...

Išaiškino turinio taisykles skirtinguose komunikacijos kanaluose

Verslas

2019.03.01

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Išaiškino turinio taisykles skirtinguose komunikacijos kanaluose

Renginio akimirka. Organizatorių nuotr.

Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuoti mokymai, atskleidę skirtingų kanalų turinio taisykles, sukvietė norinčiuosius išmokti įtraukiančio rašymo paslapčių. Čia jomis dalijosi keturi savo sričių praktikai: agentūros „Cocos“ vadovas Mantvydas Leknickas, „MailerLite“ rinkodaros vadovė Ilma Nausėdaitė, vyriausioji žurnalo „Lamų slėnis“ redaktorė Algė Ramanauskienė bei „DDB Vilnius“ kūrybos vadovas Arnas Aukštikalnis.

Trumpai ir greitai

„Tekstas komunikacijos projektuose neretai pamirštamas“, – sakė M. Leknickas ir pabrėžė, kad tai išties didelė komunikacijos klaida. Anot jo, socialiniuose tinkluose tekstų vartojimas yra itin greitas. Tekstai neužsilieka ilgai, o vartotojai yra tiesiog informacijos valgytojai.

„Jeigu kūrybininkai dirba savaitę, mėnesį ar ilgiau, tai dirbantieji su tekstais socialiniuose tinkluose yra spaudžiami nuolat ir būtina tekstą paskelbti čia ir dabar. Darbas su tekstais yra labai skirtingas įvairiuose socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, „Facebook“ tekstas kuo trumpesnis, tuo geriau. Jeigu jis viršija 80 simbolių, tai jau erzina vartotoją, o „Instagram“ apskritai viską pasakome tik keliais žodžiais. Jeigu norite tinkamai sukurti įdomų „LinkedIn“ turinį, tuomet istorija dar kitokia. Čia nederėtų savo įrašų užbaigti klausimais, nes jūs jau esate ekspertas ir skelbiate ekspertinį turinį, be klausimų. Šiame socialiniame tinkle kuo ilgesnis tekstas, tuo geriau“, – atskleidė agentūros „Cocos“ vadovas.

Pasikeitęs požiūris

„Septynis kartus brangiau parduoti naujam klientui negu jau esamam, o 77 proc. žmonių pasitiki rekomendacijomis. Šie skaičiai daro įtaką įmonių požiūriui į rinkodarą. Vis daugiau investuojama į esamų klientų išlaikymą ir galimybę gauti teigiamų rekomendacijų“, – teigė I. Nausėdaitė.

Be to, pranešėja pastebėjo, kad bet koks vartotoją erzinantis, naudos nesuteikiantis turinys šiais laikais jau yra vertinamas kaip brukalas, todėl ima keistis pačios rinkodaros tikslai.

„Jeigu anksčiau įmonės rinkodarą vertindavo kaip kanalą, įsigydavo vartotojų sąrašus ir siųsdavo naujienlaiškius visai Lietuvai, tai šiuo metu viskas yra kitaip. El. pašto rinkodara šiais laikais yra geriausias įrankis bendrauti su esamais klientais. Lygiai taip pat pasikeitė ir pačių laiškų suvokimas. Jeigu seniau į laišką keldavome informacinę skaidrę, tai dabar turime pasistengti dėl įdomaus turinio“, – pasakojo I. Nausėdaitė.

Pranešėja atkreipė dėmesį, kad vartotojo dėmesys yra gerokai sutrumpėjęs, tačiau jį vis dar galima sutelkti, jeigu pateikiamas turinys yra įdomus, aktualus ir sukuriantis vertę vartotojui. Tuomet jis pasiryžęs skaityti ir labai ilgus laiškus.

Kurkite geras istorijas

A. Ramanauskienė pačioje pranešimo pradžioje pabrėžė, kad jokiu būdu negalima nuvertinti kokybiško turinio, ir pritardama ankstesniems pranešėjams teigė, kad nuostata, esą žmonės nebeturi laiko ir noro skaityti, yra klaidinga, mat pateikus įdomų turinį ir laiko, ir noro visada atsiranda.

„Istoriją turi kiekvienas žmogus ir daiktas, tad reikia tiesiog rasti laiko pasikuisti po kiekvieno jų istoriją. Kai rašote bet kokį tekstą, siūlau įsivaizduoti, kad tai bus paskutinis tekstas jūsų gyvenime – kūryba tada akimirksniu įsijungia, nes palikti po savęs norisi meno kūrinį, o ne beprasmybę“, – įsitikinusi A. Ramanauskienė.

„DDB Vilnius“ kūrybos vadovas A. Aukštikalnis teigė, kad vartotojas jau supranta rinkodaros taktikas, todėl geras sprendimas – būti kūrybiškam bei visiškai nuoširdžiam.

„Kartais būna reklama, kuri be galo nuoširdi ir ji tiesiog nokautuoja. Taip pat reikšminga ir naudinga išnaudoti kontekstą. Tai dažniausiai vyksta socialiniuose tinkluose, nes ten skubėti yra paprasčiau. Tačiau jeigu kažkas vyksta svarbaus ir jeigu spėjate pastatyti lauko reklamą, išleisti maketą žurnale ar laikraštyje, susijusį su šiuo įvykiu, užkariausite visą internetą“, – teigė pranešėjas ir pridūrė, kad tokiu turiniu vartotojai dalijasi noriai, tačiau būtina tiksliai pataikyti į vyraujantį kontekstą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.