...

Verslo pardavimas ir įsigijimas internete – kas perkama?

Verslas

2023.02.28

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: , .

Verslo pardavimas ir įsigijimas internete – kas perkama?

Tadas Dabulskis Ameninio archyvo nuotr.

Jeigu turite verslą, kurį vykdyti pabodo, nėra laiko arba paprasčiausiai rezultatas netenkina Jūsų lūkesčių – tuomet geriausias būdas iš jo uždirbti yra parduoti. Tadui Dabulskiui, plėtojančiam verslopardavimas.lt portalą, tokia praktika yra kasdienybė. Sukurtame portale vieni kitus randa tiek verslo pardavėjai, tiek jų pirkėjai. Tadas įsitikinęs, kad tai gali būti viena iš galimybių verslui surasti savo vadovą, kuris uoliai dirbtų ir kurtų vertę tiek vartotojui, tiek įmonei.

Pardavimo priežastis skelbime yra svarbi

Kuo išsamesnis bus Jūsų skelbimas – tuo galimas klientas, pirkėjas paprasčiau nuspręs – ar tam tikra veikla jam tinka ir ar jis nori ją tęsti. T. Dabulskis pažymi, kad skelbimai labai ilgai neužsibūna ir kiekvienas skelbimas randa savo klientą, pirkėją, kuris ne tik įsigyja tam tikrą veiklą, tačiau taip pat ir ją sėkmingai toliau plėtoja.  

Kokias visgi dažniausiai priežastis nurodo verslo savininkai skelbimuose, dalinasi verslopardavimas.lt portalo vadovas:

1.     Asmuo pavargo dirbti ir tikisi, kad pardavęs verslą jis gaus tiek pajamų, kad jam nebereikės dirbti.
2.     Verslo bendrasavininkai nesutaria dėl to – kaip turi būti vykdoma veikla. Tuomet verslas yra parduodamas ir kiekvienas savininkas su savo gauta dalimi daro tai, ko nori.
3.    Laiko neturėjimas. Labai dažnai verslo pradžioje atrodo, kad viskas greitai eisis kaip užsukta, tačiau vėliau matoma, kad veiklos vykdymui reikia daug pastangų ir laiko, o ne kiekvienas jo turi.
4.    Verslo nebegali vykdyti vėl ligos.
5.     Atsibodo ir nebenori dirbti apskritai.

Pirkėjui rūpi galimos verslo rizikos

Potencialus pirkėjas domisi ne tik verslo pirkimo galimybėmis, bet ir galimomis rizikomis. „Kuo būsite nuoširdesni ir atviresni, dėl kokių priežasčių parduodate, tuo didesnė galimybė verslą parduoti. Jei įmonė yra nuostolinga, ar veikla neduoda pelno, tai visiškai nereiškia, kad verslo nieks nenorės pirkti. Kiekvienas pirkėjas mato savo viziją. Ir jei matys potencialą veiklą padaryti pelninga, jam bus įdomu šį verslą įsigyti, įvertinus reikalingus resursus. Beto yra segmentas pirkėjų, kuris domisi nepelningais verslais, kurie vykdo veiklą patrauklioje vietoje  (kur didelis žmonių srautas) ir tikisi nupirkti jau egzistuojantį nuostolingą verslą daug pigiau nei pradėti pačiam nuo nulio.  Tiesiog kiekvienu atveju yra uniklai patirtis”, – dalinasi patirtimi T. Dabulskis.

Verslas retai parduodamas labai greitai

Skelbimų puslapiuose patalpinus informaciją apie Jūsų parduodamą verslą gali gana greitai atsirasti asmuo, kuris jį perka, tačiau verslo pardavimo procesas trunka. Kaip greitai jį parduosite priklauso nuo daugelio aspektų, tokių kaip verslo pobūdis, kokio dydžio verslas, kiek laiko vykdoma veikla ir t.t. Įprasta, kad pirkėjai paprašys finansinių ataskaitų ir kitos jiems rūpimos informacijos, statistikos, todėl tam reikia būti pasirengus.

Pasidomėjus, ar galima išskirti, kokie verslai parsiduoda greičiausiai, statistika tikrai yra aiški. „Greičiausiai parsiduoda internetiniai verslai, nes reikia mažesnio pasirengimo ir bendrą paveikslą galima matyti interneto svetainėje. O ir statistika pardavimų būna automatizuota ir aiški. Tarkime per naujienlaiškių rinkodarą galima matyti koks pirkėjo įsitraukimas, kada vyksta pardavimas ir t.t.”, – pasakoja Tadas.

Ko reikia nepamiršti?

Verslo pardavimas reikalauja įvairių detalių įvertinimo. Eigoje atsiranda daug klausimų. Visgi, kokie klausimai yra dažniausi, T. Dabulskis išskiria šiuos ir pateiki atasakymus:

1.     Ar galima verslą parduoti su skolomis?

Tikrai galima. Tik tai reikalauja detaliau skolų aptarimo. Žinoma, kad klientas, kuris perka, turi tiksliai žinoti – ko reikia laukti. Nepamirškite, kad reikia skelbime iškart aptarti, kad verslas yra su skola. Tokiu atveju pirkėjas, kuris galimai domisi, iškart žinos ko tikėtis ir tokiu atveju Jums bus paprasčiau sulaukti asmens, kuris tikrai pirks, o ne veltui gaišti savo laiką nuslepiant informaciją, kuri tikrai aktuali.

2.     Parduoti įmonę ar tik akcijas?

Tai priklauso nuo Jūsų pasirinkimo. Pardavus įmonę daugiau bus galima nebesukti galvos dėl jos veikimo. Pardavus akcijas – dirbti reikės ir toliau. Galbūt net daugiau, kadangi pašalinai asmenys patikėjo Jūsų veikla ir į ją investavo. Svarbiausia rasti Jums labiausiai tinkamą būdą ir priimti jį atsakingai, apgalvojus ir neskubant.

3.     Kokia yra mano verslo vertė?

Tai yra tas klausimas, kuris reikalauja labai daug dėmesio. Žinoma, geriausia yra tartis su buhalteriais, kurie iki šiol vedė Jūsų verslo apskaitą. Jeigu tokio specialisto nesamdote, kadangi iki šiol sąskaitas išrašėte pats – tokiu atveju gali tekti skirti daugiau dėmesio bei laiko, kol galiausiai pavyks suprasti – ar racionalia suma parduodate verslą ir tuo pačiu kokia ji turi būti.

4.     Ar verslo pardavimas yra geras žingsnis?

Tai vienas kebliausių klausimų, kurį visada sau užduoda tie, kurie planuoja parduoti verslą. Žinoma, kad tai jokiu būdu negali būti impulsyvus ir neapgalvotas žingsnis. Reikia įvertinti visas rizikas ir tuo pačiu suprasti, kad pelnas, kuris bus gaunamas, ne visada toks didelis, kokio norisi. Galima įdėti skelbimą ir žiūrėti – kokie bus interesantai. Galbūt tai padės geriau suprasti – ar tai Jums tinka, ar ne.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.