Ekologiška bendruomenė plečiasi: internetinę prekybą pradėjo ir užsienio šalyse
2022.07.22
Temos: Darbuotojai, Verslo pradžia.
Prieš metus, birželį, Vilniuje atidarę ekologišką parduotuvę „Žaliuomenę“, kuri prieš tris mėnesius persikėlė į Klaipėdos gatvę, arčiau centro, įkūrėjai teigia, kad pagrindinė verslo idėja yra ta, kad produktas turi būti ekologiškas, be pakuočių ir atitikti vartotojų lūkesčius. Pirmosios sertifikuotos ekologiškos parduotuvės įkūrėjas Konstantinas Aleksandrovič teigia, kad verslo idėja kilo iš noro dalintis: „Galvojome sukurti verslą, kad galėtume dalintis pelnu“, kuris dabar jau plečiasi ir į užsienį.
Verslo vizija bei plėtra
Nors kavinės nebėra, nes verslo įkūrėjai persikėlė į kitą vietą Klaipėdos gatvėje arčiau centro, o ten nėra galimybės turėti kavinę, liko „Žaliuomenės“ parduotuvė, kuri stipriai išplėtė savo asortimentą. Anksčiau verslo įkūrėjai yra minėję, kad didelę dalį pelno nori skirti „Sengirės“ fondui. Įkūrėjai prisipažįsta, kad pelno kol kas vis dar negavo, tad tai vis dar lieka „Žaliuomenės“ įsipareigojimu. Tačiau šiais metais verslininkai nusiteikę pozityviai ir galvoja, kad pavyks paremti „Sengirės“ fondą ir tokiu būdu prisidėti prie jos išsaugojimo.
Konstantinas Aleksandrovič pasakoja: „Šis verslas labai įdomus, mes patys gyvename tokiomis idėjomis, gyvenimo būdas toks, mes patys sau didžiausi klientai. Mūsų vizija – suteikti klientui galimybę įsigyti visapusiškai ekologiškus produktus“. Didesniam ekologiškų produktų prieinamumui įkūrėjai atidarė elektroninę parduotuvę, biopapa.lt, kuri veikia ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje. Juridinis pavadinimas ir liko „Žaliuomenė“, bet kadangi internetinę prekybą įmonė pradėjo ir užsienio šalyse, reikėjo labiau tarptautinio pavadinimo, todėl internetinės parduotuvės pavadinimas tapo „Biopapa“ (biopapa.lt, biopapa.lv, biopapa.es). Skatindami žmones ekologiškam gyvenimo būdui, „Žaliuomenė“ savo klientams suteikia penkių procentų nuolaidą atnešus savo tarą, pakuotę.„Žaliuomenės“ įkūrėjai teigia, kad tai ne tik verslas, jie siekia sukurti bendruomenę, propaguojančią ekologinio gyvenimo būdą ir šviestų kitus šioje srityje.
Vertybės tiek įmonėje, tiek už jos ribų
„Žaliuomenės“ atstovai išreiškia stiprią pagarbą žemei, žmogui. Įkūrėjai teigia, kad labai svarbu jog žemė ir žmonės išliktų kuo sveikesni. Jei produktas yra nesveikas – mes tokių net netiekiame vartotojams. Pasak įkūrėjų, sveika gyvensena ir švietimas apie ją yra labai svarbu. Toks konceptas pirmasis Lietuvoje, iki jų niekas nenaudojo šios idėjos. „Žaliuomenė“ išplėtė asortimentą, į kurį nuo šiol įeina ne tik maisto gaminiai, bet ir higienos priemonės (pilstomi ekologiški šampūnai, muilai, želės, skalbikliai, valikliai). Būtent dėl to įmonė ir pasirinko saugoti „Sengirę“, nes jiems labai svarbus santykis su gamta (labai svarbu nepurkšti, netręšti žemės, mažinti chemikalų kiekius, kurie alina žemę). Daugelis šiomis dienomis negalvoja kiek „chemijos“ žmogus suvartoja, būtent todėl „Žaliuomenė“ ir skatina ekologiškus gaminius.
Sunkumai „Žaliuomenės“ kelyje
Paklausus apie sunkumus įsteigiant verslą, atstovai pasakoja: „Galvojome, kad žinia apie mus greitai pasklis savaime, bet supratome, kad be rinkodaros priemonių išpopuliarinti idėją yra sunku. Tad pirmiausiai idėją viešinome draugų rate, draugų pagalba. Vėliau pasitelkėme socialinius tinklus, t,y., Facebook: skelbėme apie verslą sveikos gyvensenos, veganų grupėse, kadangi „Žaliuomenės“ asortimentas – augalinis maistas, tinkantis veganams. Apie mus rašė įvairūs portalai, bendravome su įvairių dienraščių žurnalistais. Proceso eigoje susidūrėme ir su tam tikrais biurokratiniais iššūkiais, įvairių sertifikatų gavimo sunkumais, kartais tiesiog pritrūkdavo laiko, tačiau labai svarbu įdėti daug asmeninių pastangų.
Ateities perspektyvos
Šiuo metu „Žaliuomenėje“ dirba keturi darbuotojai, plius du papildomi darbuotojai, kurie dirba nuotoliniu būdu (rūpinasi užsienio rinka). Taip pat „Žaliuomenė“ šiuo metu ieško darbuotojo parduotuvei. Pandemijos visai nepajuto, nes atsidarė kaip jos laikotarpiu, tad jautė tik kaip po truputį auga, „Žaliuomenės“ įkūrėjai didelių tikslų neturi, nes, kaip patys teigia: „Kai turi tikslą, jį pasiekus nustoji tobulėt. Mūsų bendras tikslas yra išvystyti parduotuvę kiek įmanoma plačiau, ta linkme šiuo metu ir judame“. Būsimiems verslininkams, kurie dar tik brandina idėją savo galvoje, „Žaliuomenės“ įkūrėjai sako: „Pradžiai reikia tikėti savo idėja, susitapatinti su ja. Svarbu, kad idėja būtų patraukli, aktuali ir reikalinga šių dienų vartotojui. O toliau mažais žingsneliais tik į priekį, kadangi visada atsiras sunkumų, klaidų, tačiau juk iš jų mes mokomės“.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.