Sėkmingo verslo receptas: daryk tik tai, kas patinka tau pačiam
2012.10.17
Temos: Technologijos, Vadyba, Verslo pradžia.
Kaip tapti sėkmės lydimu verslininku? Realizuoti tik tas idėjas, kuriomis pats degi, ir aklai nesekti kitų pėdomis. tokį paprastą, tačiau patikimą receptą siūlo 28 m. kaunietis tomas stasiukaitis, verslo griebęsis būdamas vos dvylikos. tuomet vasarą norėdamas užsidirbti šiek tiek pinigų jis įkūrė savotišką laikraščių platinimo tarnybą, kuri veikė porą metų. Šiuo metu tomas yra sukūręs ne vieną verslą, o dauguma jų susiję su svarbiausiu gyvenimo pomėgiu – turizmu.
Pastaruoju metu daugiausia T. Stasiukaičio laiko ir dėmesio sulaukia su bendraminčiais jau paleista, tačiau nuolat tobulinama turizmo informacinė sistema kasirkur.lt.
„Keliaudami su draugais pastebėjome, kad Lietuvoje trūksta lengvai pasiekiamos, aiškios informacijos apie lankytinus objektus, vietoves, maitinimo įstaigas, nakvynės vietas, todėl šią spragą nutarėme užpildyti įkurdami interneto svetainę kasirkur.lt. Žinių ir patirties pradėti šį projektą užteko, nes dar 2002 m. sukūrėme keliautojams skirtą nekomercinę svetainę turistas.lt“, – pasakojo projekto iniciatorius ir vadovas, save vadinantis keliautoju nuo šliaužtinukų, nes su tėvais jau vaikystėje išmaišė visą Lietuvą.
Buities rūpesčius palieka namie
Sukūrus projekto prototipą keturiems bendraminčiams teko pasukti galvas, kaip pasiekti kuo didesnę žmonių – lietuvių ir užsieniečių – auditoriją, nes tuo paremtas ir verslo modelis: pinigai grįžta iš save kataloge matyti norinčių ir už tai susimokančių turizmo paslaugų teikėjų, kuriems ypač svarbus informaciją pamatančių potencialių klientų skaičius. Vaikinai nutarė, kad turistams naudingas žinias reikia skleisti ne tik internetu, mobiliaisiais telefonais, planšetiniais kompiuteriais, kitais įrenginiais, bet ir įrengiant informacijos terminalus (kioskus).
Tuo metu tik kūrėjų galvose veikusiam projektui didelį postūmį ir pasitikėjimą savo jėgomis suteikė Kauno regioninio inovacijų centro iniciatyvos JUVENE, kuri skirta jaunųjų verslininkų kūrybingumui ir inovatyvumui ugdyti, paskelbtas verslo idėjų konkursas „Veto krizei“. Vertinimo komisiją papirko sumanymas turizmo informaciją skleisti ne tik virtualiojoje erdvėje (tokių projektų, tiesa, dažniausiai ne iki galo įgyvendintų, yra ne vienas), bet ir didelį turistų srautą sutraukiančiose vietose pastatytuose informacijos kioskuose.
Laimėję konkursą jaunieji verslininkai KTU regioniniame mokslo parke, kuris yra vienas JUVENE partnerių, nemokamai gavo patalpas su visa verslui reikalinga infrastruktūra: internetu, sekretoriato paslaugomis, galimybe naudotis konferencijų sale.
„Tuomet ir pradėjome. Dirbti ne namie psichologiškai yra labai gerai, nes niekas netrukdo. Uždarai kabineto duris ir tu jau darbe, visa kita pamiršti – nereikia pamaišyti sriubos ar žmonos palieptam eiti į daržą agurkų laistyti. Dirbi produktyviau. Be to, plėtojant veiklą atsiranda įvairaus turto – dokumentų, daiktų, kuriuos reikia tvarkingai kaupti ir saugoti“, – naudingą prizą įvertino energija ir gera nuotaika visada trykštantis T. Stasiukaitis.
