Kaip naudoti „haštagus“?
2015.05.27
Temos: Marketingas.
„Haštagai“ – tai raktažodžiai („#“ + žodis), su kuriais susiejamas turinys arba trumpa frazė. Jie pradėti naudoti socialiniame tinkle „Twitter“ 2007 m. rugpjūtį, tačiau šiuo metu „haštagų“ mechanizmą naudoja dauguma socialinių tinklų. Apie „haštagus“ ir tinkamą jų naudojimą teiravomės didžiausios Lietuvos socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ vadovo Arijaus Žako.
„Haštagai“ ir jų nauda
Ekspertas aiškina, kad „haštagai“ yra žodeliai, suteikiantys jūsų įrašui ar nuotraukai kategoriją. Tai galimybė stebėti įvykius, kurie šiuo metu aktualūs jūsų draugams, ir pačiam atsidurti svarbiausių įvykių sūkuryje. Tai galimybė filtruoti informaciją ir pačiam sukurti naują filtrą, kuris bus aktualus tam tikrą laiką. Tai neįtikėtinas paieškos galimybių patobulinimas ir milžiniškas žingsnis į priekį kategorizuojant informaciją.
„Haštagą“ galima naudoti ne tik dėl kategorijos kūrimo. Ieškant kūrybiškų „haštagų“ naudojimo būdų, tai puiki priemonė pristatyti naujoves, rengti žaidimus, didinti gerbėjų skaičių“
A. Žakas
„Kai buvome „Kanų liūtų“ reklamos festivalyje ir kėlėme nuotraukas į „Instagram“, būtinai įdėdavome „haštagus“. Štai „Google“ paplūdimyje galima buvo pasidaryti individualų rankšluostį. Tame pačiame paplūdimyje „Google“ transliavo savo „haštagą“ ir prašė, kad visi jį naudotų. Taigi išėjo štai toks įrašas: „Thank you #googlecannes for the wonderfull towell! #socialusmarketingas #canneslions.“ Kadangi mano draugams bus įdomu, kas tas #canneslions, jie paspaus aktyvią „haštago“ nuorodą ir pateks į automatiškai susikūrusią kategoriją, į kurią patenka visi įrašai su tokiais pačiais „haštagais“, nesvarbu, kas ir kur pasaulyje juos panaudojo. Per „Kanų liūtus“ įkelta beveik 19 tūkst. nuotraukų. Visose jose buvo panaudotas „haštagas“ #canneslions. Ir kas man iš to? Mes grįždavome po visos dienos paskaitų bei seminarų namo ir nežinodavome, kurioje vietoje šiuo metu vyksta įdomiausi vakarėliai, kurioje vietoje duoda skaniai pavalgyti ir pan. Įsijungiame „Instagram“ (arba „Twitter“) ir pagal „haštago“ paiešką pasižiūrime, kas šiuo metu vyksta, nes žmonės nuolatos įkelia nuotraukų arba rašo įrašus. Supratę, kur šiuo metu geriausias vakarėlis, ten ir einame“, – pavyzdį, kaip sėkmingai ir veiksmingai išnaudoti „haštago“ galimybes, pateikia pašnekovas.
„Haštagai“ naudingi ir prekių ženklams. „Paprasta – jei norite, kad žmonės skleistų informaciją, susijusią su jumis, o jūs turėtumėte galimybę prie to prisidėti, kurkite turinį patys ir paskatinkite savo gerbėjus. „Haštagą“ galima naudoti ne tik dėl kategorijos kūrimo. Ieškant kūrybiškų „haštagų“ naudojimo būdų, tai puiki priemonė pristatyti naujoves, rengti žaidimus, didinti gerbėjų skaičių“, – dėsto A. Žakas.
Eksperto teigimu, svarbu tinkamai informuoti ir paskatinti savo gerbėjus naudoti būtent jums reikalingą „haštagą“. „Tai yra jūsų fantazijos reikalas. Pavyzdžiui, „Kanų liūtai“ paaiškino labai paprastai: pakabino milžiniško dydžio plakatą ant vieno iš pagrindinio įėjimų. Beje, šią nuotrauką taip pat susiradau tik per „haštagą“ #CannesLions“, – aiškina pašnekovas.
„Haštagų“ naudojimo patarimai
Praktikas ir socialinės rinkodaros ekspertas A. Žakas norintiesiems tikslingai naudoti „haštagus“ pataria laikytis šio veiksmų plano.
Kurdami „haštagą“, susidedantį iš kelių žodžių, rašykite juos visus be tarpų, tačiau kiekvieną naują žodį pradėkite didžiąja raide, pavyzdžiui, #SocialusMarketingas.
„Haštagai“ turi būti prasmingi: kuo mažiau trumpinių, junginių ir kuo daugiau prasmingų žodžių.
„Haštagai“ gali būti naudojami ne tik įrašo pabaigoje. Jie turėtų būti tose vietose, kur jų reikia.
Tokios žinutės, kuriose „haštagai“ surašyti maždaug taip: #As #esu #labai #laimingas #nes #gavau #dovanu, yra tiesiog tragiškos. Šie žodžiai nei atspindi įrašą, nei suteikia jam pridėtinės vertės: tai nepadės paieškai, filtravimui, kategorijoms.
Taip pat neverta pridėti per daug „haštagų“. Dažniausiai parašomas įrašas, o tada pridedama 20 „haštagų“, kurie visiškai netinka įrašui ir niekaip jam nepadeda. Jie tik apsunkina paieškas, sudėlioja neteisingą filtravimą ir sukuria daug žalos.
„Esminis patarimas: prieš pradėdami dėti „haštagus“ pamąstykite, kodėl tai darote ir koks yra jūsų tikslas!“ – pabrėžia A. Žakas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.