...

Didžiausios pasaulio bendrovės lietuviško startuolio klientų sąraše

Verslas

2021.11.22

Autorius: bzn start

Temos: , , .

Didžiausios pasaulio bendrovės lietuviško startuolio klientų sąraše

J. Černiauskas Asmeninio albumo nuotr.//

Lietuviško kapitalo įmonių grupė „Oxylabs“ savo daugiau nei 1000 klientų sąraše gali didžiuotis didžiausių pasaulio bendrovių vardais, kelios dešimtys jų patenka net į prestižinį „Fortune 500” (didžiausių JAV įmonių) sąrašą.

Nors dėl griežtų konfidencialumo įsipareigojimų daugelio savo klientų pavadinimų atskleisti negali, tačiau tarp jų yra ne vienos srities pasauliniai lyderiai. Tai, pavyzdžiui, didžiausios pasaulio elektroninės prekybos platformos, lyderiaujančios kibernetinio saugumo įmonės, žinomiausios kelionių kainų palyginimo kompanijos, dauguma optimizavimo paieškos sistemoms įrankių kūrėjų ir kt. Kaip pavyko užsitarnauti tokių klientų pasitikėjimą ir ką reiškia su jais dirbti?

Vilniuje įkurta „Oxylabs“ teikia duomenų sprendimus verslui. Bendrovės siūlomi sprendimai padeda įvairiose srityse veikiantiems verslams efektyviai rinkti ir tvarkyti internete viešai prieinamus skaitmeninius duomenis. Pavyzdžiui, ši informacija gali padėti įmonėms stebėti rinkos tendencijas, reaguoti į konkurentų veiksmus, optimizuoti rinkodaros ir pardavimų strategiją, apsisaugoti nuo kibernetinių grėsmių, užtikrinti prekės ženklo apsaugą internete ir pan. „Oxylabs“ šiuo metu patenka tarp trijų didžiausių tokias paslaugas teikiančių pasaulio bendrovių.

Dėmesį patraukė beveik be reklamos

Kiek daugiau nei prieš 5 m. įsikūrusiai bendrovei galimybę iš tokios mažos šalies kaip Lietuva sudominti klientus ir pasirašyti sutartis su stambiomis pasaulinio lygio korporacijomis visų pirma padėjo gebėjimas laiku atsidurti perspektyvioje, sparčiai augančioje srityje.

„Pradėjome veiklą tuo metu, kai pasaulinėje rinkoje ėmė sparčiai augti su didžiųjų duomenų rinkimu ir analize susijusių sprendimų paklausa. Tokiame kontekste sugebėjome anksti sukurti ir pasiūlyti aukštos kokybės verslui skirtus viešųjų duomenų rinkimo sprendimus. Jie sudomino ne vieną stambią tarptautinę kompaniją. Didelė dalis pirmųjų klientų mus rado praktiškai be jokios rinkodaros – informacija sklido iš lūpų į lūpas. Net vėlesnė plėtra ir naujų produktų kūrimas dažniausiai vyko reaguojant į jau esamų klientų užklausas, jų išsakytus poreikius“, – sėkmei pagrindus paklojusias aplinkybes pasakoja Julius Černiauskas, „Oxylabs“ vadovas.

Šiuo metu bendrovės klientų geografija apima daugiau nei 80 valstybių. Didžioji dalis yra iš didžiųjų rinkų tokių kaip JAV, Didžioji Britanija, Vokietija, pastaruoju metu siūlomų sprendimų paklausa taip pat stipriai auga ir Azijos šalyse.

„Oxylabs“ paslaugomis aktyviausiai naudojasi įmonės, kurios savo veiklą ir sprendimus grindžia duomenimis. Pirmieji sektoriai, kurie ėmė pasitelkti duomenis versle, buvo elektroninės prekybos ir interneto paslaugų bendrovės. Dalies jų visas verslo modelis yra pagrįstas greitu duomenų rinkimu ir panaudojimu. Vienas tokių „Oxylabs“ klientų pavyzdžių – viešbučių pasiūlymų ir kainų palyginimo platforma „trivago“ (patenkanti tarp didžiausių pasaulyje).

Pranašumas – dirbtinis intelektas ir etikos standartai

Kitas svarbus didelės įtakos lietuvių sėkmei turėjęs veiksnys – nuolatinis dėmesys ir investicijos į inovacijas. Net kai per pakankamai trumpą laiką bendrovei pavyko suformuoti solidų klientų ratą ir užsitikrinti solidžias pajamas, jos komanda nenusiramino ir nuolat ieškojo, kaip patobulinti paslaugas, kurti naujas, stiprinti konkurencinį pranašumą: „Vieni pirmųjų savo srityje pristatėme produktus, paremtus dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi technologijomis. Apskritai visą laiką daug dėmesio ir resursų skiriame inovacijų kūrimui. Tam netgi turime dedikuotą padalinį, neoficialiai vadinamą „Oxybrains“. Nepaisant gan trumpos veiklos istorijos, jau netgi esame įregistravę ne vieną patentą. Dažniausiai tą darome JAV. Visa tai leido nestovėti vietoje ir nuolat pasiūlyti ką nors tokio, ko neturi kiti, vis iš naujo susikurti konkurencinių pranašumų“, – pasakoja J. Černiauskas.

Be to, gan netikėtu pranašumu tapo ankstyvas „Oxylabs“ dėmesys griežtiems etikos standartams duomenų valdymo srityje. Tuo metu, kai dalis konkurentų stengėsi išnaudoti kiekvieną verslo galimybę ir dėl to kartais siūlydavo į pilkąją zoną patenkančius sprendimus, lietuvių bendrovė nutarė žengti priešinga kryptimi ir atsakingą, etišką darbą su duomenimis pavertė savo identiteto dalimi. Ilgalaikėje perspektyvoje šis sprendimas leido laimėti, nes stambiausios pasaulio bendrovės siekia dirbti su partneriais, kurių veiklos etika nekelia abejonių.

„Pirmieji savo industrijoje įsivedėme labai aiškius etiškumo principus, ragindami jais sekti ir kitas rinkos kompanijas. Etiškumo tema daug ir garsiai kalbame edukuodami visą rinką, nes su duomenimis būtina elgtis atsakingai – pradedant jų šaltiniais, surinkimu ir baigiant panaudojimu“, – pažymi „Oxylabs“ vadovas.

Ką reiškia dirbti su didžiausiais?

Anot J. Černiausko, galimybė dirbti su didžiausiomis pasaulio bendrovėmis vienu metu yra ir didelis profesinis iššūkis, ir džiaugsmo teikianti patirtis.

„Teko išmokti žaisti pagal visiškai kitokio lygio žaidimo taisykles. Didžiųjų pasaulinių bendrovių masteliai, procesai, lūkesčiai ir poreikiai labai skiriasi nuo to, su kuo daugeliui iki tol buvo tekę susidurti dirbant vietos rinkoje ar net regiono lygiu. Tenka konkuruoti su visu pasauliu, todėl reikalavimai labai aukšti. Kita vertus, tai, kad būdami čia, Lietuvoje, galime kurti sprendimus ir bendrauti su didžiausiomis, sėkmingiausiomis pasaulio kompanijomis yra labai įkvepiantis dalykas. Galite įsivaizduoti, kaip dega mūsų specialisto akys, kuriam tenka, pavyzdžiui, apmokyti visame pasaulyje puikiai žinomų kompanijų profesionalus“, – pasakoja J. Černiauskas.

Anot jo, darbui su itin didelėmis bendrovėmis būdinga tai, kad jos beveik visada turi labai savitų poreikių. Prie jų reikia prisitaikyti ir pritaikyti siūlomus sprendimus, juos individualizuoti. Tam būtinas išskirtinis lankstumas ir gebėjimas įsiklausyti į kiekvieno kliento poreikius. Visgi šis iššūkis tuo pačiu yra ir privalumas, kadangi pritaikydama savo paslaugas kiekvienam klientui, „Oxylabs“ komanda turi galimybę nuolat susipažinti su pačiomis moderniausiomis klientų naudojamomis technologijomis, prie jų prisiliesti – tai gali tapti paskata tolimesnėms inovacijoms.

Galiausiai, darbas su aukščiausios lygos verslo žaidėjais atveria galimybes keistis žiniomis ir mokytis iš pačių geriausių įvairių sričių ekspertų. Pavyzdžiui, neseniai „Oxylabs“ vyko žinių dalijimosi sesija apie strateginių projektų valdymą, kurioje drauge su lietuviais savo patirtimi dalijosi patyrę specialistai iš tokių kompanijų kaip „Microsoft“, „Slack“, „Salesforce“ ir kt. Tokias sesijas bendrovė organizuoja nuolat.

Ką rekomenduotų kitoms Lietuvos įmonėms?

Kitoms Lietuvos bendrovėms, kurios svajoja sėkmingai konkuruoti pasaulinėje rinkoje, „Oxylabs“ pataria visų pirma nebijoti didelių ambicijų.

„Mes nuo pat savo veiklos pradžios nusprendėme dirbti globalioje rinkoje ir niekada nejautėme, kad mus riboja tai, jog esame iš Lietuvos. Tai požiūrio klausimas – galima galvoti, kad lietuviai neturi šansų konkuruoti dėl bendradarbiavimo su didžiausioms pasaulio korporacijoms, o galima tiesiog nuosekliai to siekti. Mes pasirinkome pastarąjį variantą. Labai džiugu, kad vis daugiau lietuviškų bendrovių, ypač technologijų srityje, nekompleksuoja būdamos iš mažos šalies, o savo rezultatais įrodo, kad yra vertos konkuruoti aukščiausioje lygoje“, – sako J. Černiauskas.

Anot jo, kitas svarbus dalykas, kuris labai padeda – drąsa eksperimentuoti: darbo kultūros kūrimas, kurioje nėra baimės klysti, o tuomet mėginti vėl iš naujo. Tik nuolat rizikuojant ir eksperimentuojant gimsta inovacijos, pavyksta sukurti kažką tokio, ko dar neturi kiti.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.