Ar tikrai parduoti galima viską?
2018.10.21
Temos: Marketingas, Pardavimai, Vadyba.
Vizionierius, lektorius, „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas ir renginio “LiMA Day. Kaunas” pranešėjas Domantas Gailius (nuotr. kairėje), per ilgus savo praktikos metus, įsitikino, kad tai absoliuti tiesa – parduoti galima tikrai viską, tik reikia mokėti tai daryti tinkamai.
„Aš turėčiau aibę pavyzdžių, kad parduoti galima viską. Pavyzdžiui visai neseniai radau dar vieną pavyzdį. Jūs,, vos už tryliką eurų, internete galite nusipirkti „Haribo” meškiuko skeletą ir galite atlikti jam lobotomiją. Kažkas tokią prekę sukūrė, kažkas ją perka. Turbūt vienas mėgstamiausių mano pavyzdžių yra DVD diskų atsukiklis. Jį gamina ir parduoda jau eilę metų, įmonė garantuoja, kad aparatas tikrai atsuks bet kokį DVD diską ir žmonės tai perka”,- pavyzdžiais dalijasi pateikia pašnekovas.
Remdamasis šiais pavyzdžiai, D. Gailius patikina,jog nesvarbu kokiais daiktais prekiaujate, tačiau jeigu tai darote aktyviai ir pasitelkiate reklamą, greičiausiai jūs savo prekę vis tiek parduosite.
„Žinoma, tie, kurie nusipirks prekę, vedini smalsumo, yra tik pirkėjų ledkalnio viršūnėlė. Jeigu norite parduoti daugiau jums reikės kažką daryti”,- teigia pašnekovas.
Nuoseklus augimas ar šuolis?
Pasakodamas ką daryti, norint parduoti daugiau savo siūlomos produkcijos, pašnekovas pateikia du kelius: nuoseklų augimą arba greitą šlovę.
„Siekiant nuoseklaus augimo, rasti vieną schemą tinkamą verslui, yra beveik neįmanoma, tačiau schematinio mąstymo pasirinkimas gali gerokai palengvinti kelią. Reikėtų mąstyti, ko reikia konkrečiam jūsų verslui ir užrašius punktus ant lapo, sujungti taškus linijomis. Tai ir bus Jūsų schema. Pavyzdžiui mūsų departamentas yra pasidaręs schemą, kas geriausiai parduoda mūsų versle. Tai, turbūt niekam nekeista, kad pirmoje vietoje yra Google, vėliau dinaminis ir bendrasis retargetingas, toliau Facebook ir galiausiai apačioje – video reklamos. Tokias kategorijas yra išskyre rinkodaros specialistai, tačiau jeigu jūs turite unikalią prekę, visi kanalai gali apsiversti kardinaliai“,- teigia pašnekovas.
Kitas kelias, pasak renginio pranešėjo, yra padaryti staigų šuolį ir išgarsėti per naktį. Anot jo, taip gali pasisekti, pavyzdžiui, paleidžiant Viral tipo vaizdo įrašą, bet Lietuvos rinkoje organiškai sukurti tokį produktą yra sudėtinga.
Bandymų kelias
Anot pašnekovo, produkto testavimas yra kertinis sėkmės akmuo. Nors daugelis galvoja, kad realiai išbandyti savo sukurtą prekę yra brangu ir sudėtinga, D. Gailius atskleidžia būdus, kaip tai padaryti gerokai pigiau.
„Pirminiai testavimai arba pirmųjų užsakovų susirinkimas yra įmanomas kiekvienam verslui, tai nėra labai brangūs būdai, tam tikrai gali pasitarnauti įvairūs minios finansavimo variantai, kaip Kickstarter ir panašiai. Svarbu savo produktą sukurti gražų, apipavidalinti ir patalpinti elektroninėje erdvėje bei išplatinti viešųjų ryšių pagalba. Tokiu būdu nereikia investuoti į rinkodarą daug, tačiau galima pamatyti kaip į tai reaguoja auditorija“,- sako D. Gailius.
Rinkodaros skyrius turi linksmintis
Norint sukurti gerą, paveikią ir paklausią reklamą, anot D. Gailiaus, svarbu, jog rinkodaros skyriuje dirbantys žmonės jaustųsi gerai ir turėtų proga linksmintis, darydami užduotis, kurios jiems priklauso.
„Dirbant rinkodaroje reikėtų jaustis linksmai, o ne liūdnai. Jeigu jūs jausitės liūdnai, tai tikrai reflektuos ir jūsų reklamose. Be to, reikia leisti ir nebijoti eksperimentuoti“,- sėkmingos rinkodaros receptą vardija pranešėjas.
Vis dėl to, siekiant sėkmės negalima vien linksmintis ir eksperimentuoti. Ypač svarbu išmatuoti gautus rezultatus ir analizuoti, kas buvo padaryta gerai, o ką galima tobulinti.
„Jeigu negausime atgalinio ryšio, kitą kartą darysime vėl tas pačias klaidas. Rinkodaroje tai dažnai yra pamirštama, nors metrikos yra be galo reikšmingos. Ką svarbiausia žinoti, atliekant matavimus? Visų pirma žinoti, su kokiu žmonių kiekiu jums reikia pasikalbėti, išsiaiškinti ar tie žmonės matė tai, ką jūs jiems sakėt, ar jie gali įvardyti, kas jūs esate ir ar jiems patiko tai ką matė“,- įvardija D. Gailius.
Trys patarimai
Norintiems sėkmingiau plėtoti savo verslą, mokytis iš klaidų ir jų nebekartoti, pašnekovas pataria tris esminius dalykus.
„Visų pirma matykite veiksmų visumą. Antra, visda turėkite eksperimentams skirtą biudžeto dalį ir žinoma eksperimentuokite, tačiau nepamirškite, kad viską reikia pamatuoti“,- rekomenduoja pranešėjas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.