...

Kaip stiprinti darbuotojo įgūdžius?

Verslas

2021.01.27

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , .

Kaip stiprinti darbuotojo įgūdžius?

Vis dažniau galime rasti patarimų, kaip lavinti darbuotojų įgūdžius. Ko gero, ne veltui, nes kiekvienas efektyvus žingsnis gali gerinti darbo našumą, o tai yra kiekvieno darbdavio siekiamybė. Kaip pagerinti darbuotojų įgūdžius ir kelti kompetencijas, atskleidžia asmeninio bei profesinio efektyvumo treneris, Tęstinių mokymų centro vadovas Tomas Kaulinskas.

Darbuotojo kompetencijų kėlimas

Darbuotojo kompetencijų kėlimas yra kiekvieno darbdavio pareigybė. Ypač pastaruoju metu, kai galima atrasti įvairiausių mokymų visose srityse. „Jei tai norisi daryti kokybiškai, orientuojantis į ilgalaikį rezultatą, o ne į trumpalaikę motyvaciją, pradėti reikia nuo aiškios darbuotojų apmokymo sistemos kūrimo įmonės viduje“, – teigia pašnekovas, įsitikinęs, kad, vos darbuotojui įsidarbinus, turi būti sudėliotas aiškus darbuotojo apmokymo planas su tolesnės karjeros etapais. Todėl labai svarbu numatyti, kaip į procesą įsitrauks įmonės darbuotojai bei išoriniai specialistai.

„Daugiau nei 12 metų dirbu su įvairių profesinių kompetencijų ugdymu ir matau, kad apie 70 proc. žmonės išmoksta dirbdami savo tiesioginį darbą, 20 proc. rezultato sudaro kokybiškas grįžtamasis ryšys iš vadovų ir mentorystė, 10 proc. išoriniai mokymai bei konsultacijos. Matau ir tai, kad didžioji įmonių dalis vis dar per daug tikisi iš išorinių konsultantų ir neįdeda pakankamai pastangų, kad išnaudotų vidinį resursą“, – pasakoja Tęstinių mokymų centro vadovas.

Ugdyti darbuotojo kompetencijas padedantys vadovai šį procesą laiko aukštu prioritetu ir geba susieti asmeninius darbuotojo tikslus su organizacijos tikslais bei rodo asmeninį interesą į darbuotojų pažangos rezultatus. Pasak T. Kaulinsko, tokie vadovo prioritetai padeda darbuotojui organizacijose augti.

Priemonės, gerinančios darbuotojo darbą

Tiems, kurie nori pagerinti darbuotojo darbą, pašnekovas pateikia labai paprastus patarimus, kurių laikosi efektyviai veikiančios įmonės, neatsižvelgiant į jų veiklos specifiką. Darbdavys nuo pirmųjų darbo dienų turėtų labai aiškiai komunikuoti, kokio rezultato iš darbuotojo tikisi, bei susitarti, kaip ir kokiu periodiškumu rezultatas bus matuojamas. Taip pat, gerinant darbuotojo darbą, labai svarbu sukurti draugišką darbo aplinką, kurioje būtų netoleruotinos intrigos bei manipuliacijos, o vadovai turėtų nuolat palaikyti ryšį su žmonėmis, kurie jiems tiesiogiai pavaldūs, stebėdami ne tik jų darbo rezultatą, bet ir laiku patardami arba padrąsindami imtis naujų atsakomybių. Tokie iš pažiūros gana įprasti žingsniai gali labai teigiamai paveikti darbuotojo darbą.

Žingsniai, padedantys efektyvinti darbuotojo darbą su klientais

Kalbant apie darbuotojų keliamas kompetencijas, labai svarbu įvardyti ir darbą su klientais. Nors frazė „klientas visada teisus“ vis rečiau vartojama organizacijų viduje, svarbu atsižvelgti į aspektus, galinčius pagerinti darbą su klientais. Darbdaviui, siekiančiam efektyvinti darbuotojų darbą su klientais, T. Kaulinskas duoda penkis praktinius patarimus.

1. Daryti viską, kad darbuotojams nuoširdžiai rūpėtų jų klientai.

Pašnekovas įsitikinęs, kad svarbiausia įsiklausyti į kliento poreikius, nes klientų lojalumas priklauso nuo to, kiek nuoširdžiai įmonė jais rūpinasi.

2. Aiškiai apibrėžti, per kiek laiko turi būti sureaguojama į kliento prašymus.

Pastarasis laikotarpis mus pripratino prie nuolat augančio aptarnavimo greičio, todėl, niekam nenorint laukti, ir į kliento žinutes turi būti reaguojama kaip įmanoma greičiau.

3. Rodyti klientui asmeninį dėmesį.

Asmeninis dėmesys yra išskiriamas kaip kreipimasis vardu, tiesioginis bendravimas esant galimybei, šabloninių žinučių vengimas bei tolesnė komunikacija su klientu ir po prekės ar produkto įsigijimo, domintis, kaip klientui sekasi tą preke ar paslauga naudotis.

4. Rodyti deramą kompetenciją.

Darbuotojui būtina gerai išmanyti produktą, taip parodant klientui, kad ne tik pardavimas yra svarbus.

5. Užbėgti galimoms problemoms už akių ir nelaukti, kol klientas paskambins pirmas.

Kai kyla problemų dėl kliento užsakymo įvykdymo sutartu laiku arba kokybės, vis dar nemaža dalis įmonių stengiasi tai nuslėpti. Tačiau T. Kaulinskas pataria to kuo labiau vengti ir pranešti apie situaciją pirmiems, nelaukiant, kol klientas pats ims apie tai kalbėti.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.