Studentas sukūrė laikrodžius, kurie išparduodami akimirksniu

Verslas

2020.04.27

Autorius: Lukas Paškevičius

Temos: , , .

Studentas sukūrė laikrodžius, kurie išparduodami akimirksniu

Andrius Vaičiūnas Asmeninio albumo nuotr.

Iš Tauragės kilęs Andrius Vaičiūnas vis dar studijuoja universitete, tačiau jau yra sukūręs sėkmingą verslą – leidžia išskirtinius, vienetinius laikrodžius „Tauras Lithuania“, kurie išgraibstomi per keliolika valandų. Jis pasakoja, kad šiuo metu susiduria su nemenku iššūkiu – tenka suderinti studijas universitete ir sėkmingą verslą: „Dažnai laiko trūksta net nueiti į paskaitas arba atsiranda netikėtų planų, problemų, kurias reikia spręsti nedelsiant, tačiau planuoju savo laiką ir stengiuosi, kad nenukentėtų nei studijos, nei verslas. Žinoma, ne visada tai pavyksta.

Idėja kilo mokykloje, įgyvendino universitete

Paklaustas, kada kilo idėja sukurti tokį prekių ženklą, verslininkas prisimena, kad tai įvyko dar mokyklos suole: „Idėja sukurti savo laikrodžių prekių ženklą kilo dar mokyklos laikais, tačiau tuo metu vysčiau kitus projektus. Laikrodžiai – tai mano hobis, likęs nuo senų laikų, tačiau laikrodžio su mano paties stiliaus dizainu taip niekada ir neradau. Tik būdamas antrakursis universitete sugrįžau prie senos idėjos ir ėmiausi jos įgyvendinimo. Turėjau gana nemažai patirties el. prekybos srityje, tad konsultacijų su specialistais prieš startą nereikėjo. Aišku, neslėpsiu, pradžioje buvo išties sunku perkąsti visas šios industrijos subtilybes, prireikė ir daug kartų klysti bei mokytis iš savo klaidų.“

Pašnekovas teigia, kad sklandus idėjos įgyvendinimas prasideda nuo planavimo: „Turėjome planą, kaip žmonėms iškomunikuosime naują rinkoje pasirodantį produktą, ir juo vadovavomės. Galbūt sunkiausia pradžioje buvo įtikinti žmogų, kad tai, ką norime daryti, yra kažkas naujo, unikalaus ir įdomaus. Pripažinsiu, dalis žmonių į mūsų idėją pačioje veiklos pradžioje žiūrėjo skeptiškai, tačiau tai dar labiau mus paskatino judėti į priekį ir privertė juos įtikinti manyti kitaip.“

Konkurencija laikrodžių industrijoje yra milžiniška

A. Vaičiūnas atskleidžia, kad pirmąsias dvi kolekcijas išleido dar 2018 m. spalio 1 dieną. Jaunuolis pasakoja, kad tuo metu netrūko nerimo ir nuolatinių klausimų, ar pavyks, ar visas iki to laiko neatlygintinas komandos darbas nenueis veltui. Džiugu, kad ilgi nerimo vakarai nepasiteisino ir klientai patikėjo komandos sukurta idėja.

„Mūsų pirkėjas yra miesto žmogus, besidomintis naujomis mados tendencijomis. Nuo pat pradžių orientavomės į vyresnio amžiaus žmonių grupę – būtent jie ir buvo mūsų pirmieji pirkėjai. Dabar stengiamės sudominti ir jaunimą – vis daugiau turime jaunesnio amžiaus pirkėjų. Kurdami savo naujausios „Ąžuolo“ kolekcijos dizainą, ieškojome universalaus sprendimo, su kuriuo mes suderintume klasiką su modernumu. Prieš pristatydami pirmąsias ir dabartines kolekcijas, stengiamės vartotojus ir jų poreikius pažinti per įvairius A/B testavimus“, – atvirauja pašnekovas.