Verslas – nesibaigiantis procesas
Su palapine ir miegmaišiu ant pečių keliauti mėgstantis KTU informatikos inžinerijos magistras džiaugiasi per metus nuveiktu darbu, tačiau pripažįsta, kad dar daug ką liko padaryti: „Jau sukurta ir šiuo metu bandoma nauja kasirkur.lt versija, kurioje bus lankytinų vietovių, renginių, maitinimo ir nakvynės vietų aprašymai, maršrutai, taip pat mobiliesiems telefonams skirta aplikacija. Abi jos vartotojus pasieks šiemet. Be to, ruošiami informacijos kioskai.“
Ne tik idėjas generuojantis ir kolektyvui vadovaujantis, bet ir programuojantis, tinklalapius kuriantis, vadyba užsiimantis Tomas pabrėžia, kad verslas – niekada nesibaigiantis procesas, verčiantis reaguoti į besikeičiančias rinkos sąlygas, peržiūrėti pradinius sumanymus, juos koreguoti.
„Pradėję kurti informacijos kioskus pamatėme, kad reikia ne tik daug investuoti į pačią geležį, bet ir į jos nuolatinę priežiūrą: dulkių valymas, įvairių sutrikimų, gedimų šalinimas ir t. t. Be to, analizė parodė, kad daugelis dabar veikiančių įvairių įstaigų informacijos terminalų, liečiamųjų ekranų, informacijos kioskų neatlieka savo funkcijos, tai yra žmonės dėl įvairių priežasčių jais paprasčiausiai nesinaudoja“, – sakė T. Stasiukaitis.
Todėl informacijos terminalus nuspręsta įrengti tik tikslinėse vietose – oro uostuose, stotyse, kur sulaukiama daug turistų. Pakeitus metalą medžiu pavyko atpiginti ir gamybos sąnaudas.
„Neturime tikslo bet kokia kaina įrengti plataus informacijos kioskų tinklo, nes jų ir taip yra daug. Stengiamės efektyviai išnaudoti jau esamus, pasiūlydami juos valdantiems turizmo informacijos centrams, kitoms įmonėms įtraukti ir mūsų duomenų bazę“, – aiškino Tomas.
Įdomiausia – kurti
Turizmo informacinė sistema – tik ledkalnio viršūnė. T. Stasiukaitis taip pat organizuoja turizmo renginius, nuo 10 klasės kuria interneto svetaines, programuoja, užsiima ugdomuoju vadovavimu, neurolingvistiniu programavimu (NLP), rūpinasi „protingų“ namų įrengimu. Pirmaisiais studijų metais tuščią nišą radęs jaunuolis teikė internetą Kauno Vilijampolės, Aleksoto, Dainavos mikrorajonų gyventojams. Vėliau verslą sėkmingai pardavė. Tomas prisipažįsta, kad įdomiausia – ne vadovauti jau kaip iš pypkės einančiam verslui, o jį kurti, pastatyti ant kojų.
„Jei pasiekčiau dideles apsukas, perleisčiau verslą kitam vadovauti, o pats tik prižiūrėčiau ir lįsčiau į kitą sritį. Mano tikslas – ne sukurti didelį koncerną, o turėti daug vidutinio dydžio verslų, kuriuos būtų lengva kontroliuoti. Tai ir garantija, kad, pavyzdžiui, atėjus krizei ne visi jie sustotų.
Savo verslą turėti sunku, nes neskaičiuoji viršvalandžių ir psichologiškai visada dirbi. Kita vertus, smagu, nes tai kūryba, nesibaigiantis procesas“, – svarstė šeimos pagausėjimo laukiantis kaunietis.
Visiems, kas pradeda savarankišką veiklą, Tomas linki vadovautis savo galva, nes „pagal tą patį receptą dešimt šeimininkių iškeps dešimt skirtingų blynų“, rizikuoti protingai ir turint atsitraukimo planą, tačiau, svarbiausia, realizuoti tik tas idėjas, kuriomis pats gyveni ir gali tuo užkrėsti kitus.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.