Kokią argumentų taktiką taikyti derybų mūšyje?

Verslas

2014.01.28

Autorius: Agnė Žilevičiūtė

Temos: .

Kokią argumentų taktiką taikyti derybų mūšyje?

Bet kokiame versle, jei nori, kad tau sektųsi, svarbu geri santykiai, ilgalaikis bendradarbiavimas BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Dviem žmonėms bendraujant tarp jų jau vyksta tam tikros derybos. Vieni tarpusavyje bando nuspręsti, kokioje kavinėje šiandien pietauti, kiti – kaip parduoti katę maiše, kad abi sandorio pusės būtų laimingos. Išsiaiškinti, kaip užtikrintai laimėti žodžių mūšį derybose, kad oponentas jaustųsi valdąs situaciją, bet pokalbio pabaigoje jūs dėtumėte taškus, padės prekių ženklo „Derybos LT“ įkūrėjas Darius Rupšlaukis.

Negalvok apie save

Siekiant bet kokio tikslo, ar tai būtų derybos, ar pokalbis (ginčas) dėl vienų arba kitų dalykų, reikėtų žinoti, kokie bus jūsų argumentai. Iškart pateikiami trys keturi argumentai, ne daugiau. Vėliau, jeigu prireiks, galima papildyti naujais argumentais. Pirmiausia reikėtų pagalvoti, kas jį galėtų paveikti, įtikinti, nes dauguma atvejų, kai dėliojame argumentus, galvojame apie save. Jeigu man aišku, jei aš taip suprantu, tai panašiai turėtų suprasti ir kita pusė, bet tai dažniausiai būna netiesa. Reikia ieškoti frazių, skaičių, žodžių, kurie paveiktų būtent tą asmenį. Žmogui reikia kalbėti suprantama kalba, kuri susijusi su jo norais, poreikiais, interesais. Šiuo atveju yra tam tikras gudravimas, bet jis turi būti elementarus ir konkretus.

Nustatyk žmogaus tipą

Reikėtų atkreipti dėmesį, ar žmogus yra ekspresyvus, ar santūrus. Ekspresyvesnius žmones galite paveikti akcentuodami tam tikrus faktus, o santūresnius tai suerzins. Jiems reikia laiko pagalvoti, todėl po argumentų padarykite pauzę. Jei yra poreikis, galite pakartoti, perklausti pašnekovo, ar viską suprato.

Kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulio žmonės

Vieni žmonės labiau mąsto pragmatiškai, logiškai, pasitelkia skaičius – jie vadinami kairiojo smegenų pusrutulio žmonėmis. Kiti labiau pasikliauja vaizduote bei vaizdiniais – jie dešiniojo smegenų pusrutulio žmonės. Rinkdami argumentus turime pagalvoti, ar reikės parengti skaitinę, ar vaizdinę medžiagą.
Kuo geriau pasirengsi, tuo geriau bus. Iš anksto reikia išsiaiškinti, koks tai žmogus, kokiomis savybėmis pasižymi, kaip jis mąsto, kokį metodą reikės naudoti. Kairiojo pusrutulio: nustatau tai iš jo išsilavinimo, užimamos darbo vietos. Žinau, kad jis mąsto skaičiais, tokiu atveju renku skaičius. Turi būti konkrečiai panaudoti ne mažiau nei 3, ne daugiau nei 12 skaičių.
 Jei, priešingai, žmogus labiau mąsto dešiniuoju galvos pusrutuliu, jam reikės vaizdinės medžiagos. Visais atvejais tinka dalomoji medžiaga. Kitas būdas yra paveikslo metodas, kai vaizdingais žodžiais pieši paveikslą. Šiuo atveju turi gerai pažinoti asmenį: jo vidinius dalykus, vertybes, poreikius ir kt.

Kalbėk pozityviai

Argumentavimo kalboje reikėtų vengti neigimų: nedarysime, nebus, nesulauksime. Reikia kalbėti pozityviai: pasieksime, gausime, įgysime, rezultatas, pelnas, pajamos, augimas ir pan. Reikia kalbėti žodžiais, kuriuos nori ir tikisi girdėti pašnekovas.

Žodžiai – kovos menas

Kai kuriais atvejais galima naudoti derybinį aikido. Aikido kovos mene naudojama priešininko jėga prieš jį patį. Išdėstyti argumentai sulaukė kritikos, kita pusė tau daro spaudimą? Užuot toliau dėstęs savo argumentus, iš išsakytos kritikos ištrauki pozityvus, kurie sutampa. Reikia rasti bent vieną pažįstamą raidę, kuri sutampa. Paimi išsakytą kritikos faktą, argumentą ir privedi prie to, kas tau naudinga. 
Kai kuriais atvejais to negalima taikyti. Tada iš kritikos reikia ištraukti gerą dalyką ir paverti jį tinkama kritika. Būtina padėkoti už pastabas, už tai, kad patariama.

Kita taktika, kai klausiama žmogaus, koks sprendimas jam būtų geras, kokia kaina jums būtų tinkama, kiek esate pasirengę investuoti. Pasitelkiant klausimus ištraukiami tenkinantys argumentai ir taip pasiekiamas tikslas.

Išlik laimėtojas

Manipuliacijų, gudrybių nerekomenduoju naudoti, nes bendraujant, derantis reikia rezultatų ir santykių. Bet kokiame versle, jei nori, kad tau sektųsi, svarbu geri santykiai, ilgalaikis bendradarbiavimas ir pan. Jeigu eini dėl ko nors tartis, parduoti, minimalus tikslas turi būti ne gauti tam tikrą kainą ar geras sąlygas, o išeiti be nieko, paliekant geras emocijas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.