...

Kas motyvuoja darbuotojus: ne viską lemia pinigai

Verslas

2021.02.09

Autorius: Vaida Sindaravičiūtė-Kuosė

Temos: .

Kas motyvuoja darbuotojus: ne viską lemia pinigai

Asociatyvinė nuotr. Freepik.com

Įmonės vystomas platus prekybos kanalų tinklas naudingas ne tik klientams, kurie gali pasirinkti jiems labiausiai tinkantį būdą apsipirkti. Daugiakanalės prekybos naudą jaučia ir darbuotojai, kuriuos motyvuoja galimybė plėsti savo įgūdžių ratą bei keisti darbo pobūdį.

Tai, kad darbuotojai vertina tobulėjimo darbe galimybę kaip motyvacinį įrankį patvirtina ir 2020 m. tyrimų bendrovės „Kantar“ atliktas darbuotojų įsitraukimo tyrimas. Jo duomenims, mokymosi ir tobulėjimo darbe svarbą įvardija 23 proc. apklaustųjų. 21 proc. respondentų darbe motyvuoja galimybė kopti karjeros laiptais.

Didina motyvaciją

Dirbdami įmonėje, turinčioje ne vieną pardavimo kanalą, darbuotojai įgauna galimybę mokytis bei įgauti naujų įgūdžių. Jie pasireiškia srityse, kurios iki šiol buvo nepažįstamos. Personalo valdymo ekspertės teigimu, darbuotojus motyvuoja galimybė susipažinti su naujomis darbo sferomis.

„Nuolat suteikiame darbuotojams galimybę išbandyti naujas funkcijas, išmokti naujų įgūdžių. Pastebėjome, kaip darbuotojus tai motyvuoja – jie noriai įsitraukia net į pirmą kartą matomų problemų sprendimą, mokosi dirbti su naujomis sistemomis, naujais procesais“, – teigia Irma Stankovskytė-Talalajevskienė.

Kuria komandinę dvasią

Skirtinguose įmonės skyriuose dirbantys bei individualius tikslus turintys darbuotojai dažnai tik gana paviršutiniškai supranta, kuo gyvena jų kolegos. Todėl galimybė bent trumpam padirbėti naujoje komandoje bei geriau pažinti kolegų atsakomybes prisideda prie vieningos įmonės dvasios puoselėjimo.

„Darbuotojai savo naująjį kolegą išmoko darbo paslapčių, noriai dalijasi savo patirtimi bei žiniomis. Taip stiprėja santykiai tarp skirtingų komandų, geriau suprantamos kolegų darbo sferos, nebijoma paprašyti kitos komandos pagalbos, o sutelkus skirtingų darbo profilių žmones, bendrai atrandami geriausi sprendimai klientui“, – vardija I. Stankovskytė-Talalajevskienė.

Gimsta naudingos idėjos

Kituose skyriuose padirbę bei geriau su įmonės procesais susipažinę darbuotojai yra labiau įsitraukę į savo darbą, o įgytas naujas žinias kūrybiškai pritaiko atlikdami savo tiesiogines funkcijas. 

Pasak I. Stankovskytės-Talalajevskienės, platesnį supratimą apie kitų įmonės skyrių darbą įgavę kolegos, grįžta į savo darbo vietą turėdami ir naudingų idėjų, kaip būtų galima efektyviau atlikti savo užduotis bei dar geriau atliepti klientų lūkesčius.

Atveria karjeros galimybes

Proga padirbėti kituose įmonės skyriuose ar padaliniuose bei geriau susipažinti su jų veikla, leidžia darbuotojams aiškiau suvokti ir savo karjeros galimybes.

„Nors karjerą dažniausiai suvokiame kaip judėjimą per pozicijas aukštyn, darbuotojai, išbandę save kitoje srityje, susipažįsta su platesnėmis karjeros galimybėmis. Tai itin svarbu jaunajai kartai, nuolat siekiančiai įgauti kuo įvairesnės, naudingesnės patirties, kuri vėliau gali padėti tiek pelnant pripažinimą, tiek siekiant karjeros aukštumų pakeitus darbo pobūdį“, – komentuoja pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.