Noriu įsteigti turistinę kavinę ant ratų greito maisto atžvilgiu
2014.02.11
Sveiki,
Noriu įsteigti įmonę, kuri prekiautu greitu maistu tokiu kaip: fri bulvytės, mėsainiai, dešrainiai ir t.t., bet viską gaminame ne mes o gauname iš tiekėjų. Antra noriu prekiauti gaiveisiais gėrimais, kava, arbata, bei alkoholiu (pilsomu vynu ir alumi). Bei teikti klientui turistinę paslaugą.Taip pat ar reikia išsipirkti turistinių trasų licenziją norint klientus vežioti po miestą tarkime (Kauną).? Taigi norėjau paklausti kokių licenzijų bei teisės aktų man reikėtų įisigyti ir kiek jie kainuotų?
Ačiū lauksiu Jūsų atsakymo.
Temos: Mokesčiai, Teisė, Verslo pradžia.
Į klausimą atsakė:
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Dr. Dalia Foigt-Norvaišienė
Advokatė, teisės patarėja / Nepriklausoma advokatų kontora „COBALT”
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Advokatė, teisės patarėja / Nepriklausoma advokatų kontora „COBALT”
Publikavimo data: 2020-01-03 11:11
Kalbant apie verslo formą, kuri būtų tinkama tokiai veiklai, reikia paminėti, jog nurodyta ūkine-komercine veikla asmenys gali užsiimti įsteigę juridinį...
Publikavimo data: 2020-01-03 11:11
Kalbant apie verslo formą, kuri būtų tinkama tokiai veiklai, reikia paminėti, jog nurodyta ūkine-komercine veikla asmenys gali užsiimti įsteigę juridinį asmenį (uždarąją akcinę bendrovę, mažąją bendriją, individualią įmonę). Šiuo atveju individuali veikla yra netinkama veiklos forma, nes prekyba alkoholiu galima tik įsteigus juridinį asmenį. Atsižvelgdama į Jūsų verslo idėjos, kaip smulkaus verslo koncepciją, siūlau apsvarstyti galimybę įsteigti mažąją bendriją. Steigiant mažąją bendriją nėra būtinas įstatinis kapitalas, taip pat, lyginant su uždarąja akcine bendrove, mažajai bendrijai tam tikrais atvejais yra taikomos mokesčių lengvatos, pavyzdžiui, jeigu mažosios bendrijos pajamos neviršija 1 mln. litų ir įmonėje dirba ne daugiau kaip 10 darbuotojų, vietoje 15 proc. pelno mokesčio mokėsite 5 proc. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad skirtingai nei steigiant individualią įmonę, įsteigus mažąją bendriją Jūsų kaip nario civilinė atsakomybė, kaip ir uždarosios akcinės bendrovės akcininko, išlieka ribota, t.y. už mažosios bendrijos prievoles savininkas (narys) neatsako savo asmeniniu turtu. Noriu atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad Kauno miesto savivaldybė nėra reglamentavusi tokios veiklos, tai yra vertinama, kaip išskirtinis atvejis. Tokiais atvejais licencijų ir leidimų vykdyti konkrečią veiklą klausimas yra sprendžiamas individualiai. Norint užsiimti veikla, kuri yra pripažįstama išskirtine, reikia kreiptis į miesto savivaldybės administraciją su prašymu išduoti leidimą tokiai veiklai. Prašyme būtina itin išsamiai nupasakoti verslo idėją. Šiuo atveju svarbiausi aspektai būtų: (1) transporto priemonės, kurią pasitelkiant bus vykdoma veikla, aprašymas; (2) maisto ir gėrimų, kuriais bus prekiaujama, detalizavimas; (3) maršrutas, kuriuo norima vykdyti ekskursijas; (4) ekskursijų laikas bei kokiu dažniu planuojama jas rengti; (5) kitos svarbios aplinkybės, kurios apibūdina norimą vykdyti veiklą. Savivaldybės administracija nutars ar toks verslas bus naudingas miestui, ar nebus daroma žala ir priims sprendimą dėl leidimo verstis tokia veikla. Todėl iš anksto negalime įvertinti tokio leidimo kainos. Beje, nepriklausomai nuo savivaldybės sprendimo, gaminant ir prekiaujant maistu, būtina laikytis Lietuvos Respublikos bei Europos sąjungos teisės aktų: Lietuvos Respublikos Maisto įstatymo, Lietuvos Respublikos Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus įsakymo Nr. B1-527 „Dėl maisto tvarkymo subjektų patvirtinimo ir registravimo reikalavimų patvirtinimo“, taip pat 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 852/2004 „Dėl maisto produktų higienos“ ir 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, kuris nustato maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, ir su maisto saugos klausimais susijusias procedūras. Taip pat noriu atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad alkoholio produktai yra priskiriami specialiems gaminiams, kurių apskaitai, gamybai, įvežimui, importui, eksportui, prekybai ir vartojimui taikomas ypatingas valstybinio reglamentavimo režimas. Didmeninę ir mažmeninę prekybą alkoholio produktais reglamentuoja Lietuvos Respublikos Alkoholio kontrolės įstatymas. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik įmonėms, turinčioms licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licenciją mažmeninei prekybai išduoda atitinkamos savivaldybė. Licencijų išdavimo tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos vyriausybės 2004 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 618. „Dėl didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklių ir mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais prekybos ir viešojo maitinimo įmonėse taisyklių patvirtinimo“. Apibendrindama tai, kas išdėstyta aukščiau, pasikartosiu, kad Jūsų nurodyta veikla yra priskirtina prie išskirtinių atvejų, kurios leidimo klausimą kiekvieno miesto savivaldybė sprendžia individualiai. Tačiau gaminant ir prekiaujant maistu bei alkoholiu būtina laikytis bendrojo reglamentavimo, kurį nustato Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktai.