...

Streso mažinimo kompanija

Verslas

2012.12.14

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , , .

Streso mažinimo kompanija

Ernestas Kačerauskas, „Gera dovana“ vadovas Asmeninio albumo nuotr.

Po pokalbio su dovanų čekių platintojo „Gera dovana“ vadovu Ernestu Kačerausku rengdamasis striukę paklausiau rinkodaros vadovo Martyno Navicko: „O kodėl jūsų logotipe drambliukas?“ Jis atsakė, kad yra kelios priežastys. Pirmiausia dramblys didelis. Kaip ir kompanijos ambicijos. O bėga jis todėl, kad „Gera dovana“ staigiai veržiasi į priekį… Kai pagalvoji, tiesiog puikus logotipas šiai kompanijai. Su jos įkūrėju pasikalbėjome apie verslo pradžią, bendradarbiavimą su partneriais ir iš tikrųjų svarbią kompanijos misiją.

E. Kačerauskas sako, kad tokio verslo idėja atsirado pamačius, kad jam Lietuvoje yra ir vieta, ir poreikis. „Gera dovana“ atsirado kaip projektas bilietų platinimo kompanijoje „Tiketa“. Tai kompanijai tuo metu vadovavau. Idėja atsirado, ko gero, iš poreikio. Bilietai, jei žiūrėsime informacinių technologijų prasme, yra labai panašūs į dovanų čekius. Pamatėme poreikį. Tokių dovanų čekių internete įsigyti buvo neįmanoma. Elementarus pavyzdys – norėjau padovanoti mamai dovanų čekį Druskininkų sanatorijoje. Jie pasiūlė atsiskaityti internetu, o tada atsiųsti kurjerį su kažkokiu čekiu… Taip ir supratau, kad yra erdvė imtis verslo“, – sakė jis.

Greitai „Gera dovana“ tapo atskiru verslu ir įvairiems prekybininkams bei paslaugų tiekėjams nuėmė naštą – perėmė dovanų čekių gamybą ir platinimą. Nauja įmonė iki šiol veržiasi į priekį – jau veikia ir užsienyje: Latvijoje, Estijoje, Rusijoje, Lenkijoje, Baltarusijoje.

„Nuo to laiko nesustojome augti. Kiekvienais metais vis atsibusdavo koks nors vienas prekybos centras ir pasakydavo, kad ir jiems šito reikia. Šiuo metu dirbame su visais prekybos centrais. Rinkoje buvo akivaizdus poreikis dovanų čekiams. Internete jų populiarumas labai augo. Pradėjome ieškoti naujų nišų, išėjome į mažmeninę prekybą. Trečias šuolis buvo tada, kai nutarėme nuomotis plotus prekybos centruose – vadinamąsias dovanų salas. Visos kryptys pasiteisino ir tai paskatino bandyti šią praktiką perkelti į užsienio šalis“, – kalbėjo E. Kačerauskas.

Lūžio momentu verslininkas vadina vieno prekybos centro sprendimą dovanų čekių platinimą perduoti „Gerai dovanai“.

„Net ir dabar gerai atsimenu lūžio momentą. Kai išėjome į mažmeninę prakybą, čekių prekybos stendą dalijomės su kitu tiekėju. Esminis lūžis buvo tada, kai mums pavyko susitarti, kad vieni pabandysime patenkinti prekybos tinklo poreikius. Tada įgavome tam tikro masto ekonomiką. Apyvartos šuolis mums suteikė galimybę plėstis. Iki to laiko sėdėjome dviejuose kabinetuose. Kadangi pateisinome prekybos tinklo viltis, automatiškai pradėjome siūlyti savo paslaugas kitiems prekybos tinklams. Iš to viskas ir pradėjo vyniotis“, – teigė jis.

Parodytas pasitikėjimas buvo itin svarbus. Juk versle potencialūs partneriai visada nori aiškiai matyti, ką jiems gali pasiūlyti. „Mūsų žinia buvo labai aiški – patogesniu būdu pristatyti dovanų čekį žmogui. Niekas į tai rimtai nežiūrėjo, kol neturėjome apyvartos. Buvome tarsi rinkodaros projektas. Kai kur nors nueidavome ir pasakodavome apie gražų rytojų, tai niekam nebuvo įdomu, tačiau vėliau jie dėl mūsų paslaugų ėmė gauti realių pajamų. Ir ne dešimtis, ne šimtus, bet tūkstančius litų. Tada atsirado visai kitas derybų momentas. Komerciškai tapome svarbūs ir įdomūs. Taip mezgasi vis artimesni ryšiai tarp verslo įmonių. Kol neatneši pajamų, tol esi niekas. Kai atneši, jau tampi kažkuo“, – šyptelėjo E. Kačerauskas.

Partnerių pasitikėjimas ir abipusis bendradarbiavimas yra vienas „Geros dovanos“ raktų į sėkmę. „Kai kurie mūsų partneriai dabar jau net neturi savo dovanų čekių, nes visiškai perdavė tai administruoti mums. Atrodo, kad pasidaryti dovanų čekį paprasta: nusipaišiau, atsispausdinau, ir viskas. Iš tikrųjų yra daugybė plonybių, kurios nėra intuityviai suprantamos. Daugelis partnerių tai labai vertina“, – sakė E. Kačerauskas.

„Geros dovanos“ darbas nesibaigia dovanų čekių platinimu. Kompanija veikia gerokai daugiau. Ji padeda paslaugų tiekėjams pristatyti save, neretai net perima didžiąją dalį rinkodaros. Tai labai paranku jaunoms, mažoms verslo įmonėms. Neretai taip stipriai prisidedama prie partnerio verslo augimo.

„Mes kiekvieną sezoną norime rasti ką nors nauja, nes dovanų portalo vienas skiriamųjų bruožų yra tas, kad žmonės čia ieško įdomių sprendimų. Stengiamės jų pristatyti. Jeigu jų rinkoje neatsiranda natūraliai, stengiamės per artimus santykius su tiekėjais pristatyti naujas idėjas, kad Lietuvos rinkoje būtų kuo daugiau naujovių ir kad žmonės gautų kuo įdomesnių potyrių“, – teigė verslininkas.

Teikdami dovaną užduodame sau daugybę klausimų: ar patiks? Ar neišjuoks? Ar nepamanys, kad bet ką dovanoju? E. Kačerauskas teigia, kad sumažinti šį stresą ir yra viena „Geros dovanos“ užduočių.

„Yra labai įdomus aspektas. Neseniai atlikome tyrimą ir paaiškėjo, kad dovanų rinkimas sukelia stresą. Ypač vyrams. O juk dovanojimas turėtų būti nuostabus dalykas. Taigi panaikinti stresą ir yra mūsų misija“, – sakė jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.