Svečių užimtumo problema paskatino verslo gimimą
2021.09.22
Temos: Pardavimai, Verslo pradžia.
Lauko ir vidaus žaidimų nuomos verslą „Margas miškas“ prieš penkerius metus pradėjusios Judita Krasauskienė (35) ir Ieva Kupstienė (36) pasakoja, kad idėja pradėti šią veiklą kilo tada, kai, organizuodamos asmenines šventes, susidūrė su problema, kaip užimti svečius. Kadangi galimybės išsinuomoti ar įsigyti lauko žaidimų Lietuvoje nerado, kartu su vyrais pradėjo lauko žaidimus gaminti pačios.
Judita prisimena, kad iš pradžių ši veikla buvo kaip žaidimas, kuriuo užsiimdavo po darbų. Kadangi susidomėjimas žaidimais buvo didelis, moterys pamatė, kad tai atima daug laiko ir nusprendė palikti darbus bei pradėti savo verslą. „Pradedant veiklą buvo nerimo, nes verslas sezoninis. Galvojome, ką reikės daryti žiemą, bet kai pamatėme, kad žmonėms patinka žaidimai, sulaukėme gero grįžtamojo ryšio. Tai ir buvo paskatinimas drąsiai žengti į priekį“, – sako pašnekovė.
Verslininkė pasakoja, kad sugalvoti pavadinimą nebuvo lengva. Nuo pat pradžių žinojo, kad norėtų sieti jį su mišku, nes žaidimai pagaminti iš medžio ir daugiau yra skirti lauko pramogoms. Žodis „margas“ atspindėjo spalvotas šventes, kadangi jų žaidimai tinka įvairioms šventėms: vestuvėms, gimtadieniams, įmonių vakarėliams, krikštynoms ar piknikui su draugais.
Prisitaikė prie žiemos ir karantino
Pradėjusios veiklą moterys gamino lauko žaidimus, bet per kelerius metus asortimentą praplėtė ir dabar taip pat siūlo vidaus žaidimus. „Šaltuoju metu žmonės taip pat švenčia, ypač dažnas klientas yra įmonės, kurios renkasi žaidimus gimtadieniams, kalėdiniams vakarėliams ar komandos formavimo užsiėmimams. Taip pat žaidimai populiarūs vaikų ar suaugusiųjų gimtadienio šventėse, kai norisi nustebinti svečius ir pasiūlyti įtraukiančią veiklą“, – pasakoja moteris. Judita sako, kad per karantiną jos pradėjo labiau orientuotis į rankų darbo stalo žaidimų gamybą ir pardavimą, nes žmonės leido laiką namuose, o pramogų poreikis niekur nedingo. Šiuo laikotarpiu buvo sukurtas ir iš visos pasiūlos išsiskiriantis penkių skirtingų žaidimų komplektas „Girios broliai“. Tai elegantiškas, nuotaikingas ir labai kruopščiai apgalvotas žaidimų rinkinys. Šiuo metu „Margas miškas“ parduoda 13 skirtingų žaidimų. Žaidimus taip pat galima personalizuoti juos graviruojant arba gaminant individualias figūrėles. Kadangi mažesni žaidimų variantai sulaukė klientų susidomėjimo, kiekvieną mėnesį kūrėjos stengiasi pristatyti vis naują stalo žaidimą.
Verslas prasiplėtė ne tik žaidimų pasiūla, bet ir žaidimų atsiėmimo punktais Vilniuje ir Palangoje. Kadangi nuomos punktas pajūryje veikia tik vasarą, Judita ten dirba sezono metu. Šiemet verslininkės taip pat įsikūrė įmonėje su dirbtuvėmis Kaune. „Iš pradžių mūsų dirbtuvės buvo namų garaže, tačiau vėliau atsirado poreikis turėti savo patalpas: žaidimai pradėjo nebetilpti ir norint įeiti į garažą reikėdavo pasisukti šonu“, – juokiasi pašnekovė. Jos džiaugiasi, kad didelėse naujose patalpose gali ir gaminti, ir sandėliuoti, ir atidavinėti prekes, klientai gali apžiūrėti, išsirinkti ir kartu išgerti kavos.
Vienas populiariausių nuomojamų žaidimų yra kaladėlių bokštas (pasaulyje žinomas kaip žaidimas „Jenga“), kuris gali būti su intriguojančiomis užduotimis arba be jų. Ne mažiau populiarumo sulaukia ir JAV plačiai pamėgtas kukurūzų futbolas. Žaidimų nuomos asortimente yra ir Lietuvoje dar ne visiems žinomų, bet kitose šalyse populiarių žaidimų: „Korys“, „Golfo kopėtėlės“, „4 eilėje“ ir kiti.
Stengiasi plėsti pasiūlą
Paklausta apie konkurenciją, Judita sako, kad ji tikrai jaučiama, ir tai skatina jas judėti į priekį, nesustoti ir vis pasiūlyti naujų žaidimų. „Žinoma, negalime konkuruoti kainomis su kiniškais stalo žaidimais, todėl džiaugiamės, kad žmonės vertina kokybę, rankų darbą ir lietuvių kūrėjų gaminius“, – atkreipia dėmesį moteris.
J. Krasauskienė sako, kad pasibaigus karantinui žaidimų kūrėjos pajuto didelį lauko žaidimų poreikį. Jaučiamas noras švęsti dar prasmingiau, susiburti visiems kartu. Judita ir Ieva įsiklauso į klientų rekomendacijas ir pasiūlymus bei siekia, kad klientai visada turėtų, iš ko rinktis, žaidimai būtų įvairūs, kad grįžtantys klientai galėtų ne tik pakartoti, bet ir išbandyti naujų žaidimų. Pašnekovė sako, kad pagrindinis jų reklamos kanalas yra socialiniai tinklai, taip pat rekomendacijos. Joms didžiausias įvertinimas yra sugrįžtantys laimingi klientai. Klientai yra kaip bendruomenė, kuri vertina kokybišką laiko praleidimą.
Verslininkių tikslas – išlikti didžiausiais lauko žaidimų kūrėjais Lietuvoje, turėti didžiausią pasiūlą ir geriausią kokybę. Šiuo metu „Margas miškas“ nuomoja daugiau kaip 30 įvairių žaidimų. Ateityje jos planuoja dar labiau didinti žaidimų asortimentą, prisiderinti prie sezoniškumo ir plėstis į užsienio rinkas.
Kitiems pradedantiems savo verslus Judita linki išdrįsti daryti, nes kai kažką darai su didele meile, energija ir užsidegimu, tai ir išeina. Ji taip pat pataria pasiplanuoti, nepulti stačia galva, tačiau turėti ryžto, drąsos ir noro.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.