Savas verslas – savas grafikas, sava komanda!
2012.08.09
Temos: Verslo pradžia.
Nors emigracijos sūkurys įtraukia vis daugiau kūrybingų žmonių, Lietuvoje netrūksta jaunimo, kuris vis dažniau dairosi perspektyvų gimtinėje. Geriausias pavyzdys – Alvydo Opulskio ir Povilo Pečkaičio idėjų agentūra „Gykai“, jau porą metų garsėjanti kaip originalių sprendimų generatorė bei įgyvendintoja. Šių metų rudenį KTU Informatikos fakulteto multimedijų technologijų studijų programos studentų suburta komanda vėl organizuos verslo reklamos konferenciją „Take Me“, kuri pernai sulaukė didelio susidomėjimo.
Kūrybingumo bei sąmojo nestokojančių vaikinų, besimatuojančių rimtų verslininkų drabužius, verslo istorija prasidėjo… gamtoje. „Mėgaudamiesi nuolat besibaigiančiu alumi supratome, kad švaistome brangų laiką ir vietoj linksmybių su draugais galėtume ko nors siekti. Pradėjome diskutuoti, kokia sritis būtų artimiausia, ir galiausiai priėjome prie reklamos temos“, – dalijasi prisiminimais A. Opulskis, vienas idėjų agentūros „Gykai“ įkūrėjų. Pasakyta, šventa! Draugai sukirto rankomis ir žengė pirmuosius žingsnius nuosavo verslo link.
Pasak A. Opulskio, pradžia neatsiejama nuo socialinių reklamų. Socialiai orientuoti plakatai, vaizdo klipai ir gyvos akcijos prisidėjo prie būsimų verslininkų žinomumo ir padėjo gauti pirmus rimtus užsakymus. Vaikinai tvirtina, kad reklama kaip verslo specializacija buvo pasirinkta neatsitiktinai. Pavyzdžiui, Alvydas su reklama ir rinkodara susipažino portalo 15min.lt redakcijoje. Užtat Povilo prisiminimai dar senesni – pirmieji idėjų agentūros „Gykai“ dalininko dizaino darbai (reklaminiai diskotekų plakaitai – aut. past.) mena dar mokyklos laikus.
Vaikinų žengimą į verslo teritoriją lėmė ne tik domėjimasis reklama bei jos strategijomis, bet ir noras atsikratyti rutinos, įgyti laisvę.
„Kai ištisus metus keliesi 7 val. ir namo grįžti 18 val., be to, kone kasdien meldiesi, kad greičiau ateitų savaitgalis, susimąstai, kaip padaryti, kad gyvenimas būtų malonus. Juk savas verslas – savas grafikas, sava komanda. Be to, imdamasis nuosavos veiklos stengiesi labiau, negu dirbdamas kaip samdomas darbuotojas“, – sako A. Opulskis.
Aukodami asmeninį gyvenimą ir laisvailaikį kūrybingi verslininkai sukūrė, kaip patys sako, kitokią idėjų agentūrą, kurios darbuotojai vadovaujasi vieninteliu šūkiu – „Idėjos yra neperšaunamos“.
Jaunatviškas veržlumas, partizaniška mąstysena ir rožiniai akiniai leidžia vaikinams greitai ir lanksčiai realizuoti sumanymus. Sumanymus, kurie per porą agentūros gyvavimo metų virto įdomiais, pelningais projektais.
Alvydui ir Povilui teko bendradarbiauti tiek su portalais kaunozinios.lt, prasom.lt bei 15min.lt, tiek su parduotuvėmis „Gera dovana“ ir „Swatch“ bei atrakcionų parkais „One“ ir „Labas“.
Žinoma, savo veikla idėjų studijos „Gykai“ dalininkai nemažai prisideda ir prie KTU rengiamų projektų. Paklausti, kokį savo darbą laiko geriausiu, vaikinai vienbalsiai tvirtina, kad geriausia yra reklamos kampanija, skirta Helovino renginiui „Nežiūrėk po lova“. Jam vaikinai ne tik nufilmavo puikų reklaminį siaubo klipą, bet ir surengė stulbinamą zombių eiseną Laisvės alėjoje.
Nors „Gykai“ negali pasigirti verslo patirtimi, idėjų agentūros komanda jau garsėja antrus metus iš eilės rengiama verslo reklamos konferencija „Take Me“. Pasak A. Opulskio ir P. Pečkaičio, pagrindinis konferencijos tikslas yra parodyti reklamos svarbą ir supažindinti su įvairiu reklamavimo spektru – nuo lankstinuko iki feisbuko.
„Dirbdami su įmonių vadovais pastebime, kad jie ne visada supranta reklamos svarbą ir į ją nedaug investuoja. Atrodo, užtenka maketo laikraštyje ir stendo lauke prie biuro ar parduotuvės“, – sako A. Opulskis.
Jauni verslininkai neabejoja, kad prie jų įkurtos idėjų agentūros sėkmės prisidėjo ir žinios, įgytos studijų metais. Taip vaikinai paneigia neigiamą nuomonę apie Lietuvos mokslo kokybę, paplitusią visuomenėje.
„Nuo pat pirmų studijų dienų mus labai palaikė aktyvūs dėstytojai. Mano nuomone, didžiausia parama iš universiteto – erdvė, kurioje galima laisvai save realizuoti. Į tai įeina viskas: pradedant patalpomis, technine ar programine įranga ir baigiant tiesiog geru patarimu ar parama“, – dalijasi pamąstymais P. Pečkaitis.
Pasak idėjų agentūros „Gykai“ savininkų, didėjantis jaunatviškų verslo iniciatyvų skaičius leidžia perrašyti niūrius scenarijus. Verslininkai, pasinėrę į savo verslo idėją, tirtina, kad ieškančių savo nišos ir norinčių patirti malonumą iš nuosavos veiklos netrūksta. Bėda ta, kad savo verslą sukuria mažuma, tik turintys ryžto ir užsispyrimo.
„Verslas, kurį kuri, ar idėja, kurią įgyvendini, yra tavo ir dėl to verta pakovoti. Žinoma, reikia nusiteikti, kad pakeliui į sėkmę ne visi tave palaikys, ne visi išties pagalbos ranką. Vis dėlto nereikia sustoti. Tiesiog eikite į priekį ir griaukite sieną po sienos“, – sako A. Opulskis ir P. Pečkaitis, linkėdami motyvacijos realizuojant savas idėjas. Žvelgiant į šiuos vaikinus, stebinčius pasaulį pro „gykiškus“ akinius, norisi tikėti, kad Lietuvos dienos dar nėra suskaičiuotos.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.