Ar galima naudoti kompiuterių gamintojų logotipus el. parduotuvėje, jeigu pardavinėjamos panaudotų kompiuterių detalės?
2012.08.27
Planuoju atidaryti el. parduotuvę, kurioje pardavinėčiau naudotų kompiuterių detales. Tai yra panaudoti kompiuteriai, išrenkami ir parduodamos veikiančios detalės. Ar galiu toje el. parduotuvėje įsidėti gamintojų, kurių kompiuterių detales pardavinėju, logotipus?
Temos: Pardavimai, Teisė.
Į klausimą atsakė:
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Vilija Viešūnaitė
Įkūrėja, partnerė, advokatė / „TRINITI“
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Įkūrėja, partnerė, advokatė / „TRINITI“
Publikavimo data: 2012-08-27 22:13
Įstatymas nurodo, kad ženklo savininkas neturi teisės uždrausti kitiems asmenims savo ūkinėje ar komercinėje veikloje naudoti kaip žymenį prekių ženklą,...
Publikavimo data: 2012-08-27 22:13
Įstatymas nurodo, kad ženklo savininkas neturi teisės uždrausti kitiems asmenims savo ūkinėje ar komercinėje veikloje naudoti kaip žymenį prekių ženklą, kai būtina nurodyti prekių ir (ar) paslaugų, pavyzdžiui, priedų ar atsarginių dalių, paskirtį, tačiau tik tuo atveju, jeigu tai neprieštarauja sąžiningos ūkinės ar komercinės veiklos praktikai. Atsižvelgiant į tai, kompiuterių logotipų naudojimas elektroninėje svetainėje būtų galimas tik tuo atveju, jei tai bus praktiškai vienintelis būdas informuoti pirkėją apie parduodamą prekę ir pateikiama informacija bei prekių ženklo naudojimas neprieštaraus sąžiningos ūkinės ar komercinės veiklos praktikai.
Europos Sąjungos Teisingumo Teismas viename iš sprendimų yra išvardinęs keturias sąlygas, kai prekių ženklo naudojimas laikomas neatitinkančiu sąžiningos ūkinės ar komercinės veiklos praktikai:
1. dėl tokio prekių ženklo naudojimo galima manyti, kad prekių ženklo savininkas ir asmuo, naudojantis ženklą reklamoje, yra komerciškai susiję;
2. toks naudojimas neigiamai veikia prekių ženklo vertę nesąžiningai pasinaudojant ženklo skiriamuoju požymiu arba reputacija;
3. toks naudojimas diskredituoja arba šmeižia tą prekių ženklą;
4. kai ženklas neteisėtai naudojamas ant imitacijos ar kopijos.