Koks reklamos biudžetas?
2019.06.03
Kokią minimalią sumą per mėnesį rekomenduojate skirti reklamai, jeigu tikslas iš e. prekybos gyventi gerai?
Temos: Finansai.
Į klausimą atsakė:
Atsakyti į klausimą
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Remigijus Kuliešius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”
Publikavimo data: 2019-11-13 01:04
Geras klausimas! Pažadu: „Visi e. prekybos verslai, perskaitę šį straipsnį, gyvens gerai.“ Tai graži utopija, kuriai niekada nelemta išsipildyti. Jeigu...
Publikavimo data: 2019-11-13 01:04
ČIA pateikiama lentelė, kiek kokie verslai vidutiniškai investuoja į rinkodarą nuo pardavimų apyvartos.
Vieno atsakymo, tinkančio visiems atvejams, nėra. Kiekvienas verslas planuoja pagal save. Dauguma verslų pirmiausia kelerius metus investuoja tam, kad išsikovotų reikiamą padėtį rinkoje ir ateityje galėtų skaičiuoti pelną. Jeigu esate tikras verslininkas, gyventi gerai niekada nepavyks, nes visuomet norėsite dar geriau.
Teko girdėti pasiūlymų: „Turiu 50 Eur mėnesiui ir noriu pabandyti, ar veiks, ar turėsime pardavimų. Jeigu turėsime pardavimų ir reklama apsimokės, tuomet didinsime biudžetus ir investuosime daugiau.“ Tai dar vienas utopinis variantus, kurio pabaigą galiu pasakyti jau dabar. Nebus jokio apsimokėjimo, neinvestuosite nieko daugiau ir apskritai greitu laiku uždarysite savo kontorą. Kodėl? Todėl, kad yra daug kompanijų, kurios suplanuoja ir ateina su didesniais biudžetais, rimtai dirbdamos toje pačioje verslo srityje kaip ir jūs. Jos neeksperimentuoja tokiomis menkomis sumomis, jos kruopščiai planuoja. Kokį konkurencinį pranašumą turite jūs prieš jas, kad laimėtumėte tą konkurencinę kovą su gerokai mažesnėmis pastangomis, mažesniu biudžetu? Kodėl dar nepavyks? Štai ir aritmetinis apskaičiavimas. Vidutinis e. prekybos konversijos rodiklis yra nuo 0,5 iki 2 procentų. Norint gauti vieną pardavimą, atitinkamai pagal konversijos rodiklius jums reikės 200 lankytojų prie 0,5 proc. konversijos rodiklio tam, kad būtų vienas pirkimas, ir 50 lankytojų, jei konversijos rodiklis yra 2 proc., kad būtų vienas pirkimas. Jeigu vieno lankytojo atsivedimo į tinklalapį kaina yra 0,15 Eur, tai pirmuoju atveju sumokėsite 0,15 * 200 = 30 Eur už vieną pardavimą. Išleidę 50 Eur, turėsite tą patį vieną pardavimą, nes 1,2 ar 1,6 pardavimo nebūna ir pusantro duobkasio kasti duobės negali, kaip matėme animaciniame filme „Neišmoktų pamokų šalyje“ apie Perestukiną. Jeigu jūsų produkto kaina yra 20 Eur, o antkainis 20 proc., tai pardavę produktą uždirbsite 4 Eur, o jam parduoti išleisite 50 Eur. Taigi bendras balansas: 4 Eur pelno – 50 Eur reklamos išlaidų = –46 Eur pelno. Todėl planuojant reikia galvoti ne apie minimalią sumą, kurią galite išleisti reklamai, bet apie tai, kokius produktus reikia reklamuoti, kaip ir kuo laimėsite konkurencinę kovą su kitais pardavėjais, į kokią reklamą investuoti, kiek investuoti ir t. t. Reikia atsižvelgti į daugybę veiksnių ir suplanuoti, kad investicijos atsipirktų. Ar tai galima padaryti už 50 Eur? Sekite „Raibec“ profilį tinkle „Facebook“. Artimiausiu metu bus pateikta pavyzdžių, kaip net gerai paruoštos reklamos neveikia ir kaip viena žinutė kartais gali kardinaliai pakeisti visą situaciją.