Studentas pripažįsta, kad konkurencija laikrodžių industrijoje yra milžiniška, tad visuomet reikia galvoti, ką gali naujo ir išskirtinio pasiūlyti klientui: „Konkurentų yra tikrai nemažai, tad nuo pat pradžių mūsų tikslas buvo ir yra kurti tik išskirtinius bei riboto leidimo produktus, kuriais klientai galėtų didžiuotis. Turėdami šį tikslą, daugelį kolekcijų pardavėme vos per keletą dienų. Tai yra geresnė dovana, nei mes galėtume tikėtis už 4–5 mėnesių intensyvų darbą, kuriant kiekvieną „Tauro“ kolekciją.“

Populiarumo nesieja su sėkme 

Vaikinas pasakoja, kad pradėjus naują verslą svarbiausia būti smalsiam ir imliam mokymuisi, o išleidžiant naujus produktus – išsikelti gerai apgalvotus tikslus ir apsvarstyti tinkamą rinkodaros priemonę: „Manau, kad kiekvienas verslininkas turėtų pradėti nuo mokymosi ir gilinimosi į jį dominančios industrijos subtilybes. Kurdami kiekvieną kolekciją, išsikeliame sau tikslus, kuriuos galėsime įgyvendinti. Kartais pardavimai įvyksta greičiau, kartais lėčiau. Išleisdami „Baltijos“ kolekciją, buvome užsibrėžę ją parduoti per keletą dienų, tačiau tikrai nesitikėjome, kad visa tai įvyks vos per 14 valandų. Kolekciją į prekybą paleidome vidurnaktį, kitą dieną po pietų ji jau buvo visa išparduota. Naktį svetainė net du kartus buvo visiškai užlūžusi dėl per didelio vartotojų srauto vienu metu. Tačiau tokio populiarumo nesiečiau su sėkme, apskritai manau, kad versle sėkmės nėra.

Visa tai yra nuoseklus ir sudėtingas darbas, galiausiai duodantis rezultatų. Žinoma, reikia pasirūpinti ir rinkodara, tačiau vienos patraukliausios priemonės tikrai nėra – kiekvienam verslui skirtinga rinkodaros priemonė gali pasirodyti efektyviausia. Nežinau, ar yra geresnis būdas tai išsiaiškinti, nei paprasčiausiai testuojant ir žiūrint, iš kur ateina didžioji dalis auditorijos.“

Pristatys naują kolekciją

Sėkmingu verslu besirūpinantis jaunuolis prasitaria, kad artimiausiu metu ketina išleisti pačią naujausią kolekciją „Ąžuolas“: „Tai bus vyriškų laikrodžių rinkinys, kurį sudarys šeši skirtingi „Ąžuolo“ modeliai. Kolekcijai išleisti skyrėme neįprastai daug dėmesio ir laiko – dizainą pradėjome kurti dar 2019 m. lapkritį, kiekvieną detalę tobulai išdirbdami iki paskutinės smulkmenos. Laikrodžiai skirti vyrams, norintiems tikro prašmatnaus dizaino, su kuriuo įspūdingai atrodysite ne tik laisvalaikiu, bet ir oficialiame susitikime. Kiekvienas klientas mums yra labai svarbus, todėl stengiamės suteikti tik patį geriausią aptarnavimą. Kiekvienam jų siūlome nemokamą pristatymą ir garantinį aptarnavimą net trejus metus! Taip pat laikrodžius galima grąžinti ir atgauti sumokėtus pinigus per 30 dienų.“ Pašnekovas primena, kad pirmieji klientai, iki kolekcijos išleidimo užsiregistravę svetainėje www.tauraslaikrodziai.lt, gaus išskirtinę net 25 proc. nuolaidą.

Planuoja plėtrą užsienyje

„Nuo 2020 m. iš B2C rinkos įžengėme į B2B rinką, taip pat gaminame privačias laikrodžių kolekcijas įmonėms. Šiais metais planuojame išleisti dar tris kolekcijas: „Ąžuolo“, „Laisvės“ ir 2020 m. pabaigoje „Renesanso“. Visoms joms ruošiamės iš anksto, tad metų pradžia prasidėjo su begale darbų, nesvarbu, kokia tai savaitės diena. Turime planų jau nuo ateinančių metų pradėti plėstis ir į užsienį, tačiau apie tai šnekėti dar kiek anksti“, – teigia vienas iš prekių ženklo įkūrėjų.

Pokalbio pabaigoje A. Vaičiūnas pradedantiesiems verslininkams linki nepamiršti meilės, motyvacijos ir tikėjimo savo produktu, nes tik taip galima pasiekti aukštumų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.