...

Sugalvojo, kaip parduoti skonį

Verslas

2019.08.26

Autorius: Lukas Paškevičius

Temos: .

Sugalvojo, kaip parduoti skonį

Ž. Juknevičienė. Iš asmeninio albumo

Kone kiekvienam kartais iškyla klausimas, ką padovanoti artimam žmogui. Ne paslaptis, kad ilgainiui originalių rinkos pasiūlymų vis pritrūksta, gamintojai ne visuomet parduoda tai, ko nori klientas, tad tenka praleisti nemažai laiko mąstant, kokia dovana būtų tinkamiausia. Prieš kelerius metus su tokia situacija susidūrė iš Kauno rajono kilusi žemės ūkio mokslų daktarė Živilė Juknevičienė (45), kuri ruošdama dovanų rinkinius pasigedo pasiūlos, tad ėmėsi dovanų rinkinių gamybos pati.

Verslo idėja gimė pamačius produkcijos trūkumą

Pokalbio pradžioje moteris atskleidžia, kad „Žiedų skonis“ gimė paprastai: „Keletą metų savo artimiesiems ruošdavau dovanų rinkinius ir pastaraisiais metais pradėjau dovanoti valgomus produktus. Ieškodama produktų dovanoms, pasigedau išskirtinumo, įdomesnio skonio. Kadangi esu žemės ūkio mokslų daktarė, susijusi su augalinės žaliavos auginimo ypatumais, esu susipažinusi su jos kokybės svarba.“ Moteris teigia, kad, žinodama ir vertindama šiuos dalykus, būtent tuomet pamatė, kad trūksta tokios produkcijos, ir nutarė ją gaminti pati.

Ž. Juknevičienė pasakoja, kad verslas oficialiai startavo dar 2014 m. rudenį, tuomet užsibrėžtas tikslas buvo gaminti dovanų rinkinius patiems, o ne ieškoti ir pirkti iš kitų gamintojų. Pirmaisiais metais įmonė buvo užsibrėžusi pagaminti 300 dovanų, norėta pasiūlyti savo paslaugas artimiausiems bičiuliams ir pažįstamiems. Startas buvo labai sėkmingas, rinkinių net pritrūko. Tačiau pasiekti sėkmei reikėjo nemažai pastangų, laikotarpis buvo įtemptas, nes norėta suspėti iki Kalėdų. Taigi teko aktyviai darbuotis spalio ir lapkričio mėnesiais, reikėjo rasti patalpas, gauti maisto tvarkytojo pažymėjimą, susikurti receptūras. Tačiau intensyvus darbas atsipirko per kelis mėnesius. Po pirmųjų pardavimų buvo atsižvelgta į klientų pageidavimus ir per metus sumanyta praplėsti gaminių asortimentą.

„Viską dariau vedama intuicijos, iš pradžių dirbau su savo kolegėmis, mokėmės viena iš kitos. Šiuo metu įmonėje dirba studentai, patalpos yra studentų miestelyje, todėl jaunuoliams nėra sudėtinga derinti paskaitų ir darbo laiką. Taip laimi abi pusės. Sezono metu kuriami nauji receptai, aktyvaus gamybinio darbo nėra, pats darbymetis vasarai pasibaigus, kai gaunamas derlius, kurį apdorojus gaunamas mūsų produktas“, – prasitaria verslininkė.

Skatina lietuviškos produkcijos vartotojiškumą

„Sulaukiau didesnio palaikymo, kuris padrąsino mane imtis šios veiklos, skatino veikti toliau. Atsiliepimai tik teigiami. Dabar rinkoje matau labai daug žmonių, kurie kuria, ūkininkai perdirba savo produkciją, atsiranda vis naujesni turgeliai. Šiomis dienomis pasiūla yra didžiulė, tačiau kai aš pradėjau, to nebuvo, – pasakoja verslininkė, atkreipdama dėmesį, kad tuo metu buvo standartiniai, didieji gamintojai ir jų prekės prekybos centrų lentynose, o šiuo metu situacija ne itin pasikeitusi: – Norėčiau paminėti, kad parduotuvėse matau importuotų prekių dovanų rinkinius. Kadangi gyvename, kuriame ir auginame savo vaikus Lietuvoje, kuriame čia darbo vietas, labai skatinu ir pati vartoju kuo daugiau lietuviškos produkcijos, remiu vietinius gamintojus. Norėčiau, kad visi paremtų vietinius verslininkus.“

Juntama konkurencija

Ž. Juknevičienės teigimu, versle dažniau vyrauja konkurencija nei pagalba vienas kitam: „Iš tikrųjų pasigendu bendradarbiavimo, bet per tuos metus turime ir keletą partnerių, dirbame, pasitariame. Visų pirma spręsti šiai problemai siūlyčiau pasitelkti švietimą. Dėl to dalyvaujame parodose, mugėse, vaišiname žmones, aiškindami ir rodydami, kad tai nėra masinė gamyba. Kad yra kruopščiai atrenkama žaliava, viskas rankų darbo. Manau, kad žmonės tai vertina, tik vartotojui sudėtingiau įsigyti mūsų gaminius, kai jų nėra didžiųjų prekybos centrų lentynose.“

Moteris pabrėžia, kad tokiame mažame versle procesai vyksta labai banguotai, didžiausios pajamos gaunamos metų pabaigoje, o visą laikotarpį reikia investuoti, išlaikyti patalpas, samdyti darbuotojus, pirkti žaliavas ir vykdyti dar nemažai įvairių procesų. Verslininkė džiaugiasi, kad įmonė dirba pelningai, yra sukūrusi darbo vietų kitiems.

„Žiedų skonio“ produkcija gaminama tik iš Lietuvoje užaugintų žaliavų, nenaudojant vandens ir konservantų. Ž. Juknevičienė pabrėžia, kad viskas yra rankų darbo, todėl procesai užtrunka šiek tiek ilgiau. Su kiekvienu klientu suderinti linkėjimai, dedikacijos. „Tai yra labai atsakingas ir kruopštus darbas, todėl mes negalime padaryti labai didelių produkcijos kiekių. Kiekvienas rinkinys pačiupinėtas ir įteikiamas klientui. Daug dėmesio skiriame detalėms“, – tikina verslo įkūrėja.

Paklausta apie iššūkius, moteris atvirauja, kad šiuo metu galvoje yra daug idėjų, tačiau sudėtinga atsirinkti, ką daryti tam tikru metu, kokią idėją vystyti, o ne išsiplėsti į daugybę veiklų. Verslininkė turi nemažai minčių, tačiau jas sukoncentruoti vis dar yra nemenkas iššūkis.

Linkėjimas pradedantiesiems verslininkams

„Kuo daugiau pasiūlysite klientui, tuo jam bus sudėtingiau išsirinkti. Visi prašo konkretaus pasiūlymo su sumomis. Koncentruokite idėjas, nesiblaškykite ir nebijokite daryti visko etapais“, – linki Ž. Juknevičienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.