...

Šventinio maisto gamintojai vienoje platformoje

Verslas

2023.01.24

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , , .

Šventinio maisto gamintojai vienoje platformoje

Šventinio maisto gamintojų paieškos internete neretu atveju virsta kančia, trunkančia kelias paras. Jurgita Židonė ir Lina Žigelė nusprendė išspręsti šią problemą sukurdamos platformą Negaminsiu.lt. Ji patogi tiek šventinio maisto gamintojams, tiek klientams ar verslams ieškantiems šventinio maisto.

Jurgita Židonė ir Lina Žigelė pažįstamos keturiolika metų. „Susitikus kalbėdavomės, kad gyvenime norisi nuveikti kažką kitokio, įdomaus, daugiau nei tik suktis savuose, gerai pažįstamuose darbuose. Matyt, kad gyvenime ateina momentas, kai viduje nebetelpi. Tuomet pradedi ieškoti būdų, kaip ir kur galėtum realizuoti savo gyvenimo patirtis, žinias ir vidinius troškimus. Mums abiem platformos idėja kilo praktiškai tą pačią dieną. Tai priėmėme kaip ženklą imtis šio projekto“, – prisimena moterys.

Platformos idėja gimė tarsi savaime, pačioms idėjos autorėms norint greitai ir patogiai surasti ir užsakyti šventinį maistą. Prieš pradedant įgyvendinti idėją, praleido daug laiko internete, norėdamos įsitikinti ar poreikis tokiai paslaugai yra. „Dėliojome idėjas, darėme apklausas, skaičiavome kiek reikės investicijų. Nustebome, kad šios platformos poreikis didelis, tarsi savaime suprantamas dalykas, bet tokios mūsų rinkoje nebuvo“, – pasakoja pašnekovės.

Išklausęs idėją IT specialistas pradingo

Pradėjus įgyvendinti idėją, netrukus prasidėjo ir pirmieji sunkumai. Didžiausias iššūkis buvo surasti IT specialistą ir jam papasakoti savo idėją jiems suprantama kalba. „Išgryninome idėją ir pradėjome ieškoti IT specialisto. Pirmasis mūsų surastas specialistas, išklausęs mūsų idėjas ir planus, tiesiog pradingo,“ – šypsosi moterys.

Labai ilgai truko pavadinimo paieška. „Daug diskutavome, rengėme apklausas, klausėme įvairių nuomonių. Tuomet, kai atrodė, kad turime pavadinimą ir jį jau „prisijaukinome“, netikėtai jį teko grąžinti kūrėjams, prieš tai sutikusiems mums jį perleisti,“ – prisimena verslo kūrėjos.

Jurgitai ir Linai kuriant verslą atrodė, kad sunkumai lydi tarsi kiekviename žingsnyje. Susidurta su patirties stoka sprendžiant įvairiausias situacijas ar finansavimo klausimus, didžiulės išlaidos sistemos tobulinimui, marketingui. Pradinės investicijos į platformą siekė iki 20.000 eurų. Daug iššūkių ir pastangų reikalaujantis darbas – gamintojų įtikinimas, kad pardavimas per platformą ženkliai sutaupys jų laiką. Tačiau kaip bebūtų sunku tam tikrais momentais šios komandos stiprybė buvo ir yra partnerystė. „Įkvepiame viena kitą, dar kartą persižiūrime verslo planą ir judame toliau. Taip pat didžiausia motyvacija ateina supratus, kad tikrai yra didžiulis poreikis šios platformos ir gaunami džiugūs klientų atsiliepimai“, – pasakoja pašnekovės.

Lina Žigelė

Platformos nauda šventinio maisto gamintojams

Gamintojas dirbdamas per šią platformą sutaupo savo laiką, gauna paruoštą elektroninę parduotuvę, asmeninį asistentą ir patogią sistemą priimti užsakymus.

