reginčiųjų ir Brailio raštu, meno kūrinius galima matyti regėjimo ir lytėjimo būdu, įgarsintos, o kai kurios net su kvepiančiomis pasakomis, pritaikytos ir specialiųjų ugdymo poreikių turintiems vaikams“, – pasakoja VšĮ „Verslas ar menas“ įkūrėja Eglė Jokužytė, kuri Lietuvoje yra viena iš socialinio verslo pradininkų.

Ji sako, kad dalyvavimas šioje programoje tapo puikia galimybe gauti patarimų iš profesionalių specialistų, kurie gali padėti plačiau parodyti visuomenei knygų ir kitų produktų bei paslaugų pridėtinę socialinę vertę bei atrasti galimybių plėstis į užsienio rinką.

„Sužinojome apie internetinės rinkodaros automatizavimo ir asmeninės rinkodaros galimybes. Gavome puikių įžvalgų dėl svetainės optimizavimo, buvo atlikta mūsų veiklos raktinių žodžių analizė, įvertintos eksporto galimybės. Šiuo metu esame žinių kaupimo stadijoje. Norint pasiekti tikrai kokybiškų rezultatų, tokia mentorystė turėtų būti ilgalaikė ir daugkartinė. Kitas etapas yra sudėtingesnis, panaudojant šias žinias parinkti tinkamiausias priemones skaitmeninės rinkodaros strategijai įgyvendinti ir įvertinti investavimo galimybes“, – komentuoja E. Jokužytė.

Ieškojo būdų gaminamų produktų žinomumui užtikrinti

Tarp nugalėtojų yra ir „Inovatorių slėnis“, kaip įmonė veikiantis jau aštuonerius metus, bet „Medino.lt“ – jų atskira programa, su kuria ir dalyvauta šiame projekte. 

„Medino.lt“ atsirado kaip parama mūsų socialiniam projektui – įgūdžių laboratorijai, kurios metu socialinę atskirtį patiriantys jaunuoliai mokosi įvairių amatų ir socialinių gyvenimo įgūdžių. Čia mėnesio trukmės stovyklose jie mokomi staliaus amato ir kulinarijos, o „Medino.lt“ yra skirta šių jaunuolių pagamintiems produktams (baldams ir interjero dalykams) parduoti ir taip paremti mūsų įgūdžių laboratorijos socialiniam projektui“, – pasakoja programos koordinatorius Edmundas Mieželis.

Jis sako, kad šis laimėjimas visų pirma itin naudingas dėl kontaktų – mentorių, kurie neatsisako padėti net ir projektui pasibaigus.

„Kol kas mes turime kuklią interneto svetainę be integruotų mokėjimų galimybės, bet ateityje, pasiekus didesnius pardavimus, būtų tikslinga tokią sistemą įdiegti. Pagrindiniai klausimai, apie kuriuos kalbėjome su ekspertais, tai mūsų, kaip gamintojo, pasiekiamumo ir populiarumo didinimas tinkle, taip pat būdai, kaip pasiekti gerą rezultatą interneto rinkodaros srityje neišleidžiant daug pinigų“, – vardija E. Mieželis.

Naudingi patarimai veiklai el. erdvėje viešinti

VšĮ „Trys pelėdos“ įkūrėja ir vadovė Indrė Pilypė sako, kad dalyvavimas šioje mentorystės programoje visų pirma tapo paskata vystyti patį verslą ir išplėsti galimybes el. erdvėje, o laimėjimas galutinai išsklaidė abejones.

Įstaiga „Trys pelėdos“ įkurta dar visai neseniai – prieš nepilnus metus. Jos komanda Šilalės ir Pagėgių savivaldybėse organizuoja nuo smurto nukentėjusių moterų ir nepasiturinčių šeimų mokyklinio amžiaus vaikų stovyklas, įvairias konsultacijas bei siekia plėsti savo socialinį verslą – el. parduotuvėje pardavinėti rankų darbo suvenyrus.

„Laimėjimas mums leido įgyti daugiau žinių apie el. verslo vystymą, suteikė informacijos, į kokius reklamos kanalus naudinga ir nenaudinga investuoti, kokia mūsų verslo siūlomų paslaugų paklausa. Buvo tikrai naudingų įžvalgų ir patarimų“, – tikina I. Pilypė.

Laimėtojams bankas „Luminor“ papildomai skyrė po 1 tūkst. eurų ir dauguma jų ketina investuoti į tolesnį ėjimą į el. erdvę. 

Verslo atstovai į konsultacijas su banko „Luminor“ specialistais gali registruotis nuolat.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.