Verslas, keliaujantis iš kartos į kartą
2021.12.06
Temos: Verslo pradžia.
Nors keramikos studija „La Veranda“ veikia dar tik trejus metus, keramikos amatas verslininkių Dalios ir jos dukters Aivaros šeimoje keliauja iš kartos į kartą.
Iš emigracijos grįžo į Lietuvą
Paklaustos, kas yra „La Veranda“, pašnekovės apibūdina tai kaip jungtinį mamos ir dukros projektą. Šiauliuose sukuriami gaminiai su meile ir šiluma keliauja į bet kurį pasaulio kampelį. Aivara pasakoja, kad verslo idėja gimė visiškai natūraliai.
„Mamos keramikos gaminiai supo mus visą gyvenimą. Keramika visą laiką buvo neatsiejama mūsų šeimos dalis. Dar man negimus, mama dirbo su savo mama, mano močiute, jos abi lipdydavo, prekiaudavo mugėse. O dabar tarsi prasitęsė į kitą kartą“, – gražia tradicija džiaugiasi Aivara.
Keramikos studija skaičiuoja trečius metus. Jos gimimą lėmė Aivaros šeimos grįžimas iš emigracijos, kurioje praleido net penkiolika metų. Moterys sako, kad atsakomybės versle paskirstytos labai aiškiai.
„Grožį jūsų namams ir dovanoms kuria mama Dalia. Ji – meistrė, keramikė, darbų autorė. Būtent jos rankos žiedžia ir lipdo kiekvieną „La Veranda“ gaminį su didžiule meile ir kruopštumu. Aš esu fotografė. Stengiuosi, kad klientas, užsukęs į mūsų puslapį, pastebėtų ir pajustų kiekvieną gaminio detalę. Dirbu su socialinėmis medijomis, taip pat atlieku administratorės ir vadybininkės pareigas“,– vardija Aivara.
Kiekvienas randa gaminį sau
Keramikos rinka Lietuvoje gana įtempta. Pašnekovės pripažįsta, kad konkurentų rinkoje išties nemažai, tačiau jų nesibaimina ir gerbia kiekvieną kūrėją.
„Keramikos rinkoje, manau, visiems užtenka vietos. Kiekvienas pirkėjas randa savo gaminį. Keramika yra labai savitas kūrinys, jis spinduliuoja tam tikrą energiją. Jei žmonės jaučia tai, jie perka ir sugrįžta“, – įsitikinusi Aivara.
Keramikos studijos bendraautorė pabrėžia, kad šiame versle neabejotinai svarbu ieškoti naujovių ir rasti ryšį su klientu. Atviras ir draugiškas požiūris į klientą yra neįkainojamas.
„Mums labai svarbu kurti, bandyti kažką naujo, taip įdomiau dirbti ir mums, ir klientams nepabosta besikartojantys gaminiai. Galėčiau sakyti, kad mūsų pranašumas, greičiausiai, yra teisingas požiūris į klientą. Jei reikia, su kiekvienu pabendrausime asmeniškai. Visada padėsime išsirinkti gaminį, patarsime ir niekada nepaliksime nepatenkinto kliento“, – verslo vertybes atskleidžia moteris.
Motyvuoja šeima ir klientai
Per visus veiklos metus susidurti su didesniais verslo iššūkiais kūrėjoms neteko. Anot pašnekovės, daugiausia sunkumų šiame versle kelia sudėtingas gaminių transportavimas.
„Didelių sunkumų neiškilo, nes visada turėjome viziją, kaip norime savo gaminį pateikti. Iš esmės, manau, kad sunkiausia buvo išvystyti saugų ir prieinamą prekių siuntimo būdą. Keramikos gaminiai itin trapūs ir jų logistika yra atsakingas provcesas“,– teigia Aivara.
Paklausta, kas labiausiai motyvuoja mamą ir dukrą šioje veikloje, Aivara žino atsakymą: nuoširdūs klientai ir palaikanti šeima.
„Parduoti, žinoma, yra labai smagu, bet dar smagiau išgirsti atsiliepimą, kliento reakciją, gauti nuotrauką iš jų namų, kaip jie gaminį naudoja. Tai labai įprasmina mūsų veiklą. Vis dėlto didžiausia motyvacija versle yra mūsų šeima. Mus su mama sieja ne tik šeimyniniai santykiai, esame bendradarbės, kolegės. Motyvuojame viena kitą, pasitariame, planuojame naujienas, svajojame apie ateitį. Mums labai padeda šeimos vyrai – tėtis ir mano vyras. Be jų būtų sunku viską spėti. Manau, tai, kad esame šeimos verslas, ir yra mūsų sėkmės priežastis“, – pasakoja pašnekovė.
Drąsių svajonių
Kiekvienam, svajojančiam apie nuosavą verslą ar savyje slepiančiam mylimą idėją, bet nedrįstančiam jos realizuoti, Aivara pataria tiesiog pabandyti. Pašnekovė įsitikinusi, nieko blogo nenutiks, o svajonės linkusios pildytis.
„Nuoširdžiai palinkėčiau nebijoti svajoti, norėti kažką daryti ir bandyti. Nelaukite geros progos, o tiesiog imkite ir įgyvendinkite tai, apie ką svajojate“, – linkėjimus siunčia keramikos studijos „La Veranda“ bendrasavininkė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.