Šis projektas nuolat tobulinamas, įgyvendinamos įvairios idėjos, siekiant patogumo ir klientui, ir padėti gamintojui. Vienas iš įdomesnių projektų, kurį buvo nuspręsta įgyvendinti, tai nemokamas paskaitų ciklas su fotografe. Jis skirtas gamintojams mokyti kaip teisingai ir „skaniai“ fotografuoti“ maistą. Taip pat moterys gali pasiūlyti partnerį padedantį susitvarkyti leidimus legaliai veiklai.

Visi gamintojai norintys užsiregistruoti šiame puslapyje privalo turėti reikiamus leidimus. „Tai yra vienas pagrindinių kriterijų gamintojams – norime, kad pirkėjas jaustųsi saugus, o mes galėtume drąsiai sakyti „rinkitės iš patikimų gamintojų“, – pasakoja verslininkės.

Dėmesys gerajai pirkėjo ir gamintojo patirčiai

Pagrindinis tikslas kuriant šią platformą, tai siekis taupyti kliento laiką. Klientui nebereikia klaidžioti kelias valandas internete. Paprastas užsakymo būdas, galimybė rinktis ir jaustis saugiam dėl savo užsakytos prekės. O gamintojui suteikiama galimybė efektyvinti darbą, mažinant laiko sąnaudas užsakymų administravimui.

Platformoje sukurti patogūs filtrai: miestas, kategorija, data, randami tik laisvi gamintojai. Matomi produktų aprašymai, kainos ir kuo mažiau varginančių susirašinėjimų.

Negaminsiu.lt kūrėjų tikslas užtikrinti, kad pirkėjas visada būtų patenkintas ir su savimi neštųsi gerą žinią, „Reaguojame į kiekvieną atvejį, kai gamintojas negali įgyvendinti užsakymo. Ieškome alternatyvų ir siūlome kito gamintojo prekes. Visada pirkėjų prašome mus informuoti apie bet kokią problemą, jeigu ji iškyla dėl prekių kokybės ar pristatymo/ atsiėmimo. Džiaugiamės, kad kol kas dar nesulaukėme jokių neigiamų komentarų dėl kokybės, tikimės ir nesulaukti“, – pasakoja verslininkės.

Dėmesys gerajai pirkėjo ir gamintojo patirčiai yra dalis ir šio verslo rinkodaros tikslų „Geresnio žinių skleidimo, kai apie mus kalba kiti, net ir negali būti“, – sako moterys.

Karaliauja užkandžių gamintojai

Jurgita ir Lina pasakoja, kad joms labai įdomu bendrauti su gamintojais, išgirsti jų istorijas. Įdomu gilintis į maisto sritį, kuri yra spalvinga, plati, sekti besikeičiančias maisto tendencijas. „Mūsų akyse išpopuliarėjo spurgytės, nors pradžioje stebėjome vos vieną kitą siūlantį gamintoją. Lietuvoje tikrai nemažai smulkių ir vidutinių šventinio maisto gamintojų, todėl ir norisi pirkėjui suteikti galimybę lengvai juos rasti vienoje vietoje“, – sako idėjos autorės.

Šiuo metu platformoje daugiausia dėmesio sulaukia užkandžių gamintojai. „Pastebėjome, kad tortų užsakymų sulaukiama mažiau. Turbūt dar reikia laiko kliento prisijaukinimui, pasitikėjimo užsitarnavimui, kad jis išdrįstų net ir tortą internetu užsakyti. Įpročiams susiformuoti reikia laiko, o mes dirbame, kad tai truktų kuo trumpiau. Džiaugiamės, kad vis dažniau vaišes užsako ir įmonės. Joms ypač turėtų būti patogu, planuojant mini susirinkimus, kolektyvo vakarėlius ir netik“, – pasakoja idėjos autorės.

Šio verslo kūrėjos pasakoja, kad bendraudamos su partneriais ar gamintojais iš visų išgirsta tą patį, ar verslo kūrimo etape, ar jau jam „įsisukus“, dvejonės vis tiek bus nuolatinis palydovas. „Todėl nereikia bijoti tokių momentų, verčiau dėmesį sutelkti į tai, kokią vertę sukurs turima idėja“, – pataria pašnekovės.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.