...

Šeiminis duetas pasiūlė lininių gaminių vyrams

Verslas

2018.03.06

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Šeiminis duetas pasiūlė lininių gaminių vyrams

Vytautas Vainikonis. Asmeninio albumo nuotr.

Nors kauniečio Vytauto Vainikonio (23) verslas gyvuoja dar tik pirmuosius metus, jo įkūrėjas pasakoja, kad viskas prasidėjo prieš dvidešimt trejus – kai pradėtas kurti glaudus ryšys su mama padėjo pamatus dabartinei veiklai. Šiuo metu juodu bendromis jėgomis plėtoja verslą „VA2DU“.

Idėją augino stebėdamas

Jaunasis verslininkas pasakoja, kad idėja kurti drabužius anaiptol negimė akimirksniu. Ją įkvėpė nuolatinis mamos darbo stebėjimas ir galimybė visą drabužių kūrimo procesą matyti iš arti.

„Įvairūs audiniai, skirtingas drabužių kirpimas visada buvo mūsų kasdienybės dalis. Mano mamai tai yra nuolatinis darbas pagal individualius užsakymus, o man tai puiki galimybė mokytis ir pažinti naujus dalykus. Aš net pats nepastebėdamas pradėjau nedrąsiai norėti sukurti kažką, kas galėtų atspindėti, kaip aš matau aprangą, derindamas patogumą, paprastumą su šiuolaikinėmis aprangos tendencijomis“, – pasakoja V. Vainikonis.

Verslininkas įsitikinęs, kad geriausia verslo idėjas išbandyti pačiam. Tad jis drąsiai eksperimentavo su savo stiliumi, derino aprangos detales, kol pagaliau rado patrauklų variantą, kurį su mamos pagalba perkėlė ir į pirmuosius realius „VA2DU“ modelius.

Įkvėpė Kuršių nerija

Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama rankų darbo drabužiams ir aksesuarams, tačiau itin didelė dalis verslų atsigręžia į sintetines medžiagas. „VA2DU“ sprendimas savo gaminiams rinktis liną, pasak pašnekovo, atėjo neatsitiktinai.

„Dabar tampa madinga grįžti prie natūralumo, vėl pradedama vertinti tai, kas tikra, ir kalbu ne tik apie drabužius. O linas kažkaip savaime, atrodo, įkvepia gyvybės. Jis toks, koks yra, – glamžus, tačiau būtent tuo ir savito šarmo turintis audinys. Visgi didžiausias įkvėpimas buvo atostogos Kuršių nerijoje, kai abu su mama galutinai nusprendėme dirbti kartu ir mėginti savo gaminiuose išlaikyti ir kitiems perteikti tą nenusakomą laisvės bei lengvumo pojūtį, kuriuo mums taip dvelkė šios atostogos“, – prisimena verslininkas.

Pamėgsta jaunimas

Pašnekovas pastebi, kad gaminiai iš lino galbūt dėl savo kainos ar nusistovėjusių stereotipų dažnai tapatinami su brandesnio amžiaus pirkėjais. Vis dėlto „VA2DU“ nutarė pamėginti šį įsitikinimą paneigti. Savo modeliuose verslininkai bando išgauti madingas formas, kurti stilingus, bet kartu patogius drabužius šiuolaikiniam, nuolat skubančiam vyrui.

„Bene akivaizdžiausias mūsų išskirtinumas yra tai, kad kuriame drabužius vyrams. Neretai susidaro įspūdis, kad linas labiau vertinamas vyresnių žmonių, tačiau mūsų drabužiai labai subtiliai, mano nuomone, sujungia nuo seno vertinamą natūralumą su šių dienų drabužių modeliais. Mūsų idėja yra ta, kad su šiais drabužiais laisvai gali jaustis bet kur: ir būdamas gamtoje su lengva linine sportine apranga, ir namų terasoje gerdamas kavą su natūralaus lino chalatu, ir puikioje šventėje ar net dirbdamas biure, kai vienu metu gali jaustis laisvai ir atrodyti skoningai. Kitas išskirtinis aspektas – mūsų pasirinkti modeliai. Paprastai linas siejamas su ypač laisvu drabužių kirpimu, tačiau savo gaminiuose nevengiame ir grakštesnių formų – liemenuotų marškinių ar patogiai siaurėjančių kelnių. Vertiname kruopštumą, todėl mūsų siuvamuose modeliuose galima atrasti ir sagų, užtrauktukų. Tai, mano nuomone, padaro drabužį solidesnį, jis tampa tinkamesnis ne tik laisvalaikiui, bet ir oficialioms progoms“, – pranašumus dėsto V. Vainikonis.

Sėkmė – veiksnių sinergija

Džiaugdamasis pirmaisiais sėkmingais verslo žingsniais, V. Vainikonis patikina, kad kiekviena „VA2DU“ sėkmės istorija yra stipri motyvacija ir jam, ir mamai. Tai ženklas, kad klientai pastebėjo ir įvertino kuriamus išskirtinius drabužius, o sunkus darbas nenuėjo perniek.

„Labai svarbu, kad tai yra mūsų šeimos kūrybinis produktas. Vis ieškome naujų sprendimų, modelių, jų pateikimo būdų ir pan. Tai kaip iššūkis, kurį įveikus norisi dar. Be abejo, klientų atsiliepimai sustiprina jausmą, kad einame gera linkme, kad esame matomi ir įvertinti“, – atskleidžia pašnekovas.

Paklaustas, kas, pasak jo, yra sėkmės garantas, pašnekovas teigia negalįs išskirti vieno svarbiausio veiksnio: „Sakyčiau, pirmiausia labai svarbu nuoširdumas ir atvirumas sau pačiam bei būsimam klientui. Verslas, visų pirma, turėtų būti asmeninės idėjos įgyvendinimas, o ne greitas praturtėjimas. Būtina pažinti žmogų, kuriam siūlai savo gaminius ar paslaugas. Juk jis yra būsimos sėkmės rodiklis, geriausias įdėto darbo atspindys. Tam svarbi greita ir operatyvi komunikacija su klientu – lankstumas ir kliento girdėjimas. Ir tikrai labai svarbu stiprus idėjinis pagrindas – nuoširdus tikėjimas tuo, ką darai, savo pozicijos turėjimas ir aiškus jos pateikimas.“

Plėtros planų neatmeta

Nors šiuo metu puikiai verčiasi su šeimos narių pagalba, pašnekovas patikina matąs potencialą augti. Jau dabar „VA2DU“ bendradarbiauja su keletu siuvėjų, dairosi ir naujų verslo horizontų ateičiai. O tiems, kurie tik galvoja apie nuosavą verslą, V. Vainikonis linki daugiau drąsos, pats puikiai suprasdamas, koks sudėtingas yra pirmasis idėjos įgyvendinimo žingsnis.

„Pati pradžia ir mums buvo tikras savo ryžto ir motyvacijos išbandymo laikotarpis. Vienas dalykas yra dėliotis idėjas galvoje į mažus stalčiukus: kas gražu, kas praktiška, kas įdomu, o visai kas kita visa tai materializuoti ir imtis veiklos. Suprantu, kad pradėti yra tikrai nelengva, bet reikia pagaliau mobilizuotis, įkvėpti ir imtis veiklos. Taip pat svarbu nepamiršti, kad reikėtų nuolat žvalgytis naujovių. Šiais laikais internetas pilnas pagalbos, tereikia konkretizuoti savo klausimus – norinčiųjų padėti ir pasidalyti savo patirtimi tikrai surasite“, – sako V. Vainikonis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.