Verslo klaidos padeda išmokti pamokas ir nebijoti krizės
2023.02.01
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Pastarasis laikmetis visam pasauliui nepašykštėjo išbandymų – koronavirusas, karas, į nugarą kvėpuojanti krizė. Atrodo, nespėjai net atsipūsti, o jau reikia ruoštis naują išgyvenimo planą. Ne vienam verslui teko duris užverti amžiams, ne vienas dar ieško geriausių išlikimo būdų. Tačiau juk yra ir tokių, kurie būtent dabar nusprendė žengti pirmuosius žingsnius verslo pasaulyje. Ką būtų galima patarti žmogui, kuris tokiais sudėtingais laikais nori pradėti verslą? Pasak verslo konsultantės Aušros Sajonaitės, pasiteisinimu kažko nedaryti, negali būti net ir krizė. „Pradėti reikėjo vakar“, – teigė specialistė.
Nors konsultantų, vadinamųjų „koučerių“, kaip ir verslų, šiais laikais netrūksta, tačiau vis dar egzistuoja „pasidarysiu pats“ mąstymas. Dalis verslininkų galvoja, jog savo verslą jie žino geriausiai, tad viską nuveikti sugebės patys.
„Dauguma jų net nesupranta, jog 80 proc. verslo vykdymo yra vienodas visiems verslams ir tik 20 proc. yra su verslo sritimi susijusi specifika. Iš tikrųjų, strategijos, planavimai visuose versluose yra totaliai vienodi“, – kalbėjo A. Sajonaitė.
Tiesa, verslo konsultantės įsitikinimu, vis dar netrūksta ir kito stereotipinio mąstymo, pavyzdžiui, kad vienas profesijas labiau gali išmanyti vyrai, o kitas – moterys: „Tikrai dar būna nemažai kreivų žvilgsnių, kai konsultuoti statybų kompaniją atvažiuoja moteris. Šios srities verslininkai mano, jog moteris apie statybas tai tikrai nieko nežinos. Tačiau aš turiu labai daug klientų iš šios srities, tad statybų verslas man yra puikiai pažįstamas. Nors, iš tiesų, nebūtina 100 proc. išmanyti pačią sritį, kad padėtum verslui augti. Gali padėti verslui viską strategiškai suplanuoti, peržiūrėti finansus, biudžetą, paruošti komunikacijos planą ar strategiją reputacijos kūrimui. Pastarieji elementai visoms kompanijoms, visiems verslams yra vienodi. Juk, pavyzdžiui, reputacija yra reputacija.“
Užsiimama verslo vykdymu, o ne vystymu
Paklausta, kokias tris didžiausias ir dažniausiai verslų daromas klaidas išskirtų, A. Sajonaitė pirmiausia paminėjo faktą, jog dažnai užsiimama verslo vykdymu, o ne vystymu. Pasak jos, verslininkai tiesiog prapuola kasdienių užduočių mėsmalėje ir pamiršta planavimą.
„Taip pat išskirčiau finansinį planavimą. Žmonės tiesiog neplanuoja finansų. Jie įsivaizduoja, jog įmonė turi tiek pinigų, kiek jų yra sąskaitoje. Tačiau tai nebūtinai tą ir reiškia. Trečias dalykas yra visos strategijos, komunikacijos, reputacijos kūrimas. Viskas daroma nevalingai. Nors, jeigu nori sėkmės versle, visus šiuos dalykus reikėtų suplanuoti“, – pridūrė verslo konsultantė.
Sajonaitė jau 20 metų gyvena Anglijoje. Tačiau lietuvių ir Lietuvos ji nepamiršta. Būtent tautiečiai, darantys verslus visame pasaulyje, ir yra jos klientai.
Klaidų nereikia bijoti
O grįžtant prie patarimo apie verslo pradėjimą, A. Sajonaitės teigimu, viskas daroma padarymo būdu. „Gali sėdėti ir planuoti, galvoti ir apmąstyti kiekvieną žingsnį, bet vis tiek nebūsi apsaugotas nuo klaidų. Tačiau klaidų nereikia bijoti, nes kuo daugiau klaidų padarysi, tuo daugiau išmoksi. Mano patarimas – nebijoti daryti. Žinoma, planuoti reikia, bet nereikia užstrigti tame planavime. Nes tas planavimas kartais, dar net nepradėjus, gali ir „nužudyti“. Vis tiek verslo idėja yra pagrindinis dalykas. Po to turi galvoti, kaip ta verslo idėja tau gali atnešti pinigų. O paskui seka visos strategijos, planavimai“, – pasakojo verslo konsultantė.
Aišku, laikai dabar yra tikrai sudėtingi. Tačiau A. Sajonaitė visiems siūlo į priekį eiti iškėlus galvas ir vadovautis jos mėgstamu požiūriu, jog reikia mąstyti ne apie tai, kaip viskas brangsta, o apie tai, kaip daugiau uždirbti: „Jeigu siaučia koronavirusas ar ateina krizė, nereikia galvoti, kaip dabar viskas yra ar bus baisu. Priešingai, reikia imtis veiksmų ir pašalinti tą baisumą, užsitikrinti savo ateitį.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.