Verslas gimė iš meilės tėvynei
2019.08.13
Temos: Verslo pradžia.
Vilnietės pusseserės Dovilė Kuliešienė (46) ir Sigita Laurynaitienė (54) šią žiemą ėmėsi itin jaukaus šeimyninio verslo – pradėjo kurti patriotinius marškinėlius. Kadangi jų prekių ženklas „Tautmarškiniai“ atsirado iš didelės meilės gimtajai šaliai, moterys sako jokių iššūkių ir konkurencijos tikrai nebijančios.
Pradėjo nuo Amerikos
Kaip pasakoja viena iš „Tautmarškinių“ kūrėjų D. Kuliešienė, jos vaidmuo versle yra idėjų generavimas, o pusseserė Sigita yra dailininkė, atsakinga už drabužių dizainą. Paklausta, kaip moterims gimė idėja verslo imtis kartu, moteris lakoniškai atsako: „Kartais užsimanai visiškai pakeisti savo gyvenimą. Tai ir pakeitėm.“
Pašnekovė prisimena, kad bendro verslo užuomazgos prasidėjo Jungtinių Amerikos Valstijų rinkoje. Ten giminaitės turėjo savo elektroninę parduotuvę, tačiau nesisekė taip gerai, kaip jos tikėjosi.
„Ten visai kitoks pasaulis. JAV prekyba sekėsi prastokai, nes jie tiesiog kitokie žmonės. Skiriasi jų mentalitetas, be to, kildavo problemų ir dėl kalbos, o amerikiečiai labiau vertina gyvą bendravimą“, – pasakoja D. Kuliešienė.
Kai pamatė, kad svetimoje šalyje vystomas verslas neteikia nei naudos, nei džiaugsmo, verslininkės nusprendė savo jėgas sutelkti į gimtinę. Anot D. Kuliešienės, prireikė vos vieno pokalbio, kad gimtų nauja idėja.
„Pasikalbėjome su draugais ir taip išėjo, kad tas pokalbis buvo tinkamu metu ir tinkamoje vietoje. Jie paklausė: o tai kodėl Lietuvoje nieko nedarote?“ – prisimena pašnekovė.
Konkurencija nebaisi
Tuomet pusseserės pradėjo gryninti savo mintis, panaudojo žinias bei Amerikoje išmoktas pamokas ir įkūrė „Tautmarškinius“. Kadangi patirties jau buvo sukaupta nemažai, naujo verslo kūrimas jau buvo kur kas lengvesnis, bet iššūkių kilo dėl finansų.
„Visas jėgas ir santaupas atidavėme parduotuvei, kuri veikė JAV. Ten išleisti pinigai beveik negrįžo, todėl tai buvo nemenkas praradimas. Šis verslas buvo tarsi pradėtas nuo nulio, viską reikėjo daryti iš naujo“, – pasakoja patriotinių marškinėlių kūrėja.
Dabar, kaip ji pati sako, tų finansinių iššūkių irgi kyla, kartais reikia ir reklamos, ir pinigų kitoms išlaidoms, bet visus rūpesčius atsveria klientai ir artimi draugai, besąlygiškai palaikantys pusseseres ir duodantys joms vertingų patarimų.
D. Kuliešienė įsitikinusi, kad Lietuvoje tokių patriotinių prekių ženklų yra tikrai nedaug. Kadangi verslas gimė natūraliai, ne siekiant didžiulio pelno, moteris tikina, kad savo idėja niekada nesuabejoja: „Kai darai ką nors iš širdies, nelabai kažko ir bijai. Mes turime savo aiškią idėją ir atsiranda žmonių, kurie ja tiki. Konkurentų mes nebijome ir neieškome, milijonų uždirbti irgi neplanuojame, todėl baimės nejaučiame.“
Pašnekovė priduria, kad apie „Tautmarškinius“ žmonės dažniausiai išgirsta iš socialinių tinklų ir rekomendacijų, tačiau labai vertina kiekvieną žmogų, susidomėjusį moterų kūryba: „Kai atsiranda susidomėjimas, ilgainiui prekių ženklu žmogus pradeda pasitikėti, o tada visi tampa lyg viena šeima. Verslininke dar nenoriu savęs vadinti, bet labiausiai didžiuojuosi mūsų ryšiu su klientais. Kai gauname pagyrimų ar padėkų, esame labai laimingos.“
Svarbu išsaugoti išskirtinumą
D. Kuliešienė tikina besidižiuojanti savo verslu dar ir todėl, kad sugeba išlaikyti savitumą ir originalumą. Pasak jos, lengviausia vaikytis užsienio madų, tačiau reikia džiaugtis ir vertinti savo šalies išskirtinumą.
„Ant marškinėlių parašyta „aš tikrai myliu Lietuvą“ ir tikrai nesiruošiu keisti šio požiūrio ar rašyti kažkokių skambių angliškų frazių. Aš manau, kad lietuvių kalba yra tokia graži, kad užsieniečiai, išmokę bent kelis lietuviškus žodžius, turėtų didžiuotis tuo, o ne mes turime taikytis prie viso pasaulio madų“, – sako D. Kuliešienė.
Pradedantiesiems verslininkams „Tautmarškinių“ bendraįkūrėja pirmiausia pataria nebijoti. Jos manymu, visi suvaržymai ir baimės slypi žmogaus galvoje, todėl svarbiausia tikėti savo veikla.
„Jei manote, kad jums nepavyks, tai reiškia, kad galbūt ir nepavyks. Tada galite ieškoti ir kitos idėjos, kuri jums nebesukels tokios didelės baimės. Neklausykite negatyvių nuomonių, kad neva visur yra daug konkurentų, vyrauja tokios pačios prekės ar paslaugos. Tai nėra tiesa, nes niekada originali idėja nebus atstumta. Ir negalvokite, kad tai pavyks būtinai šiandien. Gali pavykti ir po pusės metų, bet jeigu tos idėjos neapleisite ir stengsitės toliau, kada nors tikrai pasiseks“, – įsitikinusi D. Kuliešienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.