Lietuvoje startuoja „žaliojo“ dizaino konkursas, kuriame jėgas išmėginti galės tiek profesionalūs kūrėjai, tiek mėgėjai. Konkurse dalyvauti kviečiami menininkai, dizaineriai, studentai ir visi kūrybinio įkvėpimo pagauti žmonės, kuriems nesvetimas rūpestis aplinka. Geriausi trijų autorių darbai bus eksponuojami Briuselyje „Žaliosios savaitės“ metu birželį. Ten lietuviai varžysis su Italijos, Prancūzijos ir Bulgarijos kūrėjais.
Konkurso Lietuvoje nugalėtojai taip pat pasidalins bendrovės „Tetra Pak“ įsteigtus 1000 eurų vertės prizus. Esminis „žaliojo“ dizaino konkurso principas – objektai turi būti pagaminti iš atliekų ar nereikalingų daiktų, medžiagų. Konkurso dalyviai gali teikti įvairiausius kūrinius: interjero dekoro detales, žaislus, meno kūrinius, drabužius, aksesuarus, muzikos instrumentus.
Šis dizaino konkursas yra Europos Komisijos inicijuotos aplinkosauginės kampanijos „Būkime sąmoningesni“ (www.generationawake.eu/lt) dalis. Po žaismingu kampanijos fasadu slypi rimta informacija: atliekose dažnai yra vertingų medžiagų, kurias galima grąžinti į ekonomiką.
„Būkime sąmoningi“ kampaniją remianti atlikėja Jurga Šeduikytė mano, kad teigiamų pokyčių įgyvendinimui svarbu skatinti žmonių sąmoningumą: „Kiekvienas iš mūsų esame atsakingas už aplinką, kurioje gyvename, ir kiekvienas turėtume tapti tuo pokyčiu, kurį norime matyti“, – įsitikinusi J. Šeduikytė.
Konkurso prizus įsteigusios bendrovės „Tetra Pak“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Honorata Šemetienė džiaugiasi, kad tokios iniciatyvos skatina pažvelgti į aplinkosaugos problemas kūrybiškai. „Kampanija „Būkime sąmoningesni“ atitinka mūsų vertybes – savo veikloje visuomet keliame itin aukštus aplinkosauginius standartus. Tai liečia ne tik gamybą – stengiamės užsiimti ir visuomenės švietimu, skatinti atliekų rūšiavimą. Dėl šių priežasčių ir palaikome iniciatyvą“, – teigia H. Šemetienė. Kampaniją „Būkime sąmoningi“ taip pat remia dizaineriai, sėkmingai „prikeliantys“ atliekas antram gyvenimui. Pavyzdžiui, Vokietijoje gyvenanti dainininkė Rita Balta, pradėjusi kurti aksesuarus iš senų krepšinio kamuolių, sulaukė sėkmės net Japonijoje. Jos darbai buvo eksponuojami Tokijo dizainerių savaitės metu bei iki šiol yra pardavinėjami ne tik Europoje, bet ir Japonijos elektroninėse parduotuvėse. Dizaineris Žilvinas Stankevičius kuria modernius grakščius baldus iš stalių dirbtuvėse gaunamų medienos atliekų, o iš gintaro atliekų gamina kaleidoskopus.
Šiandien Europos Sąjungos ekonomika dėl prasto atliekų tvarkymo praranda daugybę potencialių antrinių žaliavų. 2010 m. ES iš viso susidarė 2520 mln. tonų atliekų – vidutiniškai 5 tonos vienam gyventojui per metus. Komisijos užsakymu atliktame tyrime įvertinta, kad visiškai įgyvendinus ES teisės aktus dėl atliekų, iki 2020 m. būtų sutaupoma 72 mlrd. eurų per metus, metinė ES atliekų tvarkymo ir perdirbimo sektoriaus apyvarta padidėtų 42 mlrd. eurų ir būtų sukurta daugiau kaip 400 000 darbo vietų. Kampanijos „Būkime sąmoningesni" informacinis partneris – Grynas.lt. Taip pat žinią apie kampaniją skleisti padeda Jurga Šeduikytė, Beata Nicholson, „LT Identity“ komanda, Lietuvos dizaino forumas, „Galvok žaliai“, „Absurdo idėjos“, Rita Balta („Bal Designs“), Donatas Žukauskas, Žilvinas Stankevičius, „Mano drabužiai“, „Pasikuiskim“, „Blusturgis“, Austėjos blogas, Stilingos musės blogas, Dirbumama.lt, Menospalvos.lt.