...

Hibridinis darbas: kaip tam pasiruošti?

Verslas

2021.04.12

Autorius:

Temos: , .

Hibridinis darbas: kaip tam pasiruošti?

A. Granickas Asmeninio albumo nuotr.

Tikimasi, kad augant pasiskiepijusių žmonių skaičiui, visuomenė po truputį galės atlaisvinti karantino gniaužtus ir grįžti į įprastą gyvenimo ritmą. Nepaisant to, tendencijos rodo, jog darbuotojai ir toliau noriai rinksis darbą iš namų, net kai tai nebebus privaloma, ir jį derins su darbu biure. Tai – hibridinis darbas. Jam ypač svarbios bus išmaniosios technologijos. Jos leis patogiai ir saugiai pasiekti keliose vietose esančią informaciją, saugiai naudotis internetu ir patogiai per nuotolį valdyti kitus įrenginius. Kaip hibridinio darbo erai pasiruošti tinkamai?

„Hibridinio darbo populiarėjimo tendencija rodo, kad žmonės apskritai bus linkę kitaip valdyti savo laiką – nebesistengs tilpti į 8 valandų darbo dienos rėmus. Greičiau, iki pietų padirbę biure, keliaus į sporto klubą ar apsipirkti parduotuvėje, bet grįžę namo kompiuterį išjungs ne penktą, o devintą valandą vakaro. Pasiruošti besikeičiančiai realybei turės ne tik darbdaviai, bet ir patys darbuotojai. Norėdami dirbti produktyviai ir saugiai, turės pasitelkti išmaniąsias technologijas“, – sako Audrius Granickas. „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas, ir dalinasi 5 patarimais, į ką atkreipti dėmesį, ruošiantis derinti darbą iš namų su darbu biure.

1. Pasirinkite tinkamus įrenginius 

Hibridinis darbas ypatingas tuo, jog taip dirbantys visuomet savo darbo vietą yra paskirstę per kelias vietas, o neretai kažkurią jų keičia viešomis erdvėmis. Todėl norintiems bet kur ir bet kada patogiai imtis užduočių, praverčia išmanieji įrenginiai – ne tik telefonai ir nešiojamieji kompiuteriai, biuruose jau keičiantys stacionarius, bet ir belaidės ausinės, laikrodžiai ar apyrankės.

„Produktyviam hibridiniam darbui reikalingas nebe vienas išmanusis įrenginys, bet visa jų ekosistema. Tas leidžia svarbiausią informaciją pasiekti ir valdyti bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje. Pavyzdžiui, popiet trumpam atsitraukus nuo darbo ir išbėgus pabėgioti, laikrodyje galima matyti ne tik sveikatos rodiklius, bet ir skaityti el. laiškus, o į skambučius nesunkiai atsakyti naudojant belaides ausines. Grįžus namo nuotoliniame susitikime galima dalyvauti naudojant planšetinį kompiuterį, kol nešiojamas laukia biure. Tokiu būdu iš tiesų įmanoma sėkmingai dirbti, neprisirišant prie vienos darbo vietos ar įrenginio“, – sako A. Granickas.

2. Pasirūpinkite geru ir saugiu interneto ryšiu

Dirbant biure dėl interneto ryšio problemų kyla retai, tačiau namuose ar kelyje iš vienos vietos į kitą galimi netikėtumai, kurie trikdo nuotolinių susitikimų eigą ir lėtina darbo tempą. Tad parūpinti interneto ryšio kokybe teks reguliariai.

„Namuose gali praversti papildomas interneto modemas, kad visai šeimai esant kartu, ryšio apkrovos galėtų būti tolygiai paskirstytos. Įrangą rekomenduojama reguliariai perkrauti, nes to nedarant prisikaupia sisteminių klaidų, kurios vėliau trukdo ryšio kokybei. Galiausiai, svarbių nuotolinių skambučių metu pravartu naudoti ir mobilųjį internetą, jei žinote, kad tuo metu belaidžiu internetu naudojasi daugiau šeimos narių“, – aiškina A. Granickas.

Problemų gali kilti internetu naudojantis viešose erdvėse – apsiperkant parduotuvėse, būnant grožio salonuose ar laukiant kavinių eilėse. Čia rekomenduojama vengti viešai prieinamų nemokamų „WiFi“ tinklų, nes per juos programišiai gali pasiekti ir vartotojų duomenis. Tad prasminga pasvarstyti apie virtualų privatų tinklą (angl. Virtual Private Network, VPN).

„VPN užtikrina, kad jūsų interneto paslaugų teikėjas ir kitos trečiosios šalys nematytų, kuriose svetainėse lankotės, kokius duomenis siunčiatės internete. Be to, visi duomenys tokiame tinkle užkoduojami, tad net ir sėkmingos atakos metu pasisavinta informacija bus nenaudinga, nes bus paverčiama neiššifruojamu ženklų kratiniu. VPN naudingas tiems žmonėms, kurie per karantiną namuose spėjo susikurti namų biurus ir ateityje planuoja juose praleisti nemažai laiko. Virtualus privatus tinklas užtikrins, kad svarbi darbinė informacija namuose taip pat bus valdoma saugiai“, – aiškina A. Granickas.

3. Informaciją perkelkite į „debesis

Iš namų persikėlus dirbti į biurą arba atvirkščiai, svarbūs tampa ne tik patogūs darbo įrenginiai, bet ir informacijos pasiekiamumas. Ją centralizuotai valdyti, saugoti ir ja dalintis padės išmaniosios debesų saugyklos.

„Net jei darbe naudojate debesijos saugyklas, verta investuoti ir į asmenines. Laikant informaciją jose, svarbiausius asmeninius duomenis – nuotraukas, užrašus, dokumentus – saugiai pasiekti galėsite iš bet kur, o vėliau nesunkiai perkelti ir į kitas saugyklas Tad vieta nebeapibrėš produktyvumo – reikalingiausia informacija visada bus po ranka. Be to, debesų saugyklos turi ir kitų patogių funkcionalumų. Pavyzdžiui, dokumentus redaguoti leidžia internete realiu laiku, reikalingus failus peržiūrėti jų neparsisiunčiant į įrenginį, o atsargines failų kopijas saugo automatiškai. Visa tai ypač naudinga norint turėti prieigą prie informacijos kada panorėjus, o ne tik namų darbo vietoje ar biure“, – sako A. Granickas.

Debesų saugyklos ypač svarbios ir norint užtikrinti duomenų saugumą. Netgi praradus įrenginį ar į jį įsilaužus programišiams, svarbiausia informacija liks saugi, nes laikoma ne įrenginio viduje, bet internetinėje saugykloje.

„Informacija „debesyse“ papildomai apsaugoma prieigą prie jos suteikiant tik autentifikuotiems asmenims, duomenims suteikiant skirtingus apsaugos lygius ir juos specifiškai užkoduojant. Todėl net ir sėkmingos programišių atakos metu iš debesijos pavogti duomenys bus beverčiai, nes kaip ir VPN atveju bus paversti jokios logikos neturinčiu ženklų kratiniu“, – sako A. Granickas.

4. Galimybes praplės išmaniosios programėlės

Visus įrenginius į vieningą ir produktyvią ekosistemą sujungti padės išmanieji telefonai. Bet prietaisų funkcionalumus dar labiau praplėsti padės išmaniosios programėlės. Svarbiausiomis jų ekspertai rekomenduoja pasirūpinti iš anksto.

„Dar prieš grįždami į biurą pasvarstykite, kokių programėlių gali prireikti naujoje realybėje. Gal reikalingus įrankius iš biuro perkėlėte į namus ir dabar jų po ranka stigs? O gal keliaujant iš darbo į namus jums gimsta geriausios idėjos ir norite jas bet kada patogiai pasižymėti? Apsvarstykite savo poreikius ir reikalingas programėlės iš anksto atsisiųskite iš oficialių parduotuvių ir jas išbandykite, kad prireikus, jau būtumėte įgudę jomis naudotis „AppGallery“ parduotuvė turi 17 programėlių kategorijų, tad vartotojai čia ras viską, kas pravers bet kurioje gyvenimo situacijoje“, – pasakoja A. Granickas.

Jis prideda, kad nemažiau svarbu programėles laiku atnaujinti – taip žinosite, kad naudojatės naujausiais jų funkcionalumais, o jos pačios neturi jokių saugumo spragų. Taip pat patariama peržvelgti įrašytas ir ištrinti visai nenaudojamas, kad šios netaptų programišių taikiniu ir neužimtų bereikalingos vietos įrenginyje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.