Verslo idėją pamėtėjo nuotraukose šmėžuojančios kojinės
2019.01.11
Temos: Marketingas, Pardavimai, Vadyba, Verslo pradžia.
Vos prieš keturis mėnesius rinkoje pasirodžiusias kojines „Feetbites“ jau spėjo įsigyti tūkstančiai žmonių iš Lietuvos, Bulgarijos ir kitų kaimyninių šalių. Tiesa, šios kojinės tokio populiarumo sulaukė ne veltui – jos išskirtinės ir, kaip sako šio verslo įkūrėjas, Bulgarijoje gyvenantis Vladas Simanelis (29), skatinančios geras emocijas. Pasirodo, tokiam produktui išpopuliarėti nereikėjo nė reklamos.
Turėjo būti tik detalė, o tapo dėmesio centru
V. Simanelis gimė Vilniuje, o būdamas 20 metų nusprendė išvykti į Londoną. Kaip pats sako, pradėti kitokio gyvenimo. Ten dirbo ir padavėju, ir barmenu, o po kelerių metų, baigęs atitinkamus mokslus, atrado save asmeninio trenerio, mitybos ir kūno rengybos konsultanto amplua. Ir štai šiame gyvenimo etape gimė dar viena verslo idėja.
Norėdamas motyvuoti žmones valgyti sveikai ir skaniai, vyras pradėjo fotografuoti įvairius savo gaminamus patiekalus, o fone visuomet matėsi spalvotos kojinės, kurios jau tuo metu Londone buvo labai populiarios. „Ir štai kaip viskas išėjo – norėjau nenuobodžių nuotraukų su sveikais patiekalais, bet pastebėjau, kad žmonės komentuoja visai ne receptus, kuriais dalinausi, o mano kojines“, – pasakoja V. Simanelis.
Vieną dieną portalas „Tasty“ socialiniame tinkle „Facebook“, kuriame turi daugiau nei 10 mln. sekėjų, paskelbė V. Simanelio darytą avokadų ledų nuotrauką. Ši sulaukė daug pasidalinimų socialiniuose tinkluose, bet ir vėl didžiausią dėmesį pelnė dėvėtos kojinės su avokado piešiniu. Tai galutinai tapo paskata sugalvoti kažką naujo. Po kelerių metų nuotraukos autorius kartu su žmona persikraustė į Bulgariją (iš čia kilusi jo žmona) ir nusprendė imtis naujo verslo – kvepiančių ir spurgomis iliustruotų kojinių.
„Norėjau susieti aistrą sveikam maistui ir kojinėms. Juk visi mėgstame saldumynus, todėl nusprendžiau sukurti kažką susijusio su maistu, bet be sąžinės graužimo – taip gimė idėja, kad kojinės turi būti ne tik iliustruotos spurgomis, bet ir jomis kvepėti“, – pasakoja verslininkas. Dar vienas išskirtinumas – kojinės parduodamos ne poromis, o trys: dvi vienodos ir viena skirtinga (taip ne tik žaismingiau, bet ir patogu tuo atveju, jei viena suplyštų ar pasimestų).
Be jokios reklamos
Kol kas žinutės apie kojines skleidžiamos tik e. parduotuvėje ir socialinių tinklų „Facebook“ bei „Instagram“ paskyrose. „Pačioje pradžioje sukūriau mėgėjišką klipuką, pasidalinau juo „Facebook“, „Instagram“ ir nė pats nesitikėjau, kad tai sulauks tiek dėmesio“, – pasakoja verslininkas. Anot V. Simanelio, iki šiol į rinkodarą jis nieko neinvestavo – nei reklamai, nei jos gamybai. Viską daro pats. Netrukus Bulgarijoje atsirado parduotuvių, kurios panoro pardavinėti kojines. Dabar verslininko mintys sukasi apie plėtrą – prekybą ne tik internetu, bet ir parduotuvėse Lietuvoje, Lenkijoje, Ukrainoje. „Turiu siekį šiemet augti keturgubai“, – ambicijas atskleidžia jis.
Humoras ir nuoširdumas
Vyras sako pastebėjęs, kad žmonės, naršydami socialiniuose tinkluose, nori lengvo, linksmo turinio. Būtent to ir siekia „Feetbites“ įkūrėjas. Jis nerodo išdailintų, dirbtinių nuotraukų. Geriau paprasčiau, bet nuoširdžiai.
Šiuo metu Lietuvos, Bulgarijos ir Lenkijos klientams sukurti atskiri „Facebook“ bei „Instagram“ puslapiai. Kaip sako V. Simanelis, visiems šiems žmonėms priimtinas humoras. Tiesa, daugiausia kojinių kol kas užsakė būtent lietuviai.
Asmeninė komunikacija
Verslininkas, matydamas, kad žmonės naršo „Feetbites“ puslapyje, stengiasi iš karto parašyti žinutes, paklausti, kas domina, kuo galėtų padėti. Siųsdamas kojines paštu, parašo asmeninį linkėjimą, po kelių dienų susisiekia su gavėju, pasiteirauja, kaip patiko, paskatina dalintis nuotraukomis.
Taip pat paveikūs yra įvairūs konkursai „Facebook“, „Instagram“ paskyrose. Pasiteisina ir komunikacija iš lūpų į lūpas – žmonės dažniausiai kojines užsakinėja kaip dovaną ir šitaip informacija sklinda.
Konkurencijos nejaučia
„Nesiorientuojame į tas rinkas, kurios jau pertekusios įvairiausių pasiūlymų. Kol kas koncentruojamės į Lietuvą, Bulgariją, Lenkiją, Ukrainą. Tiesą pasakius, nebijau konkurencijos. Didžiausias konkurentas esu pats sau, – sako „Feetbites“ įkūrėjas. – Tiesa, yra vienas gerai žinomas prekių ženklas „Happy Socks“, bet mūsų kojinės vis tiek kitokios.“
Ne pinigai svarbiausi
Pradžiai, anot verslininko, didelių investicijų nereikėjo – užteko kelių tūkstančių eurų. Tai jau atsiperka, bet pinigai iš karto investuojami į verslo plėtrą.
„Nežiūriu, kaip kuo greičiau užsidirbti pinigų, noriu išplėtoti gerai žinomą ir naudingą prekių ženklą“, – teigia V. Simanelis. Po publikacijų Lietuvos žiniasklaidoje vyras pasakoja sulaukęs investicijų pasiūlymų, bet kol kas jam ne tai svarbiausia. „Norint ir tikint savo idėja, jų galima nesunkiai gauti. Visgi kur kas svarbiau rasti žmonių, turinčių idėjų, kaip galime auginti verslą ir skleisti idėjas“, – įsitikinęs „Feetbites“ įkūrėjas, nuolat investuojantis laiko ir pinigų į savo žinias, kaip efektyviai plėtoti verslą.
Tikėjimas ir kuo mažiau negatyvo
Visiems pradedantiesiems verslininkams V. Simanelis pataria, kad svarbiausia turėti tikslą, aiškią viziją, dėl ko tai darai. Vien tik pinigai – ne motyvacija. Be to, labai svarbu atsiriboti nuo neigiamų kalbų. „Pradėjus ką nors naujo, atsiranda tokių, kurie sako „nesąmonė“. Nereikia kreipti dėmesio į neigiamus atsiliepimus, juk visada bus tokių, kuriems nepatiks. Tai natūralus procesas“, – tikina verslininkas. Jis neslepia ir pats jau išgirdęs nemažai negatyvių atsiliepimų, bet tai tik dar labiau užgrūdina tikėti savo idėja ir judėti pirmyn.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.