Ar galima naudoti registruotų prekės ženklų logotipus internetinėje parduotuvėje?

Žinių bazė

2013.08.07

Prekiaujama firminiais ES prekės ženklų drabužiais, šie prekės ženklai yra užregistruoti ir LR (konkrečiai: VILA, ZARA ir kt.).
Klausimas dėl šių prekių ženklų logotipų naudojimo elektroninėje parduotuvėje – ar galima juos naudoti bendrame puslapyje, prekių aprašymuose, reklaminiuose skydeliuose?
(Prekės originalios, įsigytos ES terijoje, jomis prekiauti galima, tačiau nei internete, nei prekių ženklų įstatyme nepavyko rasti informacijos dėl parduodamų prekių logotipų naudojimo puslapyje)
Ačiū iš anksto.

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Gintautas Bartkus

Vadovaujantysis partneris, advokatas / Deloitte Legal

Publikavimo data: 2013-08-07 17:06

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad remiantis Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatymo 39 str., Europos Parlamento ir Tarybos 2008 m. spalio 22 d. direktyvos 2008/95/EB...

Publikavimo data: 2013-08-07 17:06

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad remiantis Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatymo 39 str., Europos Parlamento ir Tarybos 2008 m. spalio 22 d. direktyvos 2008/95/EB 6 str. ir Europos Tarybos 2009 m. vasario 26 d. reglamento (EB) Nr. 207/2009 12 str. numatytais prekių ženklų savininko teisių apribojimais ir Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktika, prekių ženklo naudojimas Jūsų atveju gali būti teisėtas tik griežtai laikantis šių sąlygų:

parduodamos prekės jau yra teisėtai išleistos į konkrečią rinką, kurioje yra ketinama toliau jomis prekiauti. Kitaip tariant, prekės yra išleistos į konkrečią rinką su prekių ženklo savininko sutikimu ir nėra suklastotos. Paminėtina, kad prekių ženklo savininkui ar su jo sutikimu į konkrečią rinką išleidus prekių ženklu pažymėtas prekes, prekių ženklo savininkas šioje rinkoje nebetenka išimtinės teisės drausti/riboti tolesnę šių konkrečių prekių apyvartą (teisių išsėmimo taisyklė). Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad prekių ženklo savininkui ar su jo sutikimu prekes išleidus į rinką konkrečioje Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) valstybėje, pavyzdžiui Jungtinėje Karalystėje, minėtoji teisių išsėmimo taisyklė taikoma visoje EEE susitarimo teritorijoje. Kita vertus, prekių ženklo savininkas turi teisę uždrausti prekių ženklu pažymėtas prekes, kurios į rinką išleistos EEE, eksportuoti į Jungtines Amerikos Valstijas ar kitas ne EEE valstybes. Be to, atkreipiame Jūsų dėmesį, kad teisių išsėmimo taisyklė taikoma, t. y. tolesnė prekių apyvarta leidžiama tik toms konkrečioms prekėms, kurios buvo išleistos į rinką EEE susitarimo teritorijoje. Pavyzdžiui, prekių ženklo savininkas galėtų drausti perpardavinėti prekių ženklu pažymėtas prekes, kurios buvo įsigytos Kinijos Liaudies Respublikoje arba Jungtinėse Amerikos Valstijose, nepaisant to, kad tokios pačios prekės yra parduodamos ir Jungtinėje Karalystėje. Tokiu atveju, perpardavinėti būtų leidžiama tik tas konkrečias prekes, kurios buvo įsigytos Jungtinėje Karalystėje ar kitoje EEE susitarimo valstybėje;
prekių ženklas naudojamas siekiant informuoti vartotojus, kad yra prekiaujama šiuo prekių ženklu pažymėtomis prekėmis;
prekių ženklo naudojimas privalo neprieštarauti sąžiningai pramoninės ir komercinės veiklos praktikai. Todėl, prekių ženklas negali būti naudojamas tokiu būdu, kad dėl tokio naudojimo sumažėtų prekių ženklo vertė arba būtų kitaip pakenkta naudojamo prekių ženklo reputacijai ir/ar sukuriamam įvaizdžiui. Sąžiningai pramoninės ir komercinės veiklos praktikai taip pat prieštarautų prekių ženklo naudojimas sukuriant įspūdį, kad prekių ženklą naudojanti bendrovė yra prekių ženklo savininko oficialusis atstovas/distributorius, ar kad tarp bendrovės ir prekių ženklo savininko yra susiklostę kitokio pobūdžio komerciniai ryšiai. Be to, pažymime, kad prekių ženklo savininkas gali nesutikti su tolesniu prekių komercializavimu, atitinkamai ir prekių ženklo naudojimu vartotojų informavimui, pavyzdžiui, jeigu, atsižvelgiant į visas aplinkybes, šiuo prekių ženklu pažymėtų Jūsų parduodamų prekių kokybė pasikeitė ar pablogėjo lyginant su prekių ženklo savininko ar jo sutikimu į rinką išleistų prekių kokybe.

Ekspertai

Gintautas Bartkus

Gintautas Bartkus

Vadovaujantysis partneris, advokatas / Deloitte Legal

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.