Kaip vertinti ir optimizuoti nepabaigtus pirkimus?

Žinių bazė

2019.07.16

Mano svetainėje konvertuojasi tik nedidelė dalis lankytojų srauto. Kaip įvertinti, kokie trukdžiai ir kaip juos pagerinti? Gal yra kokių įrankių, padedančių įsivertinti, ko trūksta?

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Publikavimo data: 2019-11-13 01:04

Tai, ko klausiate, šiais laikais jau yra visa mokslo sritis, kurioje dalyvauja ne vienas, o skirtingų sričių specialistai. Sutrumpintai tai...

Publikavimo data: 2019-11-13 01:04

Tai, ko klausiate, šiais laikais jau yra visa mokslo sritis, kurioje dalyvauja ne vienas, o skirtingų sričių specialistai. Sutrumpintai tai CRO (angl. Conversion Rate Optimisation) – optimizavimas konversijoms. Klausimas toks platus, kad galima dėstyti visą teoriją, kurios tikriausiai čia nesitikite. Įrankių vartotojų elgsenai tinklalapyje stebėti yra įvairių, bet jie gali parodyti tik dalį problemų ir tos problemos yra techninės. Jeigu neturite patirties ir žinių dėl klaidų identifikavimo technikos, vien įrankiai sunkiai padės.

Priežastys, kodėl vartotojai nekonvertuoja, gali būti:
  • netinkamas arba per mažas lankytojų srautas;
  • nepaklausus produktas;
  • konkurentų veiksmai;
  • techniniai tinklalapio klausimai;
  • kt.
Galiu duoti keletą paprastų ir lengvai išbandomų techninių patarimų bet kuriam verslui. Jeigu tai elektroninė parduotuvė, dažniausios problemos būna prekės užsakymo ir apmokėjimo procese. Atsižvelgiant į parduotuvės techninį sprendimą, procesas gali skirtis, bet paprastai tai sudaro tokios dalys:
  1. produktų peržiūra;
  2. krepšelio surinkimas;
  3. krepšelio peržiūra ir perėjimas į apmokėjimo procesą;
  4. pirkėjo duomenų patikslinimas arba registracija;
  5. pristatymo būdo pasirinkimas;
  6. apmokėjimo būdo pasirinkimas;
  7. atsiskaitymas arba užbaigimas.
Jeigu tinkamai sutvarkytas „Google Analytics“, tai skyriuose „Shopping Behavior“ ir „Check-out Behavior“ turėtumėte matyti, kuriame perėjime iš vienos būsenos į kitą yra didžiausias vartotojų srauto nukritimas. Ten, kur didžiausias nukritimas, ir yra problemos, kurias pataisę gautumėte didžiausią konversijos pagerėjimą.

Norėdami išsiaiškinti problemas ir nustatyti, kas trukdo vartotojams konvertuoti, atlikite nesudėtingą eksperimentą. Paprašykite pažįstamo pagalbos ir nesivadovaukite tik vieno žmogaus patirtimi, bet išbandykite bent su keliais. Sugalvokite užduotį, pavyzdžiui, surasti mūsų parduotuvėje X produktą ir nupirkti jį, pasirinkus Y apmokėjimo būdą ir Z pristatymo būdą. Papildomai reikėtų užsakyti A priedą. Duokite šią užduotį ir paprašykite, kad žmogus komentuotų procesą, kas vyksta, ką jis daro, mato, kaip jam sekasi, ką jis galvoja. Stebėkite vykstantį procesą ir tikrai atrasite vietų, kur vartotojas stringa, susiduria su nepatogumais. Tą patį daryti reikėtų asmeniniame kompiuteryje ir išmaniajame įrenginyje atskirai, nes vartotojų patirtis yra skirtinga. Tai nėra tikrasis CRO, kaip turėtų būti atliekamas, nes prielaidos nėra patvirtinamos daugumos statistine imtimi ir gali būtų klaidingos dėl testuotojo asmenybės. Dideliems verslams vadovavimasis paviršutinėmis išvadomis gali pridaryti didelių nuostolių. Smulkiems verslams pasekmės nebūtų tokios skausmingos, todėl tai gali būti vienas pigiausių ir lengviausių būdų pasitikrinti bei rasti klaidas.

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.