Ko vieni iš kitų tikisi darbdaviai ir darbuotojai?

Verslas

2020.01.17

Autorius: Violeta Radzevičiūtė

Temos: , .

Ko vieni iš kitų tikisi darbdaviai ir darbuotojai?

Jurgita Lemešiūtė Asmeninio albumo nuotr.

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje dažnai galima išgirsti kalbų, kad trūksta lojalių, motyvuotų darbuotojų. Kita vertus, darbuotojai irgi turi vis daugiau reikalavimų, koks turi būti darbdavys, su kuriuo norisi dirbti. „People Link“ vadovaujančioji partnerė Jurgita Lemešiūtė sako, kad tokios tendencijos stebimos ne tik mūsų šalyje, bet ir visoje Europoje, todėl užduotis suderinti darbdavių ir darbuotojų lūkesčius tampa vis aktualesnė.

Lojalumas praranda svarbą

„Tiesa ta, kad vidutinis išdirbtas laikas įmonėje tikrai trumpėja. Galima išskirti kelias pagrindines to priežastis. Visų pirma, ekonominis pakilimas suteikia daugiau galimybių ir natūralu, kad žmonės lengviau keičia darbus, mažiau bijo išeiti iš darbo, nes žino, kad lengvai suras kitą. Taip pat pasitaiko vis daugiau tiesioginio perviliojimo atvejų. Antra, prie to prisideda ir besikeičiantis darbuotojų mąstymas, mentalitetas. Lojalumas, kaip vertybė, praranda savo svarbą. Jauni žmonės lengviau leidžiasi į avantiūras ir nuotykius, dažniau klausia savęs, ar tikrai jiems patinka tas darbas, nebenori atlikti rutininių, neįdomių užduočių, kurių tikrai dažnai pasitaiko kiekviename darbe“, – priežastis vardija J. Lemešiūtė.

Anot jos, dėl pirmosios priežasties su didžiausiais iššūkiais susiduria labai konkurencingos sritys, kur trūksta darbuotojų, pavyzdžiui, prekyba, gamyba, IT, o dėl antrosios – labiau kūrybinės sritys, pavyzdžiui, reklamos agentūros, rinkodaros skyriai.

Darbuotojų lūkesčiai priklauso nuo darbo specifikos

Darbuotojų kriterijai darbdaviui, pašnekovės teigimu, priklauso nuo darbo srities, bet galima išskirti ir kelias bendras tendencijas. „Mūsų apklausos rodo, kad darbo užmokestis vis dar lieka pirmose vietose, bet jo svoris, palyginti su ankstesnių metų rezultatais, mažėja. Vis didesnę reikšmę įgauna vadovai, augimo galimybės ir apskritai įmonės reputacija rinkoje“, – komentuoja J. Lemešiūtė.

Žvelgiant į skirtingus sektorius, išryškėja įvairios tendencijos. Pavyzdžiui, tos įmonės, kurios gali pasiūlyti finansų bei apskaitos srities kandidatams lankstumą ir kreipia dėmesį į adekvatų darbo krūvio paskirstymą, lengviau pritraukia šios srities profesionalus. Tai, anot „People Link“ vadovaujančiosios partnerės, nauja ir veiksminga tendencija geriausiems šios srities talentams pritraukti. 

Tačiau, pavyzdžiui, inžinerijos specialistams po atlygio ir gero vadovo poreikio reikšmingi yra darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra, darbuotojo nuomonės vertinimas. 

„Šiandieninėje rinkoje, kai atsakomybės ir darbo krūvis didėja, normalu, kad vis dažniau pabrėžiama darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyra. Mūsų patarimas darbdaviams – papasakokite, kaip yra planuojamas darbuotojų darbas, krūvis, kokius įrankius naudojate“, – pataria specialistė.

Štai, pavyzdžiui, rinkodaros specialistams svarbus yra augimas mokantis iš vadovų, formalių mokymų ir suteiktos sprendimų laisvės. Pardavimų specialistams ir vadovams vienas svarbiausių aspektų renkantis darbą yra vadovų kompetencija. IT sektoriuje dirbantiems specialistams reikšmingiausia yra galimybė užsidirbti, tačiau svarbios lieka ir galimybės dirbti sau patogiu laiku arba derintis darbo sąlygas, pritaikant prie savo gyvenimo ritmo.

Darbdaviams svarbus gebėjimas siekti rezultatų

Ieškodami darbuotojų, darbdaviai labiausiai orientuojasi į gebėjimą efektyviai siekti rezultatų. 

„Neseniai atlikome tyrimą, kurio metu vadovų klausėme, kokios darbuotojų savybės jiems svarbiausios. Rezultatai nustebino, nes didžioji įvardytų savybių dalis buvo susijusi su darbuotojo gebėjimu pasiekti rezultatą – rezultatyvumu. Tai tokios savybės kaip atsakomybė, efektyvumas, darbštumas. Antroje vietoje mąstymo gebėjimai – analitinis mąstymas, gebėjimas matyti bendrą vaizdą, analitiniai gebėjimai ir kūrybiškumas. Tada jau rikiuojasi komandiniai įgūdžiai (komandiškumas, atvirumas, komunikabilumas) ir emocinis intelektas (pozityvumas, emocinis atsparumas, gebėjimas priimti grįžtamąjį ryšį)“, – tyrimo rezultatus komentuoja pašnekovė.

Kuriant darbdavio įvaizdį, pirmiausia reikėtų aiškiai išsigryninti, į kokius darbuotojus orientuojamasi. „Labai svarbu sukurti gerą darbdavio vertės pasiūlymą – tai į darbuotojus orientuotos vertės ar įmonei būdingos vertybės. Kitaip sakant, atsakymas į klausimą, dėl kokių priežasčių darbuotojai turėtų rinktis būtent šią kompaniją kaip darbdavį. Pradėjus nuo teisingo darbdavio vertės pasiūlymo, tikrai bus lengviau kurti ir bendrą darbdavio įvaizdį“, – pataria J. Lemešiūtė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.