Lietuviškos kosmetikos kūrėja: „Čia daug iššūkių ir rizikos“

Verslas

2017.02.10

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Lietuviškos kosmetikos kūrėja: „Čia daug iššūkių ir rizikos“

Kosmetikos priemonių „Driu Beauty“ kūrėja - Indrė Urbanavičienė. Asmeninio albumo nuotr.

Daugiau kaip ketverius metus skyrusi savo kosmetikos gamybos pradžiai: studijoms, priemonių sudėtims, dizainui, logotipui, pakuotėms kurti, vilnietė Indrė Urbanavičienė (38) sako, kad procesas tikrai užtruko, nes pasirinktai sričiai reikia ir investicijų, ir žinių, ir laiko. Prieš pusantrų metų ji savo sukurtas veikliąsias ir koncentruotas kosmetikos priemones „Driu Beauty“, skirtas senti pradėjusiai odai, pagaliau pristatė rinkai.

Dirbo atsakingai ir pareigingai, bet be ugnelės

I. Urbanavičienė pasakoja, kad visuomet labai troško tokio darbo, kuris tikrai patiktų, tačiau taip nebuvo. „Ilgai dirbau tai, kas neteikė tikro malonumo, niekada nejausdavau tos ugnelės. Truputį net pavydėjau žmonėms, kurie veikė tai, kas miela širdžiai“, – nuoširdžiai pasakoja jauna moteris, ilgainiui subrandinusi nuosavos veiklos, kuri ją tikrai džiugintų, idėją.

„Vienu metu pradėjau labiau domėtis kosmetika ir ypač jos sudėtimis. Po rimtesnių studijų, jau kitaip žvelgdama į odos priežiūros priemones, pabandžiau išsirinkti sau tinkantį veido kremą ir supratau, kad negaliu tokios priemonės rasti. Tada giliai ir pradėjo kirbėti mintis, kad gal sukurti savo“, – prisimena pašnekovė.

Gaminti kosmetiką yra daugiau, nei maišyti kremus namie

 

„Renkamės pačius veiksmingiausius, labiausiai senėjimo procesus lėtinančius vitaminus, peptidus, ceramidus, proteinus, gliceridus, natūralius aliejus, įvairius ekstraktus.“

I. Urbanavičienė.

 

Puikiai suprasdama, kad sumanyta veiklos sritis be galo sudėtinga, ir iš karto sau pasakiusi, kad nesiruošia maišyti kremų ant namų viryklės, I. Urbanavičienė iškėlė sau tikslą viską padaryti taip, kaip priklauso. Procesas vyko pamažu – įsirengė ES standartus atitinkančią laboratoriją ir, mažais žingsneliais judėdama pirmyn, pradėjo rimtai studijuoti kosmetikos gamybą ir kurti produktus. „Tai pasirodė be galo įdomu ir per beveik ketverius metus studijų ir darbo gimė lietuviška kosmetika „Driu Beauty“, – sako jos kūrėja, daug laiko skyrusi savarankiškam mokymuisi, skaitymui, studijoms pas garsų amerikiečių kosmetikos chemiką bei Didžiojoje Britanijoje. Daug naudos gavusi ne tik iš studijų, bet ir iš praktikos, kurdama ir gamindama įvairias priemones, bendradarbiaudama su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu.

Visada sunkiausia rasti pirkėją savo produktui

Pasak I. Urbanavičienės, iššūkis rasti savo produkto gerbėjus galioja visiems verslams. „Sunkumų yra, – neslepia moteris, kurią liūdina tai, kad tenka dažnai įrodinėti, jog ir lietuviškas produktas gali būti aukštos kokybės. – Yra žmonių, kuriems pirmasis įspūdis geras, susidomi, bet sužinoję, kad tai lietuviška produkcija, nori bėgti šalin. Todėl svarbiausia užduotis – didinti žmonių pasitikėjimą mūsų kuriama kosmetika.“

O tiems, kas nori kurti kosmetiką, iš savo patirties ji galėtų patarti, kad reikėtų nusiteikti ilgam bei sudėtingam produktų kūrimo procesui ir pagalvoti apie investicijas. „Tai labai investicijoms imlus verslas, tenka daug lėšų skirti privalomiems produktų tyrimams ir ataskaitoms, be kurių jie negali patekti į rinką.“

„Driu Beauty“ asortimentą šiuo metu sudaro 14 veido odos priežiūros priemonių ir jis nuolatos plečiamas. Kuriamos naujos linijos, bendradarbiaujama su kitais Lietuvos gamintojais ir dėliojami bendri gamybos planai. Kosmetika populiarinama įvairiais būdais: per renginius, parodas, rėmimo projektus, reklamą žiniasklaidoje, „Google Adwords“, „Facebook“, „Instagram“ ir asmeninį bendravimą su klientais.

Žinios sugulė į pirmąją lietuvišką knygą apie odos priežiūrą

Savo dabartiniu darbu besižavinti I. Urbanavičienė jaučiasi visiškai save atradusi. „Tai nėra vien kosmetikos produktų gamyba ir pardavimas, tai glaudus bendravimas su klientėmis, konsultacijos, seminarai, kosmetikos etikečių studijavimas, – sako įvairių veiklos sričių įkvėpta moterį. – Tiesiog aš dabar gyvenu šiuo verslu. Tai ne darbas, tai man malonumas, todėl net negaliu jo vadinti vien verslu.“ O sukauptas žinias apie odos priežiūrą ir kosmetikos sudėtis Indrė Urbanavičienė pernai suguldė į pirmąją lietuvišką knygą “Protingas grožis” Švytinčios odos biblija”.

Pašnekovė įveikė ir praktinius verslo organizavimo etapus, pavyzdžiui, įsirengė laboratoriją, atitinkančią standartus ir griežtus reikalavimus. Su kosmetikos žaliavų tiekėjais darbas taip pat nelengvas. Jų, pasak verslininkės, Lietuvoje nėra daug ir siūlomų medžiagų asortimentas taip pat nedidelis. O užsienyje, nors pasiūla ir didelė, maža įmonė patiria kliūčių – iš pradžių ji negali užsakinėti didelių kiekių.

Pagrindinis tikslas – nuolatiniai klientai

Grožio verslo kūrėja teigia, kad juda pirmyn lėtais, tvirtais žingsniais, siekdama ne trumpalaikio pardavimų efekto, o formuodama nuolatinių klientų ratą. „Todėl ir darbo principai atitinkami, – sako I. Urbanavičienė, patirianti ir konkurenciją, ir perpildytos rinkos niuansus. – Didžiausias minusas – mano kuriami produktai galioja ribotą laiką, tad ir pardavimo laikas ribotas. O didžiausias pranašumas – išskirtinis, konkurentų neturintis prabangiausias lietuviškas kosmetikos prekių ženklas, todėl su vietos gamintojais konkuruoti paprasčiau. Didelė konkurencija tik kalbant apie užsienio įmonių ženklus, turinčius senas tradicijas, žinomumą ir neribotas reklamos galimybes.“

Lietuviškos kosmetikos gaminiams jų autorė naudoja daug veikliųjų medžiagų, pirmiausia atsižvelgdama į poveikį odai. „Renkamės pačius veiksmingiausius, labiausiai senėjimo procesus lėtinančius vitaminus, peptidus, ceramidus, proteinus, gliceridus, natūralius aliejus, įvairius ekstraktus“, – vardija kosmetikos kūrėja, kurios populiariausių gaminių sąraše yra skirtų mišriai odai, taip pat kosmetika su rūgštimis (AHA serumas, BHA gelis).

Plėsdama pardavimo kanalus, verslininkė žvalgosi mažesnių, nišinių parduotuvėlių ir grožio ar SPA centrų, nes produktas išskirtinis. I. Urbanavičienė jaučia ir didelį vyro palaikymą. Jis versle sukasi jau daug metų, ilgai dirbo ir reklamos srityje, tad jo pagalbą moteris labai vertina.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.