...

Prekinių ženklų naudojimas

Žinių bazė

2014.05.13

Noriu atidaryti savo internetinę parduotuvę, kurioje pardavinėčiau adidas, nike, gucci, prada ir t.t prekes. Kur galėčiau kreiptis dėl to, kad galėčiau naudoti prekinius ženklus savo parduotuvėje, o galbūt ir reklamoje?

Temos: , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Paulius Putrimas

Advokatas / Advokatų profesinė bendrija „ADLEX”

Publikavimo data: 2014-05-13 08:04

Visų pirma pažymėtina, kad prekių ženklų naudojimas yra reglamentuotas  Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatyme, Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2008/95/EB,...

Publikavimo data: 2014-05-13 08:04

Visų pirma pažymėtina, kad prekių ženklų naudojimas yra reglamentuotas  Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatyme, Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2008/95/EB, Europos Tarybos reglamente (EB) Nr. 207/2009 bei Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktikoje.

Pirma, reikia žiūrėti kur įsigytos prekės, kadangi, jei prekės yra teisėtai išleistos į apyvartą Europos Sąjungoje (toliau – ES) ar kitoje rinkoje, kurioje jūs norite prekiauti, t. y. jūs nusiperkate prekes, kurios nėra suklastotos (yra originalios prekių ženklo savininko leidimu sukurtos) ir teisėtai (su prekės ženklo savininko leidimu) išleistos į apyvartą, jomis be apribojimų galite prekiauti ir nereikia gauti jokių specialių leidimų nei iš prekės ženklo savininko, nei iš kitų institucijų. Minėtu atveju galioja prekių ženklo „savininko teisių išsėmimo“ taisyklė, kuri štvirtinta Prekių ženklų įstatymo 40 straipsnyje, t. y. ženklo savininko teisės pasibaigia, kai prekės paties ženklo savininko arba jo sutikimu yra pažymėtos ir išleistos į Europos Bendrijos rinką.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad prekėmis, pagal punkte 1 aptartas sąlygas, įsigytomis bet kurioje Europos Sąjungos valstybėje narėje galite laisvai prekiauti ES teritorijoje, tačiau negalite prekių eksportuoti į JAV, Rusiją ar kitas šalis (Europos Teisingumo Teismas yra ne kartą pasisakęs apie ženklo savininko teisių išsėmimo taisyklę (ETT 1998 m. liepos 16 d. sprendimas byloje C-355/96 Silhouette International Schmied GmbH & Co. KG v. Hartlauer Handelsgesellschaft ECR 1-4799; ETT 1999 m. liepos 1 d. sprendimas byloje C-173/98 Sebago Inc. And Ancienne Maison Dubois & Fils SA v. G-B Unic SA ECR I-4103). Byloje Silhouette International Schmied GmbH & Co. KG v. Hartlauer landelsgesellschaft ETT nurodė, jog tarptautinis teisių išsėmimas pagal Europos Bendrijų teisę nėra galimas. Dėl to, jei prekės yra skirtos pavyzdžiui, JAV rinkai, negali būti vykdomas paralelinis importas iš už Europos ekonominės erdvės. Norint parduoti prekių ženklais pažymėtas ir į rinką išleistas prekes labai svarbu žinoti, kokioms rinkoms jos yra skirtos, nes išleidęs prekes ES valstybėje narėje prekių ženklo savininkas gali drausti jomis prekiauti kitose rinkose. Taip pat yra ir tais atvejais, kai identiškos prekės yra išleistos ir į EEE rinką, ir į pavyzdžiui, Rusijos rinką, tuomet EEE galite laisvai prekiauti tik EEE rinkai skirtomis prekėmis, o pirkti tapačias prekes ir vežti jas iš Rusijos į EEE prekių ženklo savininkas gali drausti, nepaisant, kad prekės yra vienodos.

Norint naudoti prekės ženklus reklamoje, labai svarbu, kad prekės ženklas būtų naudojamas informuoti vartotojus apie jūsų siūlomas konkrečiu prekės ženklu pažymėtas prekes, ženklo naudojimas negali prieštarauti sąžiningai komercinei praktikai, t. y. negali būti prekės ženklas naudojamas taip, kad vartotojams kiltų klaidinga nuomonė, jog jūs esate su prekės ženklo savininku susijusi įmonė ar oficialus jo atstovas, taip pat prekės ženklas negali būti naudojamas taip, kad dėl tokio naudojimo būtų pakenkta prekės ženklo reputacijai.

Apibendrinant, pažymėtina, jog jei jūs planuojate tik perpardavinėti prekių ženklais pažymėtas prekes, nesvarbu – naujas ar padėvėtas, su prekių ženklo savininko sutikimu išleistas į atitinkamą rinką ir jūsų teisėtai įsigytais iš paties gamintojo ar didmenininko, apie tokių prekių pardavimą galite informuoti savo klientus, nurodydami gamintojo prekių ženklą savo interentinės parduotuvės reklamoje, atsižvelgdami į aukščiau minėtus prekių ženklo naudojimo apribojimus.

Ekspertai

Paulius Putrimas

Paulius Putrimas

Advokatas / Advokatų profesinė bendrija „ADLEX”